Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaparowany Freemont
Autor Wiadomość
Sylwester 76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 269
Wysłany: 2018-01-03, 17:03   

Marco_Fre napisał/a:
Może ktoś podpowie jak wymontować ten silniczek odpowiedzialny za klapkę obiegu wewnętrznego? Jest tam bardzo trudny dostęp.


Dzisiaj to nasmarowałem wszystko smarem silikonowym w sprayu. Nie wyobrażam sobie jak można ten silniczek wykręcić. Tam jest mikroskopijnie mało miejsca. a jeszcze ten zwijacz linki od schowka nieźle przeszkadza.

Generalnie dojście dla rączek czterolatka...
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
Roman 
ROZKRĘCA SIĘ
Roman


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 47
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-01-13, 17:51   Zaparowane szyby

Witam kolegów!
Zaliczyłem również zaparowane szyby - nagle rano i bez wyraźnych przyczyn. Pogrzebałem przy przepustnicy za schowkiem tak jak opisujecie, pukając w silniczek i kilkukrotnie rozłączając wtyczkę łączącą silniczek przepustnicy (w ASO nazywają go zadajnik i kosztuje 137,- zł). Dodatkowo prysnąłem wd40 po sworzniach od przepustnicy - od środka oraz po wtyczce, którą przedmuchałem powietrzem. Ruszyła i problem zniknął, jednak zdaniem moim przyczyną jest nieprawidłowy kontakt we wtyczce - jej wadliwa konstrukcja. Polecam tę operację wszystkim "zaparowanym" kolegom z forum.
Pozdrawiam
_________________
Roman
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 48000km Rok prod.: 2011
 
Sylwester 76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 269
Wysłany: 2018-01-13, 21:18   

Hejka, mam pytanie: kiedy na tej wtyczce powinno pojawić się napiecie? W każdej pozycji ( auto, A/C, ) za wyjątkiem przycisku cyrkulacji powietrza?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
suchar 
ROZKRĘCA SIĘ


Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 37
Wysłany: 2018-02-03, 23:04   zaparowany freemont

mam od kilku dni to samo, szyby parują jak cholera, kiedys już miałem silniczek czyszczony, obieg zamknięty był. Znajomy na prędko przed moim wyjazdem zdemontował silniczek i zablokował obieg , żeby z zewnątrz ciągnął. teraz ze strony kierowcy grzeje, a ze strony pasażera i z tyłu jest zimno jak cholera. Dostałem info , że mam zmienić wszystkie silniczki. też tak myślicie?
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
styroslaw 
ROZKRĘCIŁ SIĘ
nowy jestem



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 77
Wysłany: 2018-12-27, 13:12   

Hej, przyłączę się do tematu. Miałem ten sam problem, zawiesił się silnik krokowy recyrkulacji powietrza ale u mnie problemem była sama klapa, która się zakleszczyła. Przy próbie ruszenia jej pokruszył się plastik od strony silnika. Póki co, zostawiłem w pozycji zamkniętej tzn obieg z zewnątrz. I moje pytanie, ta klapka jakoś nazywa się specjalnie? I czy wymiana jej wymaga rozebrania całej tapicerki czy da się to jakoś ogarnąć przez schowek ewentualnie rozbierając cały mieszalnik? ;]
_________________
Jak coś to mam kabel i multiecuscana najnowszego - Wrocław :)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 167000km Rok prod.: 2014
 
Sylwester 76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 269
Wysłany: 2018-12-31, 09:15   

Udało się komuś wyjąć ten silniczek?
Ja muszę średnio raz na 2 tygodnie wkładac łapy przez ten otwór z siateczką i poruszać klapkę Recyrk., bo się zakleszcza i szyby zaczynają parowac. :-/
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 130
  Wysłany: 2018-12-31, 10:02   

dałem radę go wyciągnąć, walka była długa i wymagała cierpliwości ;)
nie udało mi się tam wsadzić śrubokręta więc zrobiłem odpowiednie narzędzie do tej walki...
wziąłem bita krzyżaka wsadziłem w klucz płaski 6 :)
w 1szej kolejności odkręciłem dolne mocowanie linki spowalnia otwierania schowka, następnie obniżyłem skrzynkę z bezpiecznikami która jest po po prawej stronie.
po takich przygotowaniach udało mi się tam wsadzić klucz i powoli zacząłem odkręcać oba wkręty.

