Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wibracje....
Autor Wiadomość
Dodge 
ZNAWCA
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 290
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2019-02-13, 13:38   

Po wymianie oleju powinno się zrobić quick learn.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2076
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-02-13, 14:29   

Ja jeszcze nie próbowałem - po każdej wymianie atf działa jak złoto, więc nie było potrzeby wykonywania adaptacji.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
Orson 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 75
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2019-02-14, 12:09   

Ja to wiem. Bardziej chodzi mi o ten komunikat w Multiecuscanie odnośnie "niezgodnego kodu ISO". Też tak macie jak łączycie się ze skrzynią?
_________________
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 145950km Rok prod.: 2013
 
styroslaw 
ROZKRĘCIŁ SIĘ
nowy jestem



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 90
Wysłany: 2019-02-14, 16:33   

Ja nie mam jak się łączę ze skrzynią, bo mam manuala, ale mam to przy podłączeniu klimy... nie ma to na nic wpływu w tym przypadku.
_________________
Jak coś to mam kabel i multiecuscana najnowszego - Wrocław :)
Aktualnie 200KM@430Nm
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 167000km Rok prod.: 2014
 
dsi84 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 29
Wysłany: 2019-04-23, 15:51   

tomek napisał/a:
Hmm.
Nie kupisz raczej nowego samego wewnętrznego przegubu. Używany nie ma sensu, bo też będzie pewnie trochę zużyty.
A cena w ASO za nową prawą półoś jest kosmiczna - ktoś pisał coś o 2k zł.

Moim zdaniem kup nową prawą przednią półoś w sklepie w USA:

https://www.rockauto.com/...t+assembly,2288

Z przesyłką wyniesie około 75$ plus (jak będziesz miał pecha, to znaczy celnik zwróci uwagę na przesyłkę) : 23% VAT + 9zł kosztów obsługi. Cło na części do kwoty 150Eur nie jest naliczane. Czyli w sumie po dzisiejszym kursie jakieś:
260zł +23%Vat+9zł.

Półoś prawa o numerze SURTRACK/TRAKMOTIVE CH8116 jest dokładnym odpowiednikiem i zamiennikiem numerów półosi prawej fabrycznej o numerach:

K68079566AB (fiatowskie oznaczenie)
68079566AA (Mopar-owskie oznaczenie - starsza i taka powinna być u ciebie - 2013)
68079566AB (Mopar-owskie oznaczenie - nowsza)

Ważne abyś sprawdził po numerze na swojej zużytej półosi dokładnie wersję !!!
Naklejka powinna się zachować, ale nawet jak nie, to z tego co wiem, ta półoś pasuje do wersji AWD, Automat, i silniki Pentastar i 2.0MJ (Fiata, nie CRD)

Do innych wersji jest inna półoś.

W USA sporo ludzi bierze półosie tej firmy i nie narzekają - sklep i ta marka polecona przez znajomych.

Upewnij się tylko, że to rzeczywiście przegub półosi prawej jest uszkodzony - jak pisałem wcześniej w USA piszą o padającym u niektórych łożysku podpory łącznika półosi prawej przedniej - a przegub wewnętrzny półosi prawej nachodzi właśnie na ten łącznik przy tym łożysku. Jak ono pada, lub ma luzy, to efekt luzu może być po chwyceniu przegubu przy nim.

A obie te części są do kupienia osobno - łącznik półosi prawej przedniej i półoś prawa przednia. Z tym że łącznik to prosty wałek, jak wielokliny są na nim w porządku to nie trzeba zmieniać, a samo łożysko kosztuje 30-40zł plus wymiana. Oczywiście ASO zaproponuje ci komplet (łącznik z podporą) ponad 1kzł, co jest bez sensu.
Już ktoś to łożysko wymieniał na forum, ze dwie osoby chyba.



Witam serdecznie, też mam drgania gdy auto przekroczy 100 km / h, tarcze , klocki nowe , opony nowe , sprawdziłem luz na podporze pół osi i na wale - brak , natomiast przegub prawy wewnętrzny ma luzy pionowe, czy to normalne ? Jak za niego złapie i szarpie góra dół to wyczuwam luz . Sprawa druga gdybym zdecydował się na wymianę pół osi to moja ma oznaczenie P68193347AA, czy te o których wspominasz będą pasować do mojego 3.6 ? Dodam że miałem już wymieniane pół osie przednie w ASO za poprzedniego właściciela . Pozdrawiam.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 98000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2076
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-24, 16:51   

Drobny luz nie jest problemem, pytanie jak jest wielki u ciebie - przegub lata, czy też wyczuwasz drganie w dłoni, bez widocznego naocznie luzu. Mówimy oczywiście o luzie prostopadłym do osi, bo równolegle do osi może być większy.

