Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mireks
2015-02-21, 16:17
Osłona silnika od spodu
Autor Wiadomość
nthx 
CZŁOWIEK FORUM
Eko Gaz



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 245
Wysłany: 2014-05-18, 21:47   Osłona silnika od spodu

Hej

V6 nie ma oslony od spodu w okolicach silnika.

Nie widzialem auta od dolu, ale widze od gory i tam sa taaaakie przeswity.
Przeciez przez te wneki caly syf z drogi, woda, bloto, kurz, kamyki, krzaki - wszystko leci do srodka
Im dluzej tym bardziej powinno to byc widoczne

Wiec, czy ktos sie interesowal taka oslona? Wiem, ze ten "wyprawowy na Islandie" mial, oraz inne modele maja.

Jesli to nie jest jakis duzy koszt, to bym zainwestowal.
Ktos, gdzies pokieruje?

T.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2076
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-18, 22:37   Re: Osłona silnika od spodu

nthx napisał/a:
Hej

V6 nie ma oslony od spodu w okolicach silnika.

Nie widzialem auta od dolu, ale widze od gory i tam sa taaaakie przeswity.
Przeciez przez te wneki caly syf z drogi, woda, bloto, kurz, kamyki, krzaki - wszystko leci do srodka
Im dluzej tym bardziej powinno to byc widoczne

Wiec, czy ktos sie interesowal taka oslona? Wiem, ze ten "wyprawowy na Islandie" mial, oraz inne modele maja.

Jesli to nie jest jakis duzy koszt, to bym zainwestowal.
Ktos, gdzies pokieruje?

T.


Oprócz tego co wspomniałeś, to znalazłem w polsce jeszcze coś takiego:


http://www.evaria.pl/oslo...ge-journey.html

Rozmawiałem z nimi kiedyś, mówią że na 99% będzie pasować, bo już montowali do Freemonta, ale najlepiej do nich podjechać, montaż jest wtedy w cenie. Gdyby była z aluminum, to już bym zamontował. Ze stali trochę waży :-/

Ale jakoś do Łodzi mi ostatnio nie po drodze ;-)

Plastikowa z diesla nie pasuje, już ktoś sprawdzał.

Jest jeszcze kilka sklepów ze stanów, ale opłacalność sprowadzenia jest kiepska :roll:
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
chomic 
ZNAWCA



Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 378
Skąd: Smoczy Gród
Wysłany: 2014-05-19, 00:42   

Ciekaw jestem czy otwory rewizyjne z R4 podchodzą do V6?
_________________
Ale misiek śmiga.........
Brock B32 HGVP 8,5J20
Hankook Ventus evo2 SUV 245/45r20
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2076
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-19, 08:06   

chomic napisał/a:
Ciekaw jestem czy otwory rewizyjne z R4 podchodzą do V6?


Nie, na pewno nie, poza może spustem oleju. Filtr oleju V6 ma i tak od góry. Facet mówił, że i tak przy jakichkolwiek pracach trzeba ściągać osłonę.= - jak w innych autach z osłoną.

Dlatego chcieli abym przyjechał, bo do pentastara trzeba w osłonie dorobić jakiś otwór, czy coś.

[ Dodano: 2014-05-19, 13:49 ]
Jeszcze z tą firmą rozmawiałem: http://www.oslonypodwozia.pl/

Też są z Łodzi.

Mają cennik i katalog na stronie. Cena u nich około 650zł/brutto wg cennika.

Prosili o przyjazd i przymiarkę, montaż najlepiej u nich. W cenniku stoi że jest do 3.6 . Osłony także Sheriff-a
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
YNC 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 141
Skąd: Łódź/Kutno
Wysłany: 2014-09-12, 13:07   

@ref czy ktoś się zdecydował ? ma taką osłonę zamontowaną i może coś więcej opowiedzieć ?
Czasem bym się na łączkę gdzieś wybrał ale perspektywa kamieni mnie zniechęca.
Pytanie też jak z gwarancją czy ma to wpływ ?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 105000km Rok prod.: 2013
 
nthx 
CZŁOWIEK FORUM
Eko Gaz



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 245
Wysłany: 2014-09-13, 21:00   

Ja nie. Jak mi goraco spod spodu auta bucha, to tak obawiam sie, ze jak "zamkne" silnik w skrzynke, to za mocno sie ogrzeje...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2827
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-01-29, 11:56   

