Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
DPF - jak często się wypala
Autor Wiadomość
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 10:15   DPF - jak często się wypala

Co ile u was wypala się DPF? W poprzednim aucie (Croma) wypalanie DPF można było łatwo zauważyć - spalanie chwilowe bardzo rosło i praca silnika była zupełnie inna. Tam DPF wypalał mi się sednio co 500-600km. We Freemoncie trudno to wyczuć, ale podpinałem pod komputer i wyszło, że wypala się co 150-200km (jazda miejska). Jak to wygląda u was? Ktoś podpinał pod komputer i sprawdzał jak to wygląda?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 228000km Rok prod.: 2013
 
Bartek39 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2016
Posty: 290
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-12, 10:21   

U mnie jest tak: Jazda po mieście w jakieś 95%. Wypalanie filtra jakieś raz na 2 tygodnie po zrobieniu 200 - 300 km. Słychać wyraźnie no i oczywiście czuć jak to się zadzieje. Dodam że tankuję zwykle ON Premium Ultimate na BP
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 19500km Rok prod.: 2014
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 10:25   

Czyli też często, zaczyna irytować mnie ten DPF. Przy wypalaniu co 500-600 km dało się z tym żyć, ale tak często to staje się to uciążliwe.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 228000km Rok prod.: 2013
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 12:49   Re: DPF - jak często się wypala

Marco_Fre napisał/a:
We Freemoncie trudno to wyczuć, ale podpinałem pod komputer i wyszło, że wypala się co 150-200km (jazda miejska). Jak to wygląda u was? Ktoś podpinał pod komputer i sprawdzał jak to wygląda?

Potwierdzam tą częstość. Również odczytałem takie dane ze sterownika komputera. Nie mam całkowitej pewności lecz przy wypalaniu DPF dochodzi dodatkowo cichy i słyszalny tylko w środku gang silnika. W tym czasie obroty silnika na biegu jałowym zwiększają się o ok. 50 i czasem przy tym falują - raczej drgają oscylacyjnie. Wspomniałem o tym kiedyś na forum, że zgłaszałem to w ASO lecz nie dopatrzyli się żadnej usterki, a po jednej z kampanii wymiany oprogramowania jakby stało się to mniej zauważalne.

Ja z tym żyję, bo innego wyboru nie ma. Zdarza się to okresowo raz na dwa tygodnie. Dla kogoś, kto nie wsłucha się w prace silnika jest to niezauważalne i niesłyszalne dopóki nie zwróci się na to uwagi.
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 13:39   

W sumie to dobre informacje dla mnie. Przywykłem do wypalania co 500-600km w Cromie i po tych odczytach z Freemonta myślałem, że mój DPF umiera. Na forum Alfy czytałem, że 2.0 mają mniejszy DPF niż 1.9 stąd takie różnice.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 228000km Rok prod.: 2013
 
Bartek39 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2016
Posty: 290
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-12, 14:32   

Ja się tym na początku przejąłem ale w ASO potwierdzili sprawność DPF na poziomie 100% i żadnych błędów. Jeżeli takie coś się nadarzy to nie wyłączać silnika tylko zaczekać aż się wypali i obroty spadną.
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 19500km Rok prod.: 2014
 
Grizzlee 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 23
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-01-12, 15:40   

Zrobiłem już FF 9 tyś. km i ani na trasie, ani jeżdżąc po mieście nie zauważyłem wypalania FF. Ani przez zwiększenie zużycia paliwa, ani przez wyższe obroty. Zaczynam się już zastanawiać, czy DPF nie został wycięty w moim egzemplarzu.
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 178000km Rok prod.: 2013
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 15:48   

Freemont nie pokazuje zwiększonego zużycia paliwa przy wypalaniu DPF-a. Tak jak pisałem, praca silnika lekko się zmienia, ale naprawdę trudno to wyczuć.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 228000km Rok prod.: 2013
 
126p 
ROZKRĘCA SIĘ
Aby do wiosny.


