Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Świece zapłonowe
Autor Wiadomość
dsi84 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 29
Wysłany: 2019-02-12, 08:58   

tomek napisał/a:
Oczywiście katalog i specyfikacja DENSO, wystarczy poszukać:

http://www.denso-am.pl/pr...lonowych-denso/


Hm... A w kilku sklepach motoryzacyjnych tego nie wiedzieli , również w polecanym przez Ciebie nie znalazłem informacji , pewnie słabo szukałem . Cóż... Dobrze wiedzieć! Dziękuję !
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 98000km Rok prod.: 2013
 
dsi84 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 29
Wysłany: 2019-02-17, 21:59   

Świeczki zmienione , rewelacji nie widzę , ale fajnie że są nowe . To był już czas na zmianę . Faktycznie lepiej kupić jakieś dobre , bo jakbym miał to jeszcze raz ściągać za kolejne kilka tysięcy to...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 98000km Rok prod.: 2013
 
starzi 
OBSERWATOR


Dołączył: 05 Cze 2018
Posty: 6
Wysłany: 2019-06-07, 11:26   pytanie o świece zapłonowe

Panowie i panie
Przejrzałem posty w temacie świec zapłonowych ale w dalszym ciągu nurtują mną wątpliwości. Przymierzam się do zmiany tych świec na nowe, ale przeglądając oferty na necie w końcu nie wiem jakie mam wybrać. Jak wpisuje świece zapłonowe fiat freemont 3.6l 4x4 (mam lpg) wyskakuje mi mnóstwo możliwości. Ceny są od 29 zł za szt. do ok 100 zł za szt. Wiadomo, nie chcę wydać worka pieniędzy, ale chciałbym kupić dobre no i żeby oczywiście pasowały. Wiem że muszą być irydowe, także czy ktoś może mi podać na jakie oznaczenia trzeba patrzeć albo czy ktoś może polecić takie które na pewno będą pasowały i żeby były dobre.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
Dodge 
ZNAWCA
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 299
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2019-06-07, 11:49   

Oryginalne championy irydowe kupywałem na rockauto, ok 115 zł z przesyłką za 6 szt.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
kaacka 
ZNAWCA
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 277
Wysłany: 2019-06-07, 16:51   

do pentastar'a 3.6 benz - swieca wg serwisu fiata jest oznaczona: CHAMPION KSP 149 125 AD

a na opakowaniu: Champion 9407 RER8ZWYCB4. jest kilka sklepow internetowych w pl. poszukaj skad Ci odpowiada i tyle.

pozdrower :oops:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2095
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-07, 20:25   

Świece musisz kupić albo oryginały Championa RER8ZWYCB4, albo inne markowe z górnej półki, koniecznie irydowe lub irydowo-platynowe, np Denso SXU22HCR11S (sam takie założyłem).

Po pierwsze, w pentastar wymieniasz je rzadko, a po drugie i chyba ważniejsze, dostęp do nich jest bardzo utrudniony, więc po co kombinować? Aby po zaledwie 20, 30 czy 60kkm znowu rozbierać ten kolektor, aby wymienić po raz kolejny, bo zamontowane wcześniej badziewie pada? I żadnych niby specjalnie dedykowanych do LPG - mają być takie jak producent silnika zaleca.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
kaacka 
ZNAWCA
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 277
Wysłany: 2019-06-07, 22:28   

no wlasnie - te championy maja szczeline 1 albo 1,1 mm. niektorzy gazownicy mowia ze "dobrze byloby .... cos tam cos tam .... ze szczelina 0,7 - 0,8". tylko co chca przez to osiagnac ???
u mnie tez fabryczne i powodow do marudzenia brak...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
pawełb 
OBSERWATOR
Lancia Voyager 3.6