Sprawdziłbym jeszcze na twoim miejscu piasty (bicie), jakimś dobrym miernikiem i u kogoś kto wie jak to zrobić. Tu może być problem, jeśli ktoś dużo jeździł na uszkodzonych przegubach lub krzywych tarczach. A i piastę łatwo skrzywić - bicie powyżej 0.02mm będzie wyczuwalne.
Sprawdź także łącznik (gumowy) wału głównego czy jest w całości a także łożysko podpory wału głównego
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
dsi84 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 29
Wysłany: 2019-04-25, 00:15   

tomek napisał/a:
Drobny luz nie jest problemem, pytanie jak jest wielki u ciebie - przegub lata, czy też wyczuwasz drganie w dłoni, bez widocznego naocznie luzu. Mówimy oczywiście o luzie prostopadłym do osi, bo równolegle do osi może być większy.

Sprawdziłbym jeszcze na twoim miejscu piasty (bicie), jakimś dobrym miernikiem i u kogoś kto wie jak to zrobić. Tu może być problem, jeśli ktoś dużo jeździł na uszkodzonych przegubach lub krzywych tarczach. A i piastę łatwo skrzywić - bicie powyżej 0.02mm będzie wyczuwalne.
Sprawdź także łącznik (gumowy) wału głównego czy jest w całości a także łożysko podpory wału głównego


Cześć, dzięki za odpowiedź.
Co do moich luzów postarałem się nagrać filmik który to tochę obrazuje (wybacz za amatorszczyznę):

https://youtu.be/ckuZ8ZRxfX0

https://youtu.be/kFt01qD5uRk

Postaram się ogranąć mechanika który sprawdzi bicie piasty jak mówisz.
Powiedz mi jeszcze proszę ten gumowy łącznik podpory i łożysko to jeden element?

Acha i wracając do pytania z wczesniej, wiesz może czy ta półoś prawa (SURTRACK/TRAKMOTIVE CH8116) będzie pasowała do mojego FFjeśli mam oznaczenie P68193347AA?
Pytam na zapas :)

Pozdrawiam, dzięki

Dziś zauważyłem kolejna przypadłość , mianowicie wibracje pojawiają się po załączeniu 6go biegu i prędkości ok 120 km/h, utrzymanej cały czas takiej samej, wibracje w odstępach 1-2 sekundowych rozpędziłem auto na manualnej zmianie biegów wszystko wydawało się być w porządku aż załączyłem 6 stkę, po powrocie na mniejsze jest ok. Auto na każdym biegu rozpędza się płynnie i dynamicznie, nic nie pokojącego nie zauważyłem.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 98000km Rok prod.: 2013
 
Dodge 
ZNAWCA
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 290
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2019-04-25, 18:59   

Moim zdaniem rozsypana półoś, troszkę ten luz za duży
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2076
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-25, 20:23   

Za duży luz poprzeczny (prostopadle do osi) - w tym kierunku nie powinno być praktycznie w ogóle.

Ciekawy też jest numer tej półosi - wg. oficjalnych stron mopara, do wersji 3.6 V6, automat i AWD, półosie prawe MOPARA przednie mogą być o takich numerach:

nowsza: 68079566AB
starsza: 68079566AA

lub oznaczenie Fiatowskie:

K68079566AB

Numer który ty napisałeś, występuje w niektórych wersjach z dieslem.

Mówisz że już wcześniej były zmieniane?. Coś wcześnie jak na taki przebieg.

Jeśli masz 3.6, Automat i AWD, to na 100% półosie z RockAuto, o których pisałem wcześniej, będą pasować - czyli prawa przednia SURTRACK/TRAKMOTIVE CH8116

Łącznik gumowy wału głównego występuje w tylnej części wału, przy reduktorze tylnym. Łożysko podpory wału jest mniej więcej pośrodku wału, w podporze umocowanej do podwozia.

Jeszcze jedno, bo na filmie nie widać wyraźnie - masz założone dystanse do felg?
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
dsi84 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 29
Wysłany: 2019-04-25, 21:11   

tomek napisał/a:
Za duży luz poprzeczny (prostopadle do osi) - w tym kierunku nie powinno być praktycznie w ogóle.

Ciekawy też jest numer tej półosi - wg. oficjalnych stron mopara, do wersji 3.6 V6, automat i AWD, półosie prawe MOPARA przednie mogą być o takich numerach:

nowsza: 68079566AB
starsza: 68079566AA

lub oznaczenie Fiatowskie:

K68079566AB

Numer który ty napisałeś, występuje w niektórych wersjach z dieslem.