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 32
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-02-28, 21:14   

Ja nie widzę różnicy i nie mogę wyczaić kiedy się DPF wypala
_________________
-------------------------------------------------
2.0 170KM BLACK
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 140000km Rok prod.: 2012
 
pająk 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 150
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-03-01, 01:15   

Jest to zauważalne ino trzeba podejść pod końcówkę rury wydechowej wtedy będzie słychać że coś "buczy".
Moim zdaniem brak kontrolki o wypalaniu to jest duży minus.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 92000km Rok prod.: 2014
 
Maciej12 
ROZKRĘCA SIĘ
CZARNY CODE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 16
Wysłany: 2018-04-02, 18:15   Wypalanie filtra

U mnie po raz pierwszy ,a może wtedy dopiero zauważyłem , wyświetlił się komunikat żeby nie wyłączać silnika trwa czyszczeni / wypalanie filtra cząstek przy 12tyś km. , głównie robię trasy może wtedy następuje wypalanie , fakt komunikat wyświetlił się jak wrzuciłem na P, .
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 47000km Rok prod.: 2014
 
jarekk133 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 55
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-02, 18:24   

Jaki masz ten komunikat? Ja parę razy miałem wypalanie DPF, podniesione obroty, chodzą oba wentylatory na najwyższych obrotach i dudnienie z rury ale komunikatu nie miałem.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 30000km Rok prod.: 2014
 
Maciej12 
ROZKRĘCA SIĘ
CZARNY CODE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 16
Wysłany: 2018-04-03, 09:12   

Oczywiście że nie po polsku , z angielskim słabo ale tyle zrozumiałem że nie wyłączać silnika trwa proces czyszczenia/dopalania , ale czy DPF dosłownie pisało to nie potwierdzę , obroty też wzrosłu do 1,8tyś na N i P . Podczas jazdy do mieście na niskich obrotach i kiedy wrzuciłem na P wyskoczył komunikat > :-D
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 47000km Rok prod.: 2014
 
pająk 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 150
Skąd: Tychy
Wysłany: 2018-04-06, 01:25   

Maciej12 napisał/a:
Oczywiście że nie po polsku , z angielskim słabo ale tyle zrozumiałem że nie wyłączać silnika trwa proces czyszczenia/dopalania , ale czy DPF dosłownie pisało to nie potwierdzę , obroty też wzrosłu do 1,8tyś na N i P . Podczas jazdy do mieście na niskich obrotach i kiedy wrzuciłem na P wyskoczył komunikat > :-D

Z ciekawości zmienię dzisiaj ustawienia języka na en. Jutro mam trasę ponad 600 także w którymś momencie załapię się na wypalanie.
Przy ustawieniach języka na pl nie spotkałem się z jakąkolwiek informacją o wypalaniu, natomiast jestem wstanie zauważyć organoleptycznie kiedy dpf się wypala a niestety dość często zdarza mi się to jak podjeżdżam na firmę i zamiast iść do roboty trzeba czekać.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 92000km Rok prod.: 2014
 
magda621 
OBSERWATOR


Dołączyła: 28 Sie 2018
Posty: 2
Wysłany: 2018-09-04, 11:19   

Witam!
Mam nadzieje, że pomożecie. Problem dotyczy DPF, chodzi o silnik 2.0 M-Jet . Podczas jazdy bardzo falują obroty silnika, na biegu jałowym ostro wzrastają, ponadto spod maski unsoi się dym. Na warsztacie stwierdzili,że to może być filtr DPF wypalanie i czeka mnie zakup nowego :cry: Słyszał ktoś z Was coś o regeneracji dpf, bo nie uśmiecha mi się wydawać kasy na nowy.
  
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-04, 11:39   

Stwierdzili na podstawie czego? Sprawdzali w komputerze stopień zapchania DPF? Jak często się wypala?

Zacznij od podpięcia komputera. Na podstawie wzrostu obrotów i dymienia ciężko coś gdybać.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 228000km Rok prod.: 2013
 
styroslaw 
ROZKRĘCIŁ SIĘ
nowy jestem



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 77
Wysłany: 2018-09-04, 15:32   

Podlaczyc pod kompa i sprawdzic zapchanie i czy sie wypalal i ile razy i kiedy ostatnio. Dwa, jak nie moze w trasie to mozna mu wymusic na postoju.
_________________
Jak coś to mam kabel i multiecuscana najnowszego - Wrocław :)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 167000km Rok prod.: 2014
 
Kalins 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 38
Wysłany: 2018-11-26, 16:17   

Dzień dobry,
jestem posiadaczem FF z 2014 roku w dieslu wersja Lounge. Mam przebieg 56 tys. km i jestem pierwszym od nowości właścicielem samochodu. Generalnie samochód bez zarzutu, przy czym ostatnio pojawił się napis coś z "system exhausted i musi być podjęta naprawa natychmiastowa naprawa" - nie zdążyłem zanotować dokładnej informacji, bo żonka użytkuje FF, a sam napis zniknął. Taka sytuacja miała miejsce już dwukrotnie.

