Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaparowany Freemont
Autor Wiadomość
Sylwester 76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 255
Wysłany: 2018-01-03, 17:03   

Marco_Fre napisał/a:
Może ktoś podpowie jak wymontować ten silniczek odpowiedzialny za klapkę obiegu wewnętrznego? Jest tam bardzo trudny dostęp.


Dzisiaj to nasmarowałem wszystko smarem silikonowym w sprayu. Nie wyobrażam sobie jak można ten silniczek wykręcić. Tam jest mikroskopijnie mało miejsca. a jeszcze ten zwijacz linki od schowka nieźle przeszkadza.

Generalnie dojście dla rączek czterolatka...
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
Roman 
ROZKRĘCA SIĘ
Roman


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 47
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-01-13, 17:51   Zaparowane szyby

Witam kolegów!
Zaliczyłem również zaparowane szyby - nagle rano i bez wyraźnych przyczyn. Pogrzebałem przy przepustnicy za schowkiem tak jak opisujecie, pukając w silniczek i kilkukrotnie rozłączając wtyczkę łączącą silniczek przepustnicy (w ASO nazywają go zadajnik i kosztuje 137,- zł). Dodatkowo prysnąłem wd40 po sworzniach od przepustnicy - od środka oraz po wtyczce, którą przedmuchałem powietrzem. Ruszyła i problem zniknął, jednak zdaniem moim przyczyną jest nieprawidłowy kontakt we wtyczce - jej wadliwa konstrukcja. Polecam tę operację wszystkim "zaparowanym" kolegom z forum.
Pozdrawiam
_________________
Roman
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 48000km Rok prod.: 2011
 
Sylwester 76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 255
Wysłany: 2018-01-13, 21:18   

Hejka, mam pytanie: kiedy na tej wtyczce powinno pojawić się napiecie? W każdej pozycji ( auto, A/C, ) za wyjątkiem przycisku cyrkulacji powietrza?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
suchar 
ROZKRĘCA SIĘ


Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 37
Wysłany: 2018-02-03, 23:04   zaparowany freemont

mam od kilku dni to samo, szyby parują jak cholera, kiedys już miałem silniczek czyszczony, obieg zamknięty był. Znajomy na prędko przed moim wyjazdem zdemontował silniczek i zablokował obieg , żeby z zewnątrz ciągnął. teraz ze strony kierowcy grzeje, a ze strony pasażera i z tyłu jest zimno jak cholera. Dostałem info , że mam zmienić wszystkie silniczki. też tak myślicie?
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
styroslaw 
ROZKRĘCIŁ SIĘ
nowy jestem



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 63
Wysłany: 2018-12-27, 13:12   

Hej, przyłączę się do tematu. Miałem ten sam problem, zawiesił się silnik krokowy recyrkulacji powietrza ale u mnie problemem była sama klapa, która się zakleszczyła. Przy próbie ruszenia jej pokruszył się plastik od strony silnika. Póki co, zostawiłem w pozycji zamkniętej tzn obieg z zewnątrz. I moje pytanie, ta klapka jakoś nazywa się specjalnie? I czy wymiana jej wymaga rozebrania całej tapicerki czy da się to jakoś ogarnąć przez schowek ewentualnie rozbierając cały mieszalnik? ;]
_________________
Jak coś to mam kabel i multiecuscana najnowszego - Wrocław :)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 167000km Rok prod.: 2014
 
Sylwester 76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 255
Wysłany: 2018-12-31, 09:15   

Udało się komuś wyjąć ten silniczek?
Ja muszę średnio raz na 2 tygodnie wkładac łapy przez ten otwór z siateczką i poruszać klapkę Recyrk., bo się zakleszcza i szyby zaczynają parowac. :-/
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 116
  Wysłany: 2018-12-31, 10:02   

dałem radę go wyciągnąć, walka była długa i wymagała cierpliwości ;)
nie udało mi się tam wsadzić śrubokręta więc zrobiłem odpowiednie narzędzie do tej walki...
wziąłem bita krzyżaka wsadziłem w klucz płaski 6 :)
w 1szej kolejności odkręciłem dolne mocowanie linki spowalnia otwierania schowka, następnie obniżyłem skrzynkę z bezpiecznikami która jest po po prawej stronie.
po takich przygotowaniach udało mi się tam wsadzić klucz i powoli zacząłem odkręcać oba wkręty.