Mówisz że już wcześniej były zmieniane?. Coś wcześnie jak na taki przebieg.

Jeśli masz 3.6, Automat i AWD, to na 100% półosie z RockAuto, o których pisałem wcześniej, będą pasować - czyli prawa przednia SURTRACK/TRAKMOTIVE CH8116

Jeszcze jedno, bo na filmie nie widać wyraźnie - masz założone dystanse do felg?


Cześć, powiem tak, głupio się przyznać ale nie wiem czy mam założone ponieważ nie zwróciłem uwagi, jestem drugim właścicielem, auto od nowości jeździ na tych felgach więc wnioskuję że jak powinny być to pewnie są . Jutro zdejmę koło i sprawdzę :)

Co do tych luzów to właśnie wyglądają na za duże moim amatorskim zdaniem, podczas ruchów prostopadłych do osi wyczuwalny jest luz na wieloklinie gdzie łączy się przegub z podporą, oraz w przegubie, tak bynajmniej ja to czuje, jutro zobacze ponownie, może nagram trzeci filmik :)

W historii pojazdu znalazłem wzmiankę iż w 2015 roku na przebiegu ok 40 tys zanotowano wymianę pół osi, jest kod błędu ASO podany, nie znam powodu wymiany, brzmi to również jak by były wymieniane obie przednie.

Co dalszych prób dziś zauważyłem że gdy jadę znacznie szybciej niż przedział 110-130 km/h np 150 czy 160 problem nie występuje auto prowadzi się dobrze i pewnie przyspiesza .
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 98000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2076
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-25, 21:21   

W zakresie prędkości 110 - 130 to zawsze główną przyczyną są felgi i opony... Przeguby głównie przy przyspieszaniu dają znać, jak są powodem drgań.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
dsi84 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 29
Wysłany: 2019-04-25, 21:32   

tomek napisał/a:
W zakresie prędkości 110 - 130 to zawsze główną przyczyną są felgi i opony... Przeguby głównie przy przyspieszaniu dają znać, jak są powodem drgań.
z

Zapomniał bym a tak wygląda łącznik na wale , podpora jest ok, mam nadzieję że udało mi się załączyć zdjecie. Dodam jeszcze iż znalazłem podobny wątek gdzie jeden forumowiczów szukał informacji na temat podpory, podawał w swoich informacjach że posiada takie same nr oznaczeń co ja tylko zaczynaly się na literę K podajze. Z tego co pamiętam zakupil wspomniane półosie z USA. Tak mam AWD 3.6 4x4. Dzięki za podpowiedzi . Dziś wymarzyłem felgi ale bez zmian.

Screenshot_20190425-211233_resize_60.jpg
Plik ściągnięto 982 raz(y) 127,46 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 98000km Rok prod.: 2013
 
pieq 
ROZKRĘCA SIĘ
PIEQ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 17
Wysłany: 2019-04-26, 12:42   

Cześć

Mam chyba podobną przypadłość.
Czy możecie polecić jakiś warsztat w Warszawie który mi zdiagnozuje ten problem ?

pozdr
G
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2014
 
dsi84 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 29
Wysłany: 2019-04-26, 13:37   

pieq napisał/a:
Cześć

Mam chyba podobną przypadłość.
Czy możecie polecić jakiś warsztat w Warszawie który mi zdiagnozuje ten problem ?

pozdr
G


Hej, napisz coś więcej :)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 98000km Rok prod.: 2013
 
pieq 
ROZKRĘCA SIĘ
PIEQ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 17
Wysłany: 2019-04-26, 14:43   

CZeść

Gdy w okolicach 100 km/h odpuszczę całkowicie gaz, czuję jakieś delikatne wibracje.
Wydaje mi się że spod podłogi, ale ciężko naprawdę stwierdzić laikowi.
Żona mówi że nic nie czuje, ale ja wiem swoje :)
W momencie gdy znowu dodam gazu, czuję że drżenie ustaje.

Myślałem że może to coś w skrzyni, mam automat.
Ale auto ma dopiero 65k przejechane.
Ostatnio zmieniałem olej w skrzyni, nia mam żadnych błędów, temp oleju w normie. Wygląda jakby nie skrzynia.
Tutaj znalazłem też ciekawy wątek:
https://forum.nissanklub.pl/topic/93697-drgania-wibracje-po-puszczeniu-gazu-podczas-jazdy/

Szukam aktualnie rozsądnego warsztatu w Warszawie który mi to zdiagnozuje.


pozdr
G
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2014
 
dsi84 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 29
Wysłany: 2019-04-26, 15:47   

pieq napisał/a:
CZeść

Gdy w okolicach 100 km/h odpuszczę całkowicie gaz, czuję jakieś delikatne wibracje.
Wydaje mi się że spod podłogi, ale ciężko naprawdę stwierdzić laikowi.
Żona mówi że nic nie czuje, ale ja wiem swoje :)
W momencie gdy znowu dodam gazu, czuję że drżenie ustaje.