Ostatnio samochód miał roczny przegląd z wymianą wszystkich niezbędnych filtrów, płynów itp. Faktem jest, że rocznie robimy nim niecałe 14 tys. kilometrów i ma mały przebieg jak na 4 letnie auto. Niepokoi mnie ten komunikat, dlatego też byłbym wdzięczny za Wasze porady, jak sobie z tym poradzić - długa trasa ze stałą prędkością typu 120 km lub inne rozwiązania?

Pozdrawiam,
Kalins
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
styroslaw 
ROZKRĘCIŁ SIĘ
nowy jestem



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 77
Wysłany: 2018-11-26, 16:30   

Podłączyć pod kompa i sprawdzić.
Albo trasa, długa jazda z obrotami minimum 3000. Tak mało robisz, pewnie jeżdżone po mieście a tego nie lubią dpfy.
_________________
Jak coś to mam kabel i multiecuscana najnowszego - Wrocław :)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 167000km Rok prod.: 2014
 
titus1 
ROZKRĘCA SIĘ


Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 32
Skąd: Bulowice
Wysłany: 2018-12-31, 08:49   

Czy jest regułą, że FF zaczyna wypalać dpf po dwutygodniowym okresie stania na parkingu? Pytam, bo w trzy dni temu oglądałem kandydata do zakupu i po dziesięciu minutach pracy silnika samochód zaczął wypalać zawartość filtra.
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-31, 09:37   

To zależy tylko od stopnia jego zapchania. Najlepiej podłączyć do komputera i sprawdzić, czy z filtrem jest wszystko ok. Do sprawdzenia stopień zapchania, średni dystans z ostatnich wypaleń.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 228000km Rok prod.: 2013
 
titus1 
ROZKRĘCA SIĘ


Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 32
Skąd: Bulowice
Wysłany: 2018-12-31, 10:03   

Nie wiem jakimi poziomami się przejmować...
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-31, 11:41   

Jakby ostatnie wypalania były średnio na odcinakch 50-100km to powinien to być alarm. Generalnie zależy od stylu jazdy, ale 200-500km tyle powinno się przejechać między wypalaniem DPF.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 228000km Rok prod.: 2013
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 22:11   

Ostatnio przez przypadek odkryłem coś ciekawego. Z dołu dpf wychodzi rurka metalowa, która potem łączy się z rurką silikonową, a następnie z powrotem w metalową. Jest to rurka, która idzie do czujnika różnicy ciśnień. Czujnik mierzy ciśnienie przed i za filtrem i na tej podstawie odczytuje czy filtr jest zapchany czy nie i czy trzeba go wypalać. U mnie ta rurka była sparciała, po dotknięciu dosłownie się rozpadła. Wsadziłem zwykłą rurkę silikonową. Teraz jak sprawdzałem co ile wypala się dpf to pokazało 390km. Jeżdżone po mieście. Wydaje mi się ze wcześniej było to częściej. Ale nie mam pewności bo nie pamiętam. Zobaczę jeszcze jak wygląda częstotliwość wypalania na trasie. Rurka ta w eper ma numer K68089719AA. Na obrazku nr 11.
Dodam tylko że rurka do czujnika mierząca ciśnienie przed dpf jest w całości metalowa.
Degradacja tej rurki to z tego co czytałem po innych forach np. alfy to niestety nie jest odosobniony przypadek.

emaps.jpg
Plik ściągnięto 594 raz(y) 44,83 KB

  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-24, 11:38   

Takie mam teraz odczyty z czujnika. Te skoki to jazda z pedałem do podłogi. Samochód bez obciążenia. Możecie zobaczyć jak jest u was.

Schowek01.jpg
Plik ściągnięto 535 raz(y) 111,01 KB

  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group