Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
PedalBox - zmiana charakterystyki pedału gazu
Autor Wiadomość
Zigor 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 186
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-09-14, 11:14   PedalBox - zmiana charakterystyki pedału gazu

Od wczoraj testuję we Freemoncie taki oto wynalazek: http://www.pedalbox.com/en/home/

Generalnie zmniejsza czas reakcji na pedał gazu, tak w skrócie ;) Oczywiście na początek poszedł tryb super hiper mega sport plus (czyli maksymalne ustawienia) i z Freemonta zrobiło się rasowy sportowy samochód, jest o wiele bardziej dynamiczny, od razu wchodzi na wysokie obroty - dokładnie tak jak w autach wyższej klasy mające w standardzie opcje sport, eco itp. Także jak ktoś poszukuje środka na sportową jazdę Freemontem to moze brać w ciemno :) Po 60km boli mnie kark :mrgreen:

Muszę potestować pozostałe tryby, bo najbardziej zależy mi na płynniejsze reakcji pojazdu podczas normalnej jazdy, bo wcześniej to tak różnie z tym bywało i często mulił ;)

Jak wyłączyłem to od razu czegoś zaczeło brakować, ale czy zostawie go sobie to jeszcze zobaczymy :)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 113000km Rok prod.: 2012
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2016-09-14, 11:59   

Fajnie :-)
Byle Ci się skrzynia nie spierniczyła ;-)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
Zigor 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 186
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-09-14, 12:26   

To nie ma wpływu na skrzynie, w tym przypadku skrzynia jest tylko ograniczeniem bo jakby była troche szybsza w reakcji to pewnie ładnie by się dało zejść w czasie do setki ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 113000km Rok prod.: 2012
 
Firstone 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 38
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-01-29, 22:06   

Dalej jeździsz na pedalBox ??
Jak się auto sprawuje ??
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 83000km Rok prod.: 2012
 
Zigor 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 186
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-01-30, 15:44   

Firstone napisał/a:
Dalej jeździsz na pedalBox ??
Jak się auto sprawuje ??


Tak jest, cały czas :) Już sobie nie wyobrażam jazdy bez tego, jak wyłączam (np. jak jest lodowisko na drodze) to mi natychmiastowo czegoś brakuje. Jeżdżę na niższym ustawieniu, ale dzięki temu mam normalną reakcję jak przy standardowym aucie o takiej mocy ;)
Auto bez problemu śmiga i faktycznie mniej spala, nie wiele ale zawsze coś :mrgreen:
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 113000km Rok prod.: 2012
 
Firstone 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 38
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-01-30, 16:53   

znalazłem "chyba polski odpowiednik"
http://www.sprintbooster.pl/kontakt.html

Ale jeżeli twoje rozwiązanie jest sprawdzone to chyba dam się namówić :D
Co do spalania to mój pali około 20 więc jak spali 19 to nie będzie miało większego znaczenia :D
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 83000km Rok prod.: 2012
 
Wawa 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 310
Skąd: ŁorsoŁ
Wysłany: 2017-01-30, 16:56   

Ten "pilot" wygląda tylko dość tandetnie... :oops: Przyklejałeś go gdzieś w jakimś łatwo dostępnym, ale słabo widocznym (dla osób postronnych) miejscu? ;-)
_________________
FF "Czarny Książę"
Aprilia Tuono V4
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 88000km
 
Firstone 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 38
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-01-30, 17:15   

Zastanawia mnie czy nie am możliwości zaadaptować przepustnicy za pomocą kabla serwisowego. Wiele samochodów ma możliwość zmiany charakterystyki pracy przepustnicy podczas jazdy.
Nawet samochody z roczników 200x
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 83000km Rok prod.: 2012
 
Zigor 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 186
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-02-03, 10:57   

Tego polskiego odpowiednika to trochę bał bym się kupić, wygląda dość słabo ;) W przypadku niemieckiego urządzenia jakość wykonania jest akurat bardzo dobra i nie ma czego się wstydzić, ja przymocowałem tak aby mieć go blisko w razie potrzeby szybkiej zmiany konfiguracji i tak aby nie przeszkadzał. Zawsze można kupić na próbę na 2 tygodnie i sprawdzić czy podpasuje :)

IMG_5719.JPG
Pedalbox
Plik ściągnięto 9140 raz(y) 85,92 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 113000km Rok prod.: 2012
 
encore 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 23
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2018-01-28, 23:45   

Kilka dni temu i ja kupiłem to cudo, faktycznie potwierdzam Twoje opinie, z Freemonta robi się o wiele żywszy samochód, nauczony "mułowatością" , gdy włączyłem tryb "czerwony" to nie umiałem jechać, przy każdym ruszaniu zrywało przyczepność kół :-) , strach był :lol:
Trzeba było delikatniej gazem operować. Teraz prawie cały czas jeżdżę na trybie "zielonym" i jest bardzo dobrze.
Nie wiem jak to jest zrobione. ale mając o wiele zrywniejszy samochód, silnik o wiele żwawiej wchodzący na obroty, pali mniej. Jeżdżąc do pracy,jadę trochę po mieście, potem około 40 km trasy. Czy to zima czy lato zawsze komputer wskazywał mi około 12.5 l/100 km, (czasami 13 ). Teraz, po montażu wskazuje 11.5 - 11.8.
Tak wiec , jak na razie, jestem zadowolony z zakupu. Mam ten sam model który kolega przedstawił na zdjęciu. Postawiłem też na niemiecką precyzję. Jakość opakowania, wykonania jest bardzo dobra, gniazda pasują dokładnie do swoich miejsc, nie ma problemu z założeniem.
Pobluźniłem tylko trochę podczas wypięcia wtyczki przy pedale gazu, bo jakoś ciasno tam jest.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2095
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-30, 10:24   

Ten Sprint Booster jest już trzeciej generacji. Wygląda także dobrze, ma poza tym możliwość zmiany w dół - czyli ograniczania przyspieszania, a dodatkowo można w ogóle zablokować przyspieszanie - funkcja antyzłodziejska, poprzez wpisanie kodu.

http://sprintbooster.pl/

I nie jest to polski produkt, niestety, lecz grecki :mrgreen:
Dużo jest o tym w Stanach, bo jest tam dosyć popularny wśród "tunningowców" - opinie są także pozytywne.