ważne jak już odkręcisz i rozbierzesz obudowę (uważaj na zaczepy żeby ich nie złamać) to zapamiętaj jak był ułożony silniczek, -+ bo jak źle złożysz to zamiast otwierać będzie zamykać przesłonę.

u mnie była złamana prowadnica środkowej zębatki ..
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
Sylwester 76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 269
Wysłany: 2018-12-31, 13:33   

raven napisał/a:
dałem radę go wyciągnąć, walka była długa i wymagała cierpliwości ;)
nie udało mi się tam wsadzić śrubokręta więc zrobiłem odpowiednie narzędzie do tej walki...
wziąłem bita krzyżaka wsadziłem w klucz płaski 6 :)
w 1szej kolejności odkręciłem dolne mocowanie linki spowalnia otwierania schowka, następnie obniżyłem skrzynkę z bezpiecznikami która jest po po prawej stronie.
po takich przygotowaniach udało mi się tam wsadzić klucz i powoli zacząłem odkręcać oba wkręty.

ważne jak już odkręcisz i rozbierzesz obudowę (uważaj na zaczepy żeby ich nie złamać) to zapamiętaj jak był ułożony silniczek, -+ bo jak źle złożysz to zamiast otwierać będzie zamykać przesłonę.

u mnie była złamana prowadnica środkowej zębatki ..


Dzieki. Najgorzej że takie naprawy najlepiej robić gdy nie jest zimno na dworze. Bo jak jest zimno to wszelkie plastki mają tendencję do łamania. Obawiam się jednak że nie pozostanie mi nic innego jak to rozebrać.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
titus1 
ROZKRĘCA SIĘ


Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 32
Skąd: Bulowice
Wysłany: 2019-01-01, 20:28   

Pytanie do @Romana, czy nie uważasz, że wd40 to trochę za mało do smarowania takich zacięć? Może spróbować z jakimś olejem maszynowym, który zostanie tam na dłużej.
Ja bym proponował do walki z pojawiającą się z zimową wilgocią zastosować stary patent z kocim żwirkiem, który jest higroskopijny. Naładować tego do pończochy i położyć na wycieraczce pasażera, niech pochłania wilgoć z powietrza w kabinie.
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 130
Wysłany: 2019-01-06, 09:22   

tutaj filmik jak się dobrać do silniczka https://www.youtube.com/watch?v=lxikz25TEig
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
Sylwester 76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 269
Wysłany: 2019-01-06, 17:03   

Ja rozłączyłem tę klapkę od cyrkulacji. :-/
Najpierw się zacięła w pozycji zamkniętej - jak ją ruszyłem lekko ( a może za mocno) , to otwierała się OK, ale zaczęła "klikać" przy zamykaniu.
Tak więc z dwojga złego ( wąchanie syfu z rur wydechowych i zaparowany FF ) wybrałem to pierwsze.
Może na wiosnę powrócę do tematu.
Najchetniej wyjąłbym caą tę puchę z wentylatorem, ale coś czuję że wiąże się to z rozebraniem połowy auta niestety.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
Sylwester 76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 269
Wysłany: 2019-01-06, 17:07   

raven napisał/a:
tutaj filmik jak się dobrać do silniczka https://www.youtube.com/watch?v=lxikz25TEig


Zauważ, ze nie ma tam tej rurki ze zwijaczem linki.
Sam się zastanawiam jak ją wykręcić...wydaje się być przymocowana nitem chyba.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 130
Wysłany: 2019-01-06, 17:12   

Ja odkrecilem dolnego wkręta I podniosła do góry żeby nie przeszkadzała.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
JackK 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2019-01-28, 12:09   

Mój FF też strasznie paruje. W sobotę jechałem A4 Kraków-Katowice po 19:00 i ciężko było - dodatkowo dlatego, że spryskiwacze nie działały, bo przed zakupem auta 4 stycznia, był wlany płyn letni, który zamarzł.
Umówiłem się do ASO odnośnie tego parowania. Od razu gość zapytał, czy filtr kabinowy był sprawdzany. Wizyta w środę. Dam znać, jaki będzie efekt.