Odgrzeję nieco kotleta. Osłony pod silnikiem, zwłaszcza takie bez otworów, lubią gromadzić na sobie niezliczone kilogramy błota. Mam nawet kolegę, który miał taką nieco za słabo zamontowaną w terenówce i podczas powrotu do domu z wyprawy w teren, zwyczajnie ją zgubił (potem znalazł). Nagromadziło się na niej sporo zanieczyszczeń i potem zamarzło, kiedy wszyscy się radowali na bankiecie w hotelu.
Jeżeli ktoś zmierza w tym kierunku, to trzeba o tym pamiętać.
Zatem pełna osłona pod silnikiem = mycie tego miejsca po każdej wizycie w terenie, połączonej z pokonywaniem kałuż. Jazda w błoto jest bardzo ryzykowna, zwłaszcza bez osłon progów :)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
McNik 
ZNAWCA


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 655
Skąd: Katowice - Górny Śląsk
Wysłany: 2016-01-29, 15:48   

maq napisał/a:
Odgrzeję nieco kotleta. Osłony pod silnikiem, zwłaszcza takie bez otworów, lubią gromadzić na sobie niezliczone kilogramy błota. Mam nawet kolegę, który miał taką nieco za słabo zamontowaną w terenówce i podczas powrotu do domu z wyprawy w teren, zwyczajnie ją zgubił (potem znalazł). Nagromadziło się na niej sporo zanieczyszczeń i potem zamarzło, kiedy wszyscy się radowali na bankiecie w hotelu.
Jeżeli ktoś zmierza w tym kierunku, to trzeba o tym pamiętać.
Zatem pełna osłona pod silnikiem = mycie tego miejsca po każdej wizycie w terenie, połączonej z pokonywaniem kałuż. Jazda w błoto jest bardzo ryzykowna, zwłaszcza bez osłon progów :)



Widzę, że nie za bardzo siedzisz w temacie. W dieslach mamy świetną osłonę pod silnikiem zamocowaną śrubami i kołkami rozporowymi tak szczelnie, że aż miło silnik oglądać po jej zdjęciu, taki jest czysty. Gdyby znaleźć podobnie skuteczną dla V6 to i silniki benzynowe by się nie brudziły
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2827
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-01-29, 17:07   

Ja nie piszę o zabrudzeniu silnika, tylko o jeździe terenowej i stalowej lub aluminiowej osłonie spodu. Ma chronić nie przed kurzem na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju, tylko uszkodzeniem miski olejowej. To uwaga dla amatorów off-rodu samochodem osobowym.
Poza tym tu jest mowa o V6. W dieslu jest na dole plastik, czy blacha?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
McNik 
ZNAWCA


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 655
Skąd: Katowice - Górny Śląsk
Wysłany: 2016-01-29, 18:37   

maq napisał/a:
J To uwaga dla amatorów off-rodu samochodem osobowym.
Poza tym tu jest mowa o V6. W dieslu jest na dole plastik, czy blacha?


W dieslu jest plastik. Ewentualna metalowa płyta dla FF to nie jest zbyt dobry pomysł, bo ten samochód ze względu na przedni zwis do off roadu nie za bardzo się nadaje
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2827
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-01-29, 19:38   

A może przeczytaj posty powyżej, pomyśl i wtedy porozmawiajmy? Kolega YNC pisze, że chciałby zjechać z asfaltu, ale bez osłony się boi. Nie ma to prawie nic wspólnego z tym co jest w oryginale w JTD. Plastikowe osłony są od kurzu i koniec na tym. Pierwsza grubsza gałąź ustawiona pod prąd i znikają. O kamieniach nie ma co wspominać. Nawet w quadach montujemy osłony spodu z solidnej grubości płyt aluminiowych. A co dopiero w dwutonowym samochodzie? Jeden Freemontem nie zjedzie z asfaltu, a inny zaryje w błocie po śrubki w kołach. Jeżeli ktoś w bajorze nie był, to trzeba uświadomić ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
McNik 
ZNAWCA


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 655
Skąd: Katowice - Górny Śląsk
Wysłany: 2016-01-29, 21:37   

maq napisał/a:
Jeden Freemontem nie zjedzie z asfaltu, a inny zaryje w błocie po śrubki w kołach. Jeżeli ktoś w bajorze nie był, to trzeba uświadomić ;)


zamontuj pancerną osłonę a na pierwszej dziurze przedni zderzak urwiesz. Freemont fest sie nadaje do jazdy w trudnym terenie. Powodzenia
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
T76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 336
Wysłany: 2016-01-29, 21:51   

