Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy rzeczywiście 3.6 l ma 280 KM ???
Autor Wiadomość
Wawa 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 310
Skąd: ŁorsoŁ
Wysłany: 2014-03-12, 08:31   

Chomic, co Ty opowiadasz :roll: :!: :!: :!: :?: :?: :?:

Porównuj "jabłka do jabłek".
Spalanie podane przez producenta jest możliwe do osiągnięcia - we Freemoncie V6 również - jadąc A2 z Łodzi do Warszawy świeżutkim samochodem odebranym z salonu, z prędkością zalecaną w instrukcji obsługi ("nie przekraczać 100 km/h przez pierwsze 100 km") taki wynik osiągnąłem bez problemu. Jadąc przepisowo drogą krajową jednojezdniową też osiągniesz taki wynik :!:

Nigdy nie miałem problemów aby osiągnąć spalanie podawane przez producenta, zarówno w samochodach o mocy 90 KM jak i mocy ponad 300 KM.
Oczywiście w normalnym ruchu drogowym wymaga to stalowych nerwów i mistrzowskiego "eco-drivingu". :evil: :-?

W przypadku mocy podawanej przez producenta to zupełnie inna para kaloszy.
Powtórzę jeszcze raz, tym razem głośno, ŻE 5 POPRZEDNICH SAMOCHODÓW RÓŻNYCH MAREK, KTÓRE HAMOWAŁEM TRZYMAŁO PARAMETRY PODANE PRZEZ PRODUCENTA.
Popytajcie na hamowniach - okaże się, że są samochody, które zazwyczaj nie trzymają parametrów, np: Audi S4, wszystkie japońskie pick-up'y, Fordy Mustangi, pomijając wersję Shelby, ale jest to nie więcej niż 10% hamowanych pojazdów.

Aby dalej zajmować się to sprawą rzetelnie trzeba porównać na tej samej hamowni jeszcze ze 2 - 3 FFV6.
Wtedy będzie można zobaczyć czy spadek mocy o 17% w stosunku do danych producenta do oznaka awarii (a tak miałem w Passacie TDI) czy też pozostałe samochody będą miały tak samo, co będzie oznaczać, że producent wciska klientom marketingową siekę.

Motoryzacją (wprawdzie tą jednośladową) zajmuję się zawodowo i wiem kiedy w powietrzu "wisi" szwindel. ;-)
_________________
FF "Czarny Książę"
Aprilia Tuono V4
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 88000km
 
Yoda 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 471
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 08:46   

Tak jak pisałem wcześniej pomiar w automacie nigdy nie będzie zbliżony do fabrycznego a to dlatego że hamowanie automatu- z programu wynika, ze konwerter nie jest zapięty na 3 biegu, a na nim najczęściej się hamuje, bo można go włączyć na stałe, stąd wyniki na hamowni na automacie będą niższe niż na manualu i to może nawet o 20-40 koni. Dodatkowo skrzynie również posiadają ograniczenia momentu, co wpływa na wynik.
W USA do pomiaru automata wgrywa się program blokujący konwerter, ale tylko na pomiar a tu pewnie tego nie zrobili stad taki wynik.

Jak masz manuala mozesz zmierzyc moc na silniku i na kolach. Ja mierzylem na hamowni inercyjnej, najpierw auto rozpedza rolki, w ten sposob mierzy sie moc na kolach, nastepnie wciska sie sprzeglo i mierzy sie straty na ukladzie przeniesienia napedu, czyli mierzy sie spadek predkosci obrotowej na rolkach w czasie, czyli im szybciej zwalnia tym wieksze mamy straty na ukladzie przeniesienia napedu. Sama moc na silniku to suma mocy na kolach plus moc tracona na ukladzie przeniesienia napedu. Jak masz automatyczna skrzynie to nie wciśniesz sprzęgła to nie pomierzysz strat na skrzyni i cala metode szlag trafia
  Silnik: 2.4 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 40000km Rok prod.: 2013
 
Wawa 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 310
Skąd: ŁorsoŁ
Wysłany: 2014-03-12, 08:59   

Temu co piszesz przeczą faktyczne pomiary dokonywane na hamowniach przez Master's Tuning, Chojnackiego i Kreatora Mocy. 8-)
Przecież na porządku dziennym są nich klienci z automatami i napędem 4x4 (Audi Quatro, BWM X-drive) a w tych samochodach parametry są zgodne z podawanymi przez producenta.

Ja podejrzewam, że przez dosyć specyficzny system elektronicznego rozdziału napędu zastosowany w FF AWD po prostu może pojawić się przekłamanie na hamowni. Zbliżony napęd ma Volvo, w których też zdarzają się cuda jeśli chodzi o pomiary parametrów mocy/momentu obr.

