Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator 3.6 Pb vs diesel - wydajność
Autor Wiadomość
Byq 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 141
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-06-09, 18:06   Wentylator 3.6 Pb vs diesel - wydajność

hej,

czy ktoś się orientuje, czy we wszystkich Dj i FF są identyczne wentylatory czy może np. w dieslach są mocniejsze?
Pytam, bo irytuje mnie jazda po Czarnogórze w upale 32-33 stopnie, 20km pod górę jak mi temp skacze do 110 stopni, a golfy trójki, a nawet dwójki śmigają jak ta lala w te upały.
chciałbym zatrzymać temp na 105 stopniach niezależnie od tego w jakim upale będę jechał i jak długo będzie pod górę
póki co mam piomysł na mocniejszy wentylator, bo dwóch oryginalnych tam raczej nie wsadzę, chyba, ze diesel ma dwa wentylatory.
a może dołozyć coś przed chłodnicę?
pozdr
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 93000km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2076
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-09, 23:04   

Nie, jest taki sam, z tym że diesel mniej ciepła produkuje.
Jakie u mnie temperatury panowały podczas jazdy na południu Chorwacji i w Czarnogórze, to opisałem i zrobiłem zdjęcia - mała prędkość (20-30km/h), górka przez 40minut, załadowany:
temperatura oleju 115stC, temperatura płynu chłodzenia 121 stC, temperatura skrzyni 101stC.

Też się zastanawiałem, czy czasem wentylator się nie przełączył na wysoki bieg, ale wszystko działało na max.

Po powrocie, trochę przejrzałem stron, no bo jak to możliwe, iż w USA, gdzie często jeżdżą JEEP-y z tym silnikiem, w trasach Moab Safari (temp. zewn, ponad 40stC przy bardzo niskiej prędkości i dużym obciążeniu silnika) i nic im się nie przegrzewa za bardzo.
Okazuje się że Jeep ma wydajniejszy zespół chłodnica / wentylator, a dodatkowo są dostępne mody, (inny termostat, inny wentylator, i zmiany w ECU dot. sterowania wentylatora).
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
Byq 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 141
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-06-10, 19:59   

masakra, z takimi parametrami jak u Ciebie to już bym wpadł w panikę i zjeżdżał na pobocze.
Póki co to u mnie temp maks płynu 113 stopni, w zeszłym roku na Hvarze, w tym 111 stopni temp płynu przy wjeździe z Budvy do Cetinje przy 38 na zewnątrz i 110 przy wjeździe na Lovcen - przy prędkości 20-30km/h i temp na zewnątrz 35.
skrzyni nie rozgrzałem póki co mocniej niż 90 stopni
no nic, myślałem, ze może diesel ma mocniejsze dmuchanie i będzie pasowało do fabrycznych mocowań
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 93000km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2076
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-10, 22:59   

Można się zastanowić nad jednym rozwiązaniem - zmiana sposobu załączania wentylatora. Aktualnie są to dwa biegi, a widziałem gotowe rozwiązanie, urządzenie, które steruje płynnie wydajnością wentylatora, zależenie od temperatury (dodatkowy czujnik). Aktualnie załączany drugi bieg przy 104-106stC płynu chłodzącego, jest frustrująco późno załączany.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
Pinio 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-11, 13:11   

Jak mi padł termostat i płyn chodził na "małym obiegu" to mi temperatura dochodziła do 116 - 118 stopni to byłem pewien że przegrzewam silnik! Teraz to już mnie nic nie zdziwi w tym aucie.
Ostatnio zwiedzając Armenię, jechaliśmy Pajero i był długi podjazd. Silnik tez około 3,5 benzyna. auto terenowe. Temperatura podchodziła pod 30 stopni na zewnątrz. Musieliśmy zatrzymać się żeby ostudzić chłodnicę i płyn bo było za gorąco. Więc ma się to prawo zdarzyć w dużym i ciężkim aucie. Co nie zmienia sytuacji i mojego zdania że kwestia chłodzenia naszego FF jest bardzo słabo zrobiona. Mi auto w korkach potrafi wskoczyć na 110 - 112 stopni. To chyba jednak sporo. Nie wiem czy jest to tak bez znaczenia dla żywotności silnika...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2827
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2019-06-11, 13:53   

Dla pewności należy sprawdzić stan chłodnicy. Może być zanieczyszczona. Do tego oczywiście koniecznie kontrolować poziom płynu chłodzącego. Można też, przy zimnym silniku, odkręcić korek chłodnicy i tam również nalać płynu.
Ja nigdy nie miałem temperatury wyższej niż polowa wskaźnika na liczniku. Jak czasem sprawdzam w komputerze, to olej i silnik mam w okolicach 100 +/- 3.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
Byq 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 141
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-06-11, 18:15   

mi dzisiaj w korku z 30min w kotorze, przy 36 na zewnątrz doszła temp do 106.
we Wrocławiu w korkach i upałach ponad 30 stopni, chyba dochodziło tak do 102-103, generalnie w Polsce zagrzać go powyżej 100 jest cieżko, na południu Europy to wystarczy mocniej gazu pod górkę dać.
jeśli drugi bieg wentylatora jest załączany dopiero około 105 stopni, to rzeczywiście późno.
może tak być, bo jak pokonuję drogę z budvy do cetynii przy ponad 35 stopniach na zewnątrz to tak dochodzi do 110, spada na 107-108 jak odpuszczę trochę gazu na serpentynie i znowu na 109-110 jak przygazuję.
mi się wydaje też, że ten wentylator za wolno się kręci, szum słychać, ale porównując do wycia wentylatora w BMW jak się wisko w pełni zepnie to w BMW jest dźwięk startującego samolotu
w 807 drugi bieg zaczynał dmuchać już koło 96 stopni i to tak dmuchało, że aż buda chodziła, auto ciut lżejsze od DJ czy FF ale też kawał auta i temperatura maks wyszła jedną kreskę za połowę przy jeździe po Włoszech.
tak myślałem jeszcze, jeśli jeep ma lepsze chłodzenie, to po pierwsze, czy sa różnice w układach chłodzenie JGC z silnikiem 3.6 i 5.7 i czy taki wentylator z jeepa 3.6 a może z 5.7 by podpasował do naszych. Tylko pytanie czy kable to wytrzymają, bo mam wrażenie, ze są słabej jakości w tych naszych wynalazkach
masz jakieś namiary na ten dodatkowy sprzęt do płynnej regulacji prędkości wentylatora?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 93000km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group