Myślałem że może to coś w skrzyni, mam automat.
Ale auto ma dopiero 65k przejechane.
Ostatnio zmieniałem olej w skrzyni, nia mam żadnych błędów, temp oleju w normie. Wygląda jakby nie skrzynia.
Tutaj znalazłem też ciekawy wątek:
https://forum.nissanklub.pl/topic/93697-drgania-wibracje-po-puszczeniu-gazu-podczas-jazdy/

Szukam aktualnie rozsądnego warsztatu w Warszawie który mi to zdiagnozuje.


pozdr
G


No to u mnie troszkę inaczej . Znawca ze mnie żaden ale proponuję zacząć od tych czynności które są tu wymienione na dwóch stronach , może najpierw od podpory wału i tego połączenia które widać na zdjęciu u mnie (?)


Pozdrawiam
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 98000km Rok prod.: 2013
 
pieq 
ROZKRĘCA SIĘ
PIEQ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 17
Wysłany: 2019-04-26, 16:12   

dzięki, sprawdzę :)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2014
 
pieq 
ROZKRĘCA SIĘ
PIEQ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 17
Wysłany: 2019-05-16, 18:46   

Cześć

u mnie przyczyną wibracji samochodu był również wał napędowy, a dokładniej łącznik tylny, a dokładniej brak 2 śrub - z 3 została tylko 1 :)

Zdjęcie poniżej.


pozdr
Grzesiek

IMG_20190516_115707__.jpg
Plik ściągnięto 670 raz(y) 28,66 KB

  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2014
 
dsi84 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 29
Wysłany: 2019-05-22, 17:24   

pieq napisał/a:
Cześć

u mnie przyczyną wibracji samochodu był również wał napędowy, a dokładniej łącznik tylny, a dokładniej brak 2 śrub - z 3 została tylko 1 :)

Zdjęcie poniżej.


pozdr
Grzesiek



Ale jak to możliwe ? :)
Dużych wibracji auto dostawało ? Przy konkretnej prędkości ?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 98000km Rok prod.: 2013
 
pieq 
ROZKRĘCA SIĘ
PIEQ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 17
Wysłany: 2019-05-23, 21:26   

Nie wiem jak to możliwe.
Autem nie dało się jechać powyżej 60 km/h, autem trzęsło niemiłosiernie
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2014
 
dsi84 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 29
Wysłany: 2019-05-28, 11:29   

pieq napisał/a:
Nie wiem jak to możliwe.
Autem nie dało się jechać powyżej 60 km/h, autem trzęsło niemiłosiernie


Fajnie że udało Ci się rozwiązać problem. Ja wymieniłem "flanszę" tzn łącznik wału z tylnym mostem ale dalej auto w okolicy i wyżej 120 km na h ma wyczuwalne wibracje. Resztą zawieszenia wydaje się być ok tylko ta pół oś prawa przednia mnie zastanawia. pozdrawiam
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 98000km Rok prod.: 2013
 
dsi84 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 29
Wysłany: 2019-05-29, 21:27   

tomek napisał/a:
Drobny luz nie jest problemem, pytanie jak jest wielki u ciebie - przegub lata, czy też wyczuwasz drganie w dłoni, bez widocznego naocznie luzu. Mówimy oczywiście o luzie prostopadłym do osi, bo równolegle do osi może być większy.

Sprawdziłbym jeszcze na twoim miejscu piasty (bicie), jakimś dobrym miernikiem i u kogoś kto wie jak to zrobić. Tu może być problem, jeśli ktoś dużo jeździł na uszkodzonych przegubach lub krzywych tarczach. A i piastę łatwo skrzywić - bicie powyżej 0.02mm będzie wyczuwalne.
Sprawdź także łącznik (gumowy) wału głównego czy jest w całości a także łożysko podpory wału głównego


Witam, odświeżę trochę , czy ktoś z Was wymieniał już podporę wału ? Jest jakiś sprawdzony sklep ? Właśnie się zorientowałem że jest uszkodzona
:( Pozdrawiam
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 98000km Rok prod.: 2013
 
dsi84 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 29
Wysłany: 2019-05-31, 19:54   

Naprawdę nikt nic nie wie ?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 98000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2076
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-02, 22:42   

Napisałem w drugim wątku.

dsi84 napisał/a:
Naprawdę nikt nic nie wie ?
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group