Ale jeśli forumowicze dopiszą zrobimy testy porównawcze i zobaczymy wtedy "o co kaman". ;-)
Szczegóły tu: http://freemont.pl/viewtopic.php?t=761
_________________
FF "Czarny Książę"
Aprilia Tuono V4
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 88000km
 
chomic 
ZNAWCA



Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 378
Skąd: Smoczy Gród
Wysłany: 2014-03-12, 10:07   

Spokojnie. Nie denerwuj się. Nie jestem w żadnej mierze wykwalifikowanym mechanikiem i nie mam żadnego związku z jakąkolwiek firmą z branży motoryzacyjnej. Ja tylko jeżdżę tym samochodem i mam kupę frajdy :mrgreen: . Podałem ten przykład jedynie z tego powodu, że dane katalogowe są moim zdaniem tworzone w wyimaginowanych „standaryzacjach”, które ciężko z sobą porównać. Nie ma Światowego Centralnego Laboratorium Samochodowego. A każda firma produkująca samochody chce wypaść jak najlepiej w stosunku do konkurencji. :roll:
BTW Przytoczone spalanie było – średnie. Nikt tu nie mówi i nie pisze o stalowych nerwach i mistrzostwu ecodrivingu.
Wracając do tematu. Jeśli producent mówi o samochodzie wyposażonym w silnik o mocy …xxx....., to wyciąg silnik i sprawdź jego moc. Sam poniekąd piszesz, że są samochody, których nie da się zmierzyć na hamowni. A wątpię, że właściciele S4 reklamują bryki w Ingolstadt.
I tak jestem ciekaw, co z tego wyjdzie.
_________________
Ale misiek śmiga.........
Brock B32 HGVP 8,5J20
Hankook Ventus evo2 SUV 245/45r20
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
chmura 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 71
Skąd: P-ń
Wysłany: 2014-03-12, 11:58   

Czy właściciele hamowanych diesli mogą określić, czy ich samochody były AWD czy FWD.
Wychodziły niewielkie niezgodności (163 zamiast 170KM)
Jeśli były napędzane na obie osie, to coś tu nie gra i argument o stratach na napędzie jest niezasadny.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
chomic 
ZNAWCA



Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 378
Skąd: Smoczy Gród
Wysłany: 2014-03-12, 13:23   

Z wykresu cinsoftu (2,0MJTD, 170) umieszczonego na naszym forum:
moc na silniku: 199 BHP
moca na kołach: 160,4 BHP

[ Dodano: 2014-03-12, 13:23 ]
czyli 40 koników w plecy :-D :-D :-D
_________________
Ale misiek śmiga.........
Brock B32 HGVP 8,5J20
Hankook Ventus evo2 SUV 245/45r20
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
Wawa 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 310
Skąd: ŁorsoŁ
Wysłany: 2014-03-12, 15:17   

No tak, ale taka strata jest jasna. :-)

Tylko, że mój pomiar to 235 KM na silniku, a nie na kołach.
Czyli mamy na silniku 280 KM od producenta i 235 na silniku z pomiaru na hamowni.

;-)


Tak czy owak musimy zaczekać do porównania z innymi Freemontami V6.

Na drodze autko jest szybkie. Dzisiejszy test na A2 to grubo ponad 200 km/h na liczniku GPS. - to nie problem. :mrgreen:
Przyspieszenie też dobre... :-o
Touareg V10 TDI miał duuuuuuuży problem. :mrgreen: :lol:

Też jestem bardzo ciekaw co się okaże po przeprowadzeniu testów porównawczych na hamowni.
_________________
FF "Czarny Książę"
Aprilia Tuono V4
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 88000km
 
dklkubo 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 89
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-03-12, 16:51   

Tylko, że mój pomiar to 235 KM na silniku, a nie na kołach.
Czyli mamy na silniku 280 KM od producenta i 235 na silniku z pomiaru na hamowni.

;-)

Wyjmowali Ci silnik na hamowni :shock: :shock: :shock:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 21000km Rok prod.: 2012
 
Wawa 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 310
Skąd: ŁorsoŁ
Wysłany: 2014-03-12, 18:07   

To nie do końca tak. :->
Każda dobra hamownia posiada specjalny algorytm pomiaru strat przekazywania napędu, ze względu na to, że moc podawana przez producenta jest mierzona (powinna być mierzona) na wale korbowym silnika.
Ten algorytm pozwala zatem przeliczyć zhamowaną moc na silniku po sprawdzeniu jakie są straty na napędzie (na hamowni przeprowadza się specjalny "bieg" sprawdzający straty). Po przeliczeniu hamownia "wypluwa" moc na silniku i w 90% przypadków pokrywa się on z danymi producenta zmierzonymi na wale silnika.