--- edit ---
Wyjąłem filtr kabinowy i odkurzyłem go (było w nim trochę kurzu, śmieci i 2 małe owady). Nie mam pojęcia, czy to coś da, ale przed środową wizytą w ASO będę wiedział choć trochę więcej.
Zauważyłem, że (przy wyjętym filtrze) gdy mam włączony nawiew na szybę (Front) i wcisnę klawisz cyrkulacji wewnętrznej (przed wciśnięciem nie świeciła się jego dioda), to dioda miga 3x po czym nie zaświeca się. Ktoś tu wspominał, że to oznaka jakiejś usterki - tylko nie wiadomo do końca jakiej. Czy ktoś po 2 latach wie może coś więcej na ten temat?
_________________
Zapraszam: http://doscniewoli.pl
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 211600km Rok prod.: 2015
 
JackK 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2019-01-29, 10:42   Re: Zaparowany freemont zrób to sam

rakens napisał/a:
2016-03-07, 22:36
Czolem

ten sam problem z zaparowaniem
diagnoza zablokowana przesłona nawiewu (przepustnica)
najprościej samemu postawić taką diagnozę w następujący sposób:
1. Ustaw ogrzewanie przedniej szyby na panelu centralnym
2. daj nawiew na max przepustnica powinna byc wtedy ustawiona na czerpanie powietrza zewn.
3. łatwo to sprawdzić ręką obok wycieraczki przedniej szyby po stronie pasażera jest wlot tam powinno byc zasysane powietrze - czuć ruch powietrza)
Jesli ktos chce sam odblokować należy:
1. wyciągnąć schowek pasażera
2. wyjąć filtr kabinowy (znajduje sie za plastikiem z napisem flow
3. będzie widać taką osłonę czarną z otworkami(w trybie powietrza zewnętrznego powinna być zasłonięta białym plastikiem (to właśnie sie zablokowało i jest z tyłu komory przepustnicy - patrz załącznik)
4. upewnij sie ze masz przełączone na powietrze zewnętrzne uważaj na łapy albo odłącz wtyczkę wentylatora znajduje sie ona pod wentylatorem a wentylator jest pod filtrem kabinowym który własnie osunąłeś
5. Delikatnie przesuń przepustnice tak by przesłoniła osłone z otworami
6. użyj smaru teflonowego aby nasmarować punkty obrotu przesłony
7. Może być tak że siłownik elektryczny już sobie poradził z przesłoną i połamał mocowanie wtedy można się bawić w klejenie albo próbować wymienić
Nie widzę żadnego załącznika, o którym rakens wspomniał :roll: a chciałbym to sam sprawdzić, przed jutrzejszą wizytą w ASO.

--- edit ---
Nie odczułem, aby zasysane było powietrze znad maski, gdy przyłożyłem rękę do wlotu powietrza przy wyłączonej cyrkulacji wewnętrznej. Chyba u mnie też jest jakiś problem z przepustnicą.
_________________
Zapraszam: http://doscniewoli.pl
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 211600km Rok prod.: 2015
 
Sylwester 76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 269
Wysłany: 2019-01-29, 15:08   

Na poprzedniej stronie Marco_Fre wrzucił fotkę. Działanie przesłony możesz spokojnie zaobserwować wyjmując filtr kabinowy.
Pamiętaj że recyrkulacja nie działa w każdym trybie!
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
JackK 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2019-02-01, 17:42   

U mnie był na stałe działający obieg wewnętrzny.
Zasugerowałem to w ASO i okazało się, że silniczek/serwo zmieniające obieg był "zablokowany". Wymontowali mi go i ręcznie przestawili do następnej wizyty na stały dopływ powietrza z zewn.
Silniczek zamówią (240zł) i wtedy mi naprawią FF.
_________________
Zapraszam: http://doscniewoli.pl
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 211600km Rok prod.: 2015
 