FF nadaje się na lekki teren, gdzie lekki tzn trochę kamyków, na śliskich podjazdach po trawie jest kłopot (pewnie opony AT by trochę pomogły), zwis przedni dyskwalifikuje go do jazdy poza utartymi szlakami, ale jak się chce spędzić wakacje inaczej to trochę się da

http://www.podroze4x4.pl/...a-2015-zdjecia/
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 3000km Rok prod.: 2015
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2827
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-01-29, 21:56   

Tylko pamietać należy, że bez pancernej osłony. Inaczej zderzak przedni odpadnie, a kto wie czy i nie ten z tyłu. Co innego z osłoną plastikową, z tym można jechać prawie gdzie oczy poniosą ;)

[ Dodano: 2016-01-29, 22:05 ]
Ale fajne zdjęcia. Dobrze by było zamontować lift na taki wyjazd. Z tysiąc złotych by kosztowało za 3 cm do góry. Na czym rozwaliłeś oponę? Sznurka się założyć nie dało, felga cała?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
T76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 336
Wysłany: 2016-01-30, 06:42   

oponę przeciąłem na ostrych skałach w przedostatni dzień wyjazdu, założona dojazdówka na przód okazała się problemem bo an skałkach/szutrach pod górę nie zabierała i trzeba było mnie na dwóch podjazdach pociągnąć na sznurku
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 3000km Rok prod.: 2015
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2827
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-01-30, 12:19   

Na takie wyjazdy dobrze by było go postawić na kołach 17'. Jakaś płytę pod silnik zakładałeś? Czy u Ciebie jest oryginalna plastikowa, bo piszą koledzy, że w 3.6 takiej brak.

Ja nie będę swojego przerabiał, ale miałem przez chwilę zajawkę, żeby mu założyć pierścienie podnoszące nadwozie o 2-4 cm i dystanse kół.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
Roman 
ROZKRĘCA SIĘ
Roman


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 47
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-01-31, 16:27   Wymiana rozrządu w FF MJII

Witam Kolegów!
Zbliża się 120.000 km i zaczynam się rozglądać za wymianą rozrządu.
Czy ktoś już przerabiał jaki koszt części plus robocizna?
Czy pompa wody powinna być również wymieniona?
Na allegro oferują różne zestawy np. za 380,- PLN :
http://allegro.pl/bosch-r...5950592077.html
Czy można to bezpiecznie kupić?
Pozdrawiam
_________________
Roman
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 48000km Rok prod.: 2011
 
normi 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 487
Skąd: "miasto meneli"
Wysłany: 2016-01-31, 17:03   

Co do rozrządu to bym nie oszczędzał , tylko kupił oryginalne części (jest kilka wersji mocy silników i do każdego są dedykowane części, jak w np.grande punto diesel 130KM wymieniałem pasek to był prawie 3-krotnie droższy niż w słabszej wersji). W dieslach przy rozrządzie prawie zawsze trzeba wymienić pompę wody , bo może się okazać że przejedziesz jeszcze 20tys. km i znowu będziesz musiał wszystko rozbierać bo Ci się np. rozpadną łopatki w pompie.(zblokuje się pompa i zerwie pasek , i nie trzeba pisać czym to skutkuje).

A jak przejechałeś 120tysi to i tak masz widzę nerwy ze stali , bo ja bym chyba wymiękł przy 100. :lol:
_________________
Pozdrawiam

FF 3.6
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 88888km Rok prod.: 2013
 
k0gen 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 31
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2016-01-31, 23:22   

Niedawno robiłem tzw. duży przegląd z okazji przebiegu 120k.
Jak najbardziej polecam wymienić pompę - nie pamiętam dokładnie ale to nie duży koszt. Za wszystko zapłaciłem jakieś 2300pln
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 118000km Rok prod.: 2012
 
Cygan 
OBSERWATOR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 09 Cze 2019
Posty: 5

Wysłany: 2019-06-11, 11:35   

Trochę odnowie temat. Po lekturze nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytanko...
Chciałbym założyć osłonę pod silnik do FF.
Nie będę zjeżdżał w bezdroża, nie uprawiam off roadu i raczej stalowe czy aluminiowe blachy mnie nie interesują. Chciałbym zwykła plastikową osłonę do ochrony jak to ktoś opisał "przed kurzem na bagnecie"
Gdzie mogę coś takiego kupić bo szukam na aukcjach i lipa.
Pozdrawiam.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2827
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2019-06-11, 12:01   

Napisz do ludzi, gdzie ogłoszenia są nieaktualne. Może się nie sprzedało.
https://archiwum.allegro.pl/oferta/oslona-pod-silnik-fiat-freemont-i6837596451.html
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group