W moim przypadku taki a nie inny wynik oznacza, że podając moc 280 KM producent albo buja w obłokach, albo jakiś element pojazdu nie działa poprawnie, powodując dużą utratę mocy.
Po porównaniu z innym FF V6 będę wiedział więcej. :-)

Comprende?
;-)
_________________
FF "Czarny Książę"
Aprilia Tuono V4
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 88000km
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 457
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-12, 20:17   

Wawa napisał/a:

Na drodze autko jest szybkie. Dzisiejszy test na A2 to grubo ponad 200 km/h na liczniku GPS. - to nie problem. :mrgreen:
Przyspieszenie też dobre... :-o
Touareg V10 TDI miał duuuuuuuży problem. :mrgreen: :lol:

Też jestem bardzo ciekaw co się okaże po przeprowadzeniu testów porównawczych na hamowni.


Hmm... ciekawe. U mnie test nie wyglądał aż tak dobrze.
do 160 - zero problemów, idzie pięknie ;-) między 160 a 180 daje rade, bez problemu.
od 180 do 200 tu już chwilę to zajmuje, powyżej 200.... nie mam w okolicy takiej drogi aby tyle czekać jadąc 200..... :-( przy 200 wrzuca automat jakiś wysoki bieg (7?) obroty spadają do około 2 tys. i tyle. Wartości z licznika, nie pomyślałem o GPS. Uzupełnię :-D . Testowałem na LPG. Zrobię jeszcze test na benzynie, i jeszcze spróbuje na ręcznym wrzucaniu biegów.... z tym, że nie wiem jeszcze kiedy ;-)
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 65000km Rok prod.: 2013
 
Juniores 
PRAWIE U SIEBIE
Juniores


Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 144
Skąd: Steszew k/Poznania
Wysłany: 2014-03-12, 21:14   

Przy 200/h ani nie jedzie na 7 biegu ani nie trzyma 2000 obrotów.

Chyba ze mi wcisneli jakas podrobke a nie freemonta. :mrgreen:

Przy 160 na 6 biegu trzyma 2500
Po przekroczeniu 200 na czwórce rzeczywiście zrzuca 2 biegi i przyspieszać nie chce. Wtedy wiatr huczy jak cholera, Pali ponad 20. Jazda bez sensu.

Jak dla mnie kruzing spid dla ff to 150.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 147000km Rok prod.: 2012
 
Wisnia 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 126
Skąd: KRKAKÓW
Wysłany: 2014-03-12, 21:42   

U mnie wyszło "po" w dizlu
Moc nominalna 198km
Moc na kołach 149km
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 75000km Rok prod.: 2013
 
Yoda 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 471
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 22:25   

Wawa napisał/a:
To nie do końca tak. :->
Każda dobra hamownia posiada specjalny algorytm pomiaru strat przekazywania napędu, ze względu na to, że moc podawana przez producenta jest mierzona (powinna być mierzona) na wale korbowym silnika.
Ten algorytm pozwala zatem przeliczyć zhamowaną moc na silniku po sprawdzeniu jakie są straty na napędzie (na hamowni przeprowadza się specjalny "bieg" sprawdzający straty). Po przeliczeniu hamownia "wypluwa" moc na silniku i w 90% przypadków pokrywa się on z danymi producenta zmierzonymi na wale silnika.

W moim przypadku taki a nie inny wynik oznacza, że podając moc 280 KM producent albo buja w obłokach, albo jakiś element pojazdu nie działa poprawnie, powodując dużą utratę mocy.
Po porównaniu z innym FF V6 będę wiedział więcej. :-)

Comprende?
;-)


No comprende !

Ale pytanko,
Czy na tej hamowni był mozliwy wgląd na moc na kołach (HPwheel)? Czyli tą moc co hamowania mierzy realnie a potem robi korektę na silnik... Czy od razu podawało moc skorygowaną teoretyczną silnika? jeśli możnaby było zobaczyć (HPwheel) to czy rozbieżności byłby też takie (duże)?
Bo jeśli nie to pyt. nieaktualne
  Silnik: 2.4 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 40000km Rok prod.: 2013
 
Wawa 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 310
Skąd: ŁorsoŁ
Wysłany: 2014-03-12, 22:39   

Masz racje, to moze nam duzo powiedziec. Sprawdze.