JackK 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2019-02-07, 16:31   

Byłem dziś znów w ASO, bo dostałem info, że mają już tę zamówioną cześć (aktywator obiegu wewnętrznego). Po ponad 1h czekania okazało się, iż zamówiona część nie pasuje - ma inną obudowę niż ta poprzednia (wymontowana). Tak więc FF nadal nie naprawiony.
Poprosiłem, by się wstrzymali z kolejnym zamawianiem tej części. Może samemu (z pomocą ojca) uda mi się ją naprawić i tym samym zaoszczędzić 240zł. Zajrzałem do niej i zawiera tylko 3 plastikowe zębatki i silniczek.
Wie ktoś może, jakie napięcie i prąd ten silniczek pobiera?

aktyw_ob_wewn.png
Plik ściągnięto 692 raz(y) 692,95 KB

_________________
Zapraszam: http://doscniewoli.pl
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 211600km Rok prod.: 2015
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 130
Wysłany: 2019-02-07, 18:12   

sliniczek się spalił czy mocowanie zębatek urwało ?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
JackK 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2019-02-07, 19:45   

Jeszcze nie wiem, ale raczej problem z silniczkiem, bo zębatki wydają się być sprawne.

---- Edit ---
Zębatki są ok. Po wyjęciu silniczka ruszają się bez oporu i luzów.
Silniczek to coś pokroju tego - zasilanie 12V/24V DC.
_________________
Zapraszam: http://doscniewoli.pl
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 211600km Rok prod.: 2015
 
JackK 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2019-02-08, 16:46   

Silniczek także jest sprawny! :-) Podłączyłem go do wtyczki, którą wypatrzyłem luzem wiszącą z prawej strony u góry. Przy przełączaniu recyrkulacji klawiszem, następuje obrót o około 340 stopni to w jedną, to w drugą stronę. 240zł byłoby więc wtopione w błoto. ASO się nie popisało :-? Chcieli wymieniać sprawny element.
Wiecie może, w którym miejscu ten moduł powinien być zamontowany? Chciałbym go spróbować samodzielnie zamontować, ale nie wiem, gdzie.
Problem leży więc gdzieś dalej - może zablokowało się to, czym moduł powinien obracać (klapka?) :roll:
_________________
Zapraszam: http://doscniewoli.pl
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 211600km Rok prod.: 2015
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 130
Wysłany: 2019-02-09, 12:47   

Z prawej strony jest miejsce na przykrecenie mechanizmu. Zebatka wchodzi w klapę sterująca nawiasem wew/zew , dostęp ciężki ale da się to zrobić samemu.
Poruszaj sama klapa czy ona nie ma oporu..
Po zamontowaniu sprawdź czy dobrze +- masz podłączony silniczek.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
JackK 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2019-02-09, 15:05   

Dzięki raven :-)
Zamocowałem moduł i wydaje się wszystko działać :-D
Po prostu zębatkę wcisnąłem w białą tulejkę połączoną z tą przesłoną, co jest za kratkami w taki sposób, by do lewego dolnego otworu na obrazku załączonym przeze mnie wcześniej (aktyw_ob_wewn.png) weszła odpowiednia wypustka.
Zastanawiam się tylko, czy to wystarczy, czy może trzeba czymś jeszcze to zablokować (moduł ma inne 3 okrągłe otwory). Samo chyba nie wypadnie?
_________________
Zapraszam: http://doscniewoli.pl
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 211600km Rok prod.: 2015
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 130
Wysłany: 2019-02-09, 16:42   

trzeba przykręcić :)
https://www.youtube.com/watch?v=lxikz25TEig
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
JackK 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2019-02-09, 20:05   

No to chyba tylko pozostaje mi przykręcić i mój FF będzie wyleczony z parowania ;-)
Dzięki za pomoc :-)
_________________
Zapraszam: http://doscniewoli.pl
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 211600km Rok prod.: 2015
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group