FF/DJ: -----
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-07-24, 23:42   

Towarzysze...
A ja mam problem ze swoim pentastar. Co prawda nie FF bo Lanica voyager ale motor ten am. Mianowice nabyłem go miesiąc temu i borykam się z przypadłością delikatnego falowania (ale nie obrotami) po puszczeniu hamulca na D. Czyli gdy auto zaczyna jechać/ciągnąć bez dodawania gazu delikatnie faluje/jakby ciągnie i odpuszcza czyli rusza ale nie płynnie. Nie jest to szarpanie raczej falowanie. Nie widać żeby coś szczególnego działo się z silnikiem, ani nie buja sie an poduszkach ani nie falują obroty ( choć tu małe zmiany nie będą widoczne bo reakcja na gaz jest opóźniona). Jak dohamowuje już bez gazu to tuż przed zatrzymaniem czyli blisko obrotów biegu jałowego też czuć falowanie. Ta sama częśtotliowść co przy ruszaniu tylko inaczej odczuwana bo auto jest na hamulcu ale silnik tez hamuje. Problem od czego to jest, silnik czy skrzynia. Świece wymienione, myśle jeszcze na cewkami. AAA dodam, ze gdy dodaje gazu i podczas jazdy nie czuć tego, może troszkę gdy jedzie się z baaardzo minimalnym gazem tak tyci tyci powolutku zwalniając czyli na mini obciążeniu silnika. Wymieniłem olej w skrzyni, poduszki wszystkie, zrobiłem reset i quick learn skrzyni i nadal jest. Myśle czy to nie jakaś pierdołą w postaci czujnika dającego błędny sygnał. Przy ruszaniu i doahmowaniu to irytuje a gdy jedzie się spokojnie na mini gazie też czuć ze coś nie do końca płynnie jedzie auto. Próbuje znależć przyczynę może gdzieś indziej zanim oddam skrzynie do remontu za kilka tysięcy. Będzie smutno jeśli nadal będzie ten problem bo to coś w silniku. Kwestia jest mocno nie jasna dla mnie bo nie jeżdziłm innym takim autem i nie wiem czy tak nie ma poprostu. Podobnie jak zmiana biegów w automacie 62TE czasem jak pierdyknie to patrze czy silnik już leży przed autem czy jeszcze moze nie...Jak się do dechy wciśnie to tez bardzo spartańsko redukuję do dna. Przy lekkiej jeździe wszystko ok poza tym falowaniem.
Panowie macie jakieś pomysły?
Może ktoś z wro i okolic może umówić się na krótko przejażdżkę żeby zobaczyć czy tez u was tak jest....
Dzięki
Paweł
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
normi 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 512
Skąd: "miasto meneli"
Wysłany: 2019-07-26, 14:41   

U mnie tak było np. z przyczyny nieszczelności układu dolotowego (podczas wymiany czujnika oleju źle złożyli kolektor dolotowy i dostawało się lewe powietrze ). podczas ruszania bez gazu auto lekko szarpało (robił się tzw. kangur )
_________________
Pozdrawiam

FF 3.6
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 88888km Rok prod.: 2013
 
pawełb 
OBSERWATOR
Lancia Voyager 3.6


FF/DJ: -----
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-07-30, 23:38   

normi napisał/a:
U mnie tak było np. z przyczyny nieszczelności układu dolotowego (podczas wymiany czujnika oleju źle złożyli kolektor dolotowy i dostawało się lewe powietrze ). podczas ruszania bez gazu auto lekko szarpało (robił się tzw. kangur )


Hmm, ostatnio wymieniałem świece i ściągałem cały dolot, wyglądała ok uszczelka, a po złożeniu dalej to samo...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
normi 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 512
Skąd: "miasto meneli"
Wysłany: 2019-07-31, 13:03   

Z tego co pamiętam , to po ściągnięciu dolotu należy wymienić te uszczelki (6szt. ok.70zł w ASO)
_________________
Pozdrawiam

FF 3.6
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 88888km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2095
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-07-31, 14:13   

Przy ściąganiu kolektora powietrza, producent zaleca wymianę uszczelek górnych kolektora dolotowego (między kolektorem powietrza a kolektorem dolotowym) a także wymianę okrągłej uszczelki pomiędzy kolektorem powietrza a tubą ssawną z filtra, jeśli się to rozłączyło podczas demontażu.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2870
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2019-08-01, 10:36   

I mój tez szarpie jak się puści hamulec i nie doda gazu. Myślałem, że może konwerter skrzyni się kończy. Bywa jednak i tak, że motor potrafi zadrzeć jak stoi na P. Przy wymianie świec były zakładane nowe uszczelki dolotu. Może tam zajrzę?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2095
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-01, 21:20   

A dzieje się tak i na LPG i na benzynie?
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2870
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2019-08-01, 22:29   