Pamietam, ze przy hamowaniu Abarth'a te dane byly
Poprosze, zeby podawali pelne dane przy sprawdzaniu kolejnych forumowych Freemontow.
:-)
_________________
FF "Czarny Książę"
Aprilia Tuono V4
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 88000km
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2863
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2019-05-13, 21:10   

Mój samochód wjechał dzisiaj na rolki i został poddany wysiłkowemu EKG. Na liczniku było ponad 200, a wóz ani drgnął. Sprawdzaliśmy moc na LPG i na benzynie. Różnica mocy między wykorzystanym paliwie, to około 20KM na korzyść etyliny. Zastanawia mnie tylko niska wartość obrotów przy maksymalnych osiągach. Podane wartości są mierzone na kołach. Skrzynia i AWD zabiera około 50 KM naszym samochodom ;)

6335933D-FBF3-454F-8819-49041C68C876.jpeg
Plik ściągnięto 928 raz(y) 73,24 KB

7C2AE3EF-632C-4E52-A89C-86924F28A68A.jpeg
Plik ściągnięto 928 raz(y) 80,42 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2863
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2019-05-14, 12:22   

Tymczasem BMW, które w serii ma 150 KM, ma ich na kołach ponad 153. W hamowni mówili jednak, że niektórzy właściciele bardzo się dziwią przy pierwszym pomiarze nowego samochodu. Chcą podnieść moc, a tam koni potrafi być mnie nawet o 30% (Renault).

66A3B895-F806-4DAA-A9F8-6982484087FC.jpeg
Plik ściągnięto 879 raz(y) 118,41 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
Iro 
OBSERWATOR
FreeIro


FF/DJ: -----
Dołączył: 26 Kwi 2019
Posty: 4
Skąd: SJZ
Wysłany: 2019-05-14, 16:46   

Chodzi Ci o to, że tych maksymalnych wartości nie wykręca przy „katalogowych” 4350 obr.(moment) i 6350 obr.(moc), tylko niższych ?
Taka trochę analogiczna sytuacja, tylko nie w warunkach „laboratoryjnych” jak u Ciebie, a drogowych. Różnica „tylko i aż” - pokonywany opór powietrza , przy zbliżonej do Twojej prędkości, chyba 198km/h (licznikowe) u mnie. Obrotomierz nie przekracza 4000 obr/min, i nic więcej nie da się wycisnąć (gaz w „podłodze” koniec kropka).A moc maksymalna osiągana jest przy 4400 obr/min ( katalogowo), czyli teoretycznie jeszcze powinien coś iść ponad te 195 km/h. Odcinek drogi płaski.
_________________
Szukam swojego
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
Byq 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-15, 19:46   

co do pomiarów, to też w zalezności od silnika
np. BMW 3.0 benzyna 231KM(M54b30) rzadko kiedy pokazuje katalogowe 231KM, częściej koło 210-220KM, taka "uroda" tego silnika. Natomiast 4.4 z BMW z katalogowymi 283KM często gęsto wypluwa 290-300KM i to też jest podobno bardzo częsty przypadek.
dziwne, że aż tyle koni ubywa z pentastara, dziwna też duża różnica pomiędzy Pb a LPG, powinno być to samo, albo minimalnie do 5KM różnicy, też do góry z tego słyszałem
maq przy mocnym butowaniu na gazie nic Ci się nei dzieje, typu check, jakieś dławienie, może jakaś regulacja by pomogła?
kiedy miałeś wymianę oleju w skrzyni? To też ma znaczenie, bazując na odczuciach z jazdy w poprzednim BMW, gdzie wymieniłem mocno przepracowany olej-200kkm na jednym oleju
swoją drogą wpuścili Cię na hamownię bez problemu czy na własną odpowiedzialność?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 93000km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2863
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2019-05-15, 20:07   

Szukam wyników innych pentastarów z hamowni, ale nic nie wpada w oko. Na poprzedniej stronie Wawa miał bardzo zbliżone parametry do mojego silnika w nowym aucie. Do tej pory w instalacją LPG, oprócz nieszczelności, nie było żadnych problemów. Olej w skrzyni ma 5 tys km.
A jak to na własną odpowiedzialność? Oddajesz kluczyki i czekasz na wynik. Możesz najwyżej stać w drzwiach ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
Byq 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-17, 19:39   

jak chciałem BMW z automatem dac na hamownię, to mi właściciel powiedział, że jeśli się skrzynia rozleci to na swoją odpowiedzialność hamuję auto
może mieli przypadek, że skrzynia już była u kresu, ktoś wrzucił na hamownię i poszła skrzynia z dymem
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 93000km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2863
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2019-05-20, 10:45   

To dziwne nieco. Tutaj przyjeżdżasz, piszesz zlecenie na sprawdzenie mocy samochodu i tyle. W sumie, to dlaczego auto miałoby się popsuć?

Pogrzebałem nieco w sieci i Pentastar ma czasem nawet gorsze wyniki niż w naszych autach. Dla przykładu Wrangler i Durango.

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group