ważne jak już odkręcisz i rozbierzesz obudowę (uważaj na zaczepy żeby ich nie złamać) to zapamiętaj jak był ułożony silniczek, -+ bo jak źle złożysz to zamiast otwierać będzie zamykać przesłonę.

u mnie była złamana prowadnica środkowej zębatki ..
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
Sylwester 76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 255
Wysłany: 2018-12-31, 13:33   

raven napisał/a:
dałem radę go wyciągnąć, walka była długa i wymagała cierpliwości ;)
nie udało mi się tam wsadzić śrubokręta więc zrobiłem odpowiednie narzędzie do tej walki...
wziąłem bita krzyżaka wsadziłem w klucz płaski 6 :)
w 1szej kolejności odkręciłem dolne mocowanie linki spowalnia otwierania schowka, następnie obniżyłem skrzynkę z bezpiecznikami która jest po po prawej stronie.
po takich przygotowaniach udało mi się tam wsadzić klucz i powoli zacząłem odkręcać oba wkręty.

ważne jak już odkręcisz i rozbierzesz obudowę (uważaj na zaczepy żeby ich nie złamać) to zapamiętaj jak był ułożony silniczek, -+ bo jak źle złożysz to zamiast otwierać będzie zamykać przesłonę.

u mnie była złamana prowadnica środkowej zębatki ..


Dzieki. Najgorzej że takie naprawy najlepiej robić gdy nie jest zimno na dworze. Bo jak jest zimno to wszelkie plastki mają tendencję do łamania. Obawiam się jednak że nie pozostanie mi nic innego jak to rozebrać.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
titus1 
ROZKRĘCA SIĘ


Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 14
Skąd: Bulowice
Wysłany: 2019-01-01, 20:28   

Pytanie do @Romana, czy nie uważasz, że wd40 to trochę za mało do smarowania takich zacięć? Może spróbować z jakimś olejem maszynowym, który zostanie tam na dłużej.
Ja bym proponował do walki z pojawiającą się z zimową wilgocią zastosować stary patent z kocim żwirkiem, który jest higroskopijny. Naładować tego do pończochy i położyć na wycieraczce pasażera, niech pochłania wilgoć z powietrza w kabinie.
  
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 116
Wysłany: 2019-01-06, 09:22   

tutaj filmik jak się dobrać do silniczka https://www.youtube.com/watch?v=lxikz25TEig
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
Sylwester 76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 255
Wysłany: 2019-01-06, 17:03   

Ja rozłączyłem tę klapkę od cyrkulacji. :-/
Najpierw się zacięła w pozycji zamkniętej - jak ją ruszyłem lekko ( a może za mocno) , to otwierała się OK, ale zaczęła "klikać" przy zamykaniu.
Tak więc z dwojga złego ( wąchanie syfu z rur wydechowych i zaparowany FF ) wybrałem to pierwsze.
Może na wiosnę powrócę do tematu.
Najchetniej wyjąłbym caą tę puchę z wentylatorem, ale coś czuję że wiąże się to z rozebraniem połowy auta niestety.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
Sylwester 76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 255
Wysłany: 2019-01-06, 17:07   

raven napisał/a:
tutaj filmik jak się dobrać do silniczka https://www.youtube.com/watch?v=lxikz25TEig


Zauważ, ze nie ma tam tej rurki ze zwijaczem linki.
Sam się zastanawiam jak ją wykręcić...wydaje się być przymocowana nitem chyba.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 116
Wysłany: 2019-01-06, 17:12   

Ja odkrecilem dolnego wkręta I podniosła do góry żeby nie przeszkadzała.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group