Szarpanie na biegu jest na jednym i drugim źródle zasilania. Puszczę hamulec na światłach i „pełzanie” przebiega nerwowo. Drgania silnika raczej na benzynie, jak motor zimny i jeszcze się nie przełączy na gaz. Tylko to się nie dzieje bez przerwy. Raz się zdarzy, innym razem nie.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
pawełb 
OBSERWATOR
Lancia Voyager 3.6


FF/DJ: -----
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-08-02, 22:52   

maq napisał/a:
Szarpanie na biegu jest na jednym i drugim źródle zasilania. Puszczę hamulec na światłach i „pełzanie” przebiega nerwowo. Drgania silnika raczej na benzynie, jak motor zimny i jeszcze się nie przełączy na gaz. Tylko to się nie dzieje bez przerwy. Raz się zdarzy, innym razem nie.

potwierdzam, raz mocniej raz duzo słabiej gdy ciągnie bez gazu nie jest to jednostaje tylko falowane. też mysłaęm o konwerterze ale chciałem najpierw wykluczyć wszystko inne np silnik zanim wejdę w grzebanie w skrzyni.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
pawełb 
OBSERWATOR
Lancia Voyager 3.6


FF/DJ: -----
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-08-02, 22:58   

maq napisał/a:
I mój tez szarpie jak się puści hamulec i nie doda gazu. Myślałem, że może konwerter skrzyni się kończy. Bywa jednak i tak, że motor potrafi zadrzeć jak stoi na P. Przy wymianie świec były zakładane nowe uszczelki dolotu. Może tam zajrzę?

ja uszczelek nie wymieniałem ale jeśli rozbierałem i złożyłem wszystko i nadal jest bez zmian to nie wina uszczelek. dziś u mechanika cały dzień spędziłem, mam 4 nowe poduchy pod sinikiem, macałęm wszystkie węże i węzyki czy nie ma nieszczelności i czy coś się zmienia podczas pracy, i nic. podczas pracy na jałowych obrotach na P czy N silnik lekko drży cyklicznie, pracuje równo, równo równi i się zadelepie lekko i znó równo równo i tak co 2-3sek, może 4, ciężko powiedzieć ale cyklicznie jakby coś go przesterowało (jakiś czujnik daje zły sygnał ) i się zatelepie po czym sterownik to opanuje i przestaje i po chwili znów. zastanawiam się czy to nie jest winą tego falowania bez gazu. te drgania są bez obciążenia a z obciążeniem może być inaczej i tak się to objawia...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2095
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-04, 00:17   

Podłączcie jakiś skaner pod obd i zobaczcie jakie są korekty wtrysków, długo i krótkoterminowe.
Wystarczy torque pro.
To dużo powie.
Świece były poprawnie i na właściwe wymienione?
O jeszcze jedno - może warto wyczyścić układ paliwowo wtryskowy jakimś dodatkiem do paliwa?
Jeśli macie standardowe LPG, to kiedy była robiona kalibracja map?
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
pawełb 
OBSERWATOR
Lancia Voyager 3.6


FF/DJ: -----
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-08-06, 00:02   

tomek napisał/a:
Podłączcie jakiś skaner pod obd i zobaczcie jakie są korekty wtrysków, długo i krótkoterminowe.
Wystarczy torque pro.
To dużo powie.
Świece były poprawnie i na właściwe wymienione?
O jeszcze jedno - może warto wyczyścić układ paliwowo wtryskowy jakimś dodatkiem do paliwa?
Jeśli macie standardowe LPG, to kiedy była robiona kalibracja map?

Nie mam LPG,
świece na te co były, tzw oryginał, champion,
czy poprawnie wymienione to nie wiem sam robiłem, przerwy nie zmieniałem,
czyszczenie... coś mogę dolac jeśli ma pomóc,
już szukam jakiego programu do diagnostyki... przyda się na zaś.
probem w tym, że nie potrafię jeszcze analizować danych z silnika, typu korekty jedne i drugie czy inne parametry.
szukam jaki program pokazę jak najwięcej danych żeby nie było że to coś czego najtańsze scanery nie pokazuję.
Macie jakiś dobry zestaw do tego???
chciałbym taki co moją lancie ogarnie i chryslera i fiata żeby w razie wypadku można było podjechac do kogoś z takim samym silnikiem pracującym poprawnie i porównać parametry.
dzięki
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2870
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2019-08-07, 00:32   

U mnie nowe świece i uszczelki przy 100 tys km. Teraz mam 107. Wydaje się, że trzeba tam zajrzeć.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group