Zastanawiam się czy experymentalnie go nie zakupić...

Wygląda na to, że te urządzenia po prostu w większym czy mniejszym stopniu likwidują wgrane opóźnienie, pomiędzy pedałem przyspieszania, a odczytem jego charakterystyki przez sterownik. Słyszałem że we Freemoncie jest ono spore specjalnie, po to m.in. aby oszczędzić napęd (przeguby, łączniki, RDA, itp), ciekawy jestem, jaki wpływ taka zmiana będzie miała na to...
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
krzychu0727 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 260
Skąd: Tychy
Wysłany: 2018-01-30, 11:18   

a jak nasz automat za tym nadąża? Może ktoś się podzielić doświadczeniami?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 82000km Rok prod.: 2015
 
Zigor 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 186
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-06-08, 20:08   Re: Potwierdzenie opinii

DARIUSZFREE napisał/a:
Zigor napisał/a:
Tego polskiego odpowiednika to trochę bał bym się kupić, wygląda dość słabo ;) W przypadku niemieckiego urządzenia jakość wykonania jest akurat bardzo dobra i nie ma czego się wstydzić, ja przymocowałem tak aby mieć go blisko w razie potrzeby szybkiej zmiany konfiguracji i tak aby nie przeszkadzał. Zawsze można kupić na próbę na 2 tygodnie i sprawdzić czy podpasuje :)


ZIGOR, Wypowiedz się proszę po kolejnym roku użytkowania,
nadal potwierdzasz pozytywną opinię?
ile przejechałeś km od zamontowania?
jakieś awarie, naprawy w tym czasie?
jak oceniasz zużycie paliwa? Czytałem akurat info na stronie Sprint Boostera,
w mailu odpisali że bez zmian, i wszystko zalezy od stylu jazdy ;) co wzajemnie sie wyklucza
i nie powinno odbywać się to tym samym kosztem,
wciskasz pedał tak samo, ale nie masz ogranicznika - spowolnienia, sygnału,
wiec komp odbiera że wcisnąłeś mocniej, a dla mnie speed = masa którą trzeba szybciej rozpędzić = większe zuzycie

Jestem tu Świeżakiem ;), i n razie dopieszczam nowy zakup, ale wiem już na pewno że w określonych sytuacjach, brakuje mu trochę mocy, a na pewno reakcji.
Tylko staram się zebrac jak najwięcej informacji, przed decyzją.


Potwierdzam dalej pozytywne odczucia z użytkowania tego urządzenia. Czasami w zimę jak był śnieg to dla bezpieczeństwa wyłączałem i od razu jeździło się o wiele mniej komfortowo. Według mnie dla silnika V6 obowiązkowy dodatek :-) Dla mnie najlepiej się jeździ na ustawieniu City i jeden stopień na minusie, dzięki temu auto jest dynamiczne ale też komfortowo się go użytkuje. Spalanie w tym ustawieniu jest nieznacznie niższe pewnie z ok do 0,5litra. W trybach wyższych sport i sport plus no to już się robi mała formuła i komforcie można zapomnieć, ale za to na trasach szybkiego ruchu można wyprzedzać wszystkich ;) Wtedy już spalanie wychodzi o wieleeee wyższe, ale po tym kark boli. Przejechałem jakieś 30-40 tysięcy i nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów.

Jak ja kupowałem to wiem że mogłeś potestować chyba do dwóch tygodni i jak coś to albo dać to ponownej konfuguracji jeśli potrzebowałabyś innych ustawień albo oddac i zwrot kasy, także możesz przetestować. Jesteś ciekaw wrażeń innego użytkownika :)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 113000km Rok prod.: 2012
 
Emisvanrohelec 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 48
Wysłany: 2019-05-27, 09:16   

Odgrzewam kotlet: jak wam się sprawują te pedalboxy?
Próbował ktoś zakładać to do DJ ???
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
DARIUSZFREE 
ROZKRĘCA SIĘ
DARTAT


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-05-27, 10:51   

Ja ostatecznie się nie zdecydowałem. Jeżdżę na chipie tym samym co jagruszka, do moich potrzeb w zupełności wystarcza. Nie liczyłem szukałem rozwiązania na maks koni, teraz ... auto jest poprostu inne, jakby miało mniej kg, nie wchodzi na tak wysokie obroty, trochę mniej pali. Po pewnym czasie uznajesz to za normal.....ale jak zdejmiesz kostkę, wtedy widac różnicę ;) jakby ci przyczepę doczepili
_________________
MAM NOWEGO MULTIECUSCANA I INTERFEJS JAKBY CO ;)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
Emisvanrohelec 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 48
Wysłany: 2019-05-27, 11:08   

Na chipie? o czym mowa?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group