Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura silnika i wrzenie płynu chłodzącego...
Autor Wiadomość
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2838
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-06-26, 11:20   

Trzeba w takim razie dokładnie przyjrzeć się głowicy. Sprawdzić kompresję na cylindrach. A może była robiona przed założeniem instalacji, bo powinno się to zrobić?
Czy nie czuć gazu po zatrzymaniu pojazdu, kiedy pracuje na LPG?
No i obejrzyj dokładnie auto, żeby sprawdzić czy przypadkiem samochód nie miał założonej instalacji, którą zdemontowano przed sprzedażą.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
MotoFan 
OBSERWATOR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 6
Wysłany: 2018-06-26, 11:27   

Przed założeniem instalacji i przez 6 miesięcy użytkowania na gazie było wszystko wporzo.

Też myślałem, że może instalacja gazowa robi spustoszenie, ale pozakręcałem butle (są 2), odłączyłem napięcie od butli (aby wykluczyć wadliwe elektrozawory) i jeżdżąc na benzynie dzieje się tak samo, niestety.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 350000km Rok prod.: 2012
 
MotoFan 
OBSERWATOR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 6
Wysłany: 2018-06-26, 14:08   

Najświeższa diagnoza — walnięta obudowa termostatu, tylko nie wiadomo czy przy sprawdzeniu pompy wody została uszkodzona, czy wcześniej mechanik wymieniając termostat nie zauważył pęknięcia?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 350000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2838
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-06-26, 14:16   

Ale wyciek z tego duży? U mnie też się poci, jednak nie gotuje się płyn w silniku.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
MotoFan 
OBSERWATOR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 6
Wysłany: 2018-06-26, 16:26   

Wyciek nie jest duży i tylko na zimnym silniku.

Po kolejnym sprawdzeniu na obecność Co2 okazało się, że jest obecny :-(

Zastanawiam się, czy ten silnik nie ma zaworu EGR? Jak nie ma to na bank uszczelka pod głowica :-(
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 350000km Rok prod.: 2012
 
Dawid 
ROZKRĘCA SIĘ


Dołączył: 01 Lis 2018
Posty: 11
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2018-11-01, 19:26   

Pany mam pytanie o ilość płynu chłodniczego w zbiorniku w DJ 3.6 Podziałka jest na Range i Cold. Po nocy na zimnym silniku według mnie powinien być na Cold dobrze myślę? Tylko to Cold jest na górze a Range na dole.Zawsze myślałem że gorący płyn idzie ku górze rozpręża się. Ktoś podpowie.Dodam że ogrzewanie jest w aucie ogólnie ale kiedy przycisne ogrzewanie polepsza się. Wskaźnik temp płynu cały czas w pionie. Jak na zimnym doleje płynu po środku miedzy Range i Cold Po szybszej jeździe wywali płyn tym wężykiem wychodzącym ze zbiornika do kreski Range która jest niżej i potem jest jest potem spokój.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 89000km Rok prod.: 2012
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 136
Wysłany: 2018-12-16, 18:18   

jaką macie obecnie temperaturę płynu ? bo ja jadą spokojni pomiędzy 70-78 i wydaje mi się ze to trochę za mało...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
kaacka 
ZNAWCA
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 274
Wysłany: 2018-12-16, 19:00   

mysle ze to co masz na spokojna jazde i ujemne na zewnatrz jest ok....
latem przy "monotonnej" jezdzie utrzymywal mi caly czas ~9x - 100. wiosna / jesien i monotonna jazda - stabilnie 90 - 93. obserwowalem to kiedys uwaznie i takie wartosci byly.
teraz przy zimie spadal nawet do 80. mowimy caly czas o odczycie temperatury z kokpitu i monotonnej jezdzie autostrada - 5 bieg obroty ponizej 3k albo 6 i ~2k rpm....
sprawdz sobie co jakis czas stan plynu chlodniczego i jesli ok to nie martwilbym sie na zapas
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 136
Wysłany: 2018-12-16, 20:03   

termostat w jakiej temp puszcza na chłodnicę ?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
kaacka 
ZNAWCA
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 274
Wysłany: 2018-12-16, 22:24   

przy 100 zalacza wiatrak, zdaje sie ze zbija do 95 albo 90

p.s. hej raven, z dwoch ostatnich dni - temp na zewnatrz od -2 do + 1, predkosci od 60 do autostradowej, nudno i tempomat :roll: - temperatura plynu minimum 87 st.. max 95 (byc moze 95 jest progiem zalaczenia wiatraka......)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 136
Wysłany: 2018-12-26, 11:16   

To mi na trasie nie przekracza 78stopni...

Wymieniłem termostat I teraz trzyma 88 90 :)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
Łysoczachy 
OBSERWATOR
Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 01 Lip 2019
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-07-01, 11:55   

Ja kupiłem FF w kwietniu ,po zakupie wymiana oleju płynów etc... i do niedawna nawet nie zwracałem na temperaturę płynu chłodniczego uwagi.
Ogólnie mam ciężką noge a i pentastar korci :) ale temperatura silnika zawsze była w normie.

Okazało się że miałem nieszczelną klimatyzacje (niestety rurki pod podwoziem- o zgrozo koszt 1300zeta plus 1000zeta robocizna) i po jej naprawie pewnego dnia zagotował mi się płyn chłodniczy! Temperatura płynu pokazywała 115 stopni.

Na szczęście korek przepuścił i trochę wylało się na silinik dąło to sporo pary i szybko to zauważyłem. Po wychłodzeniu dolałem nowego płynu i teraz to bacznie monitoruje.

Zgodnie z tym co Tomek napisał kilka postów temu dwa progi działania wentylatora pracują jak trzeba.

Zastanawia mnie jednak czy to normalne by temperatura płynu czasem sięgała 110 stpni w mieście a czasem nawet i 115. Średnio trzyma 100-108 w trasie mniej.

Czy powinienem się martwić czy ten typ tak ma?

Z góry dzięki za odpowiedź.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2012
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2080
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-07-01, 14:30   

Niestety ten typ tak ma. Zwłaszcza w tych temperaturach jakie są ostatnio. Kłania się jedynie dwustopniowe załączanie wentylatora.

Pentastar generuje dużo ciepła, jak się doczytałem, punkt pracy silnika jest policzony b. wysoko, ze względu na ekologię i sprawność. Więc 100stC temp.oleju to norma przy nim.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2838
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2019-07-01, 14:37   

Ja u siebie zauważyłem dopiero w tym roku, przy bardzo wysokich temperaturach, że silnik ma wyższe wolne obroty i wentylator pracuje głośniej. Chyba na drugim biegu.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2080
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-07-01, 14:37   

maq napisał/a:
Ja u siebie zauważyłem dopiero w tym roku, przy bardzo wysokich temperaturach, że silnik ma wyższe wolne obroty i wentylator pracuje głośniej. Chyba na drugim biegu.


Dokładnie tak jak u mnie.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
kaacka 
ZNAWCA
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 274
Wysłany: 2019-07-01, 23:20   

a mysleliscie o tym zeby dolozyc dodatkowy radiator dla skrzynie i plynu chlodniczego ?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
Dawid 
ROZKRĘCA SIĘ


Dołączył: 01 Lis 2018
Posty: 11
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2019-07-09, 07:40   

Pany a ile dokładnie wchodzi płynu chłodniczego do silnika 3.6 i czy ktoś rozkminił przy jakiej temp. załącza się pierwszy i drugi bieg wentylatora ?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 89000km Rok prod.: 2012
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group