Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia automatyczna - OPINIE
Autor Wiadomość
fflash 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-30, 21:07   

kaacka napisał/a:
jak tak dalej pojdziesz to jest durango 5.7 i chyba szybszy troche jgc srt. i w obu automaty..... 8-) ciekaw jestem jak z ich zywotnoscia....
w jeepie naprawde skrzynie tez szarpia ??


kolega ma durango 3.6 kolo 60k na liczniku i nic mu nie szarpie ...

no niestety mam limitk 100k na samochod, przynjamniej w obecniej chwili :P
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2015
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-31, 11:34   

Ja mam ponad 225kkm i skrzynia po remoncie. Ilekroć byłem w serwisie skrzyń to zawsze jakiś Freemont stał na parkingu :mrgreen:

Co do Jeepa - teraz montują skrzynie ZF 8-mio lub 9-ciu biegowe. Obie są bez porównania do naszych. 8-mka jest świetna. Testowałem taką w Stelvio - biegi zmienia gładko, niesamowicie szybko i co ważne, świetnie dogaduje się z kierowcą i autem. Inna bajka. 9-cio biegowe nie są tak dopracowane, podobno czasem zdarzają się szarpnięcia, ale i tak to będzie skrzynia z innej bajki niż nasza w FF.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 228000km Rok prod.: 2013
 
fflash 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-31, 19:17   

Marco_Fre napisał/a:
Ja mam ponad 225kkm i skrzynia po remoncie. Ilekroć byłem w serwisie skrzyń to zawsze jakiś Freemont stał na parkingu :mrgreen:

Co do Jeepa - teraz montują skrzynie ZF 8-mio lub 9-ciu biegowe. Obie są bez porównania do naszych. 8-mka jest świetna. Testowałem taką w Stelvio - biegi zmienia gładko, niesamowicie szybko i co ważne, świetnie dogaduje się z kierowcą i autem. Inna bajka. 9-cio biegowe nie są tak dopracowane, podobno czasem zdarzają się szarpnięcia, ale i tak to będzie skrzynia z innej bajki niż nasza w FF.


mozna wiedziec jaki koszt remontu ?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2015
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-31, 22:09   

Generalny około 5 tyś, sam konwerter około 2 tyś. Zależy pewnie gdzie robisz i co dokładnie wymieniają.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 228000km Rok prod.: 2013
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 887
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-11-01, 17:25   

W JGC skrzynia nie szarpie.Biegi zmieniają się aksamitnie
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
kaacka 
ZNAWCA
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 263
Wysłany: 2018-11-01, 19:08   

a wlasnie mnie jak reklamowalem zachowanie swojej skrzyni - jeszcze w czasie trwania gwarancji - gosc w serwisie ganinex / pszczyna powiedzial ze " wszystko tutaj dziala ok .... w jeepach tez tak szarpie..." chyba ucza ich takiej gadki - jak cos chcesz to nam udowodnij, jak nie to spier&@!@c ...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
Byq 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 121
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-01, 19:49   

u mnie np skrzynia zmienia biegi perfekcyjnie, zero szarpnięć w żadną stronę, ale przy wrzucaniu na R lub D z P czasami sobie stuknie, olej z filtrem wymieniony, ale nie robiłem adaptacji po tym, a czytałem, że może pomóc. Więc raczej podczas jazdy skrzynia powinna zmieniać biegi płynnie.
a i pytanie jak często zmieniacie olej w skrzyni, bo z tego co czytam tu to fiat nie zaleca wymiany, natomiast w 3.6 jest to standardowa amerykańska skrzynia i mój mech mi zaleca zmianę maks co 60kkm, a najlepiej co 50kkm. olej z przejechanymi 100kkm bez wymiany, może też zapewne powodować szarpnięcia
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 77777km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 457
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-01, 21:13   

Tu poczytaj:
http://freemont.pl/viewtopic.php?t=1214

W skrócie:
Pierwsza wymiana przy około 60k. Następna po 50k (110k) następna po 40k, (150k).....
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 65000km Rok prod.: 2013
 
Dodge 
ZNAWCA
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 272
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2018-11-09, 17:19   

Tak patrzyłem z ciekawości na rockauto konwerter do skrzyni biegów kosztuje 150$ lub 250$plus przesyłka, oryginał mopara i tak mnie zastanawia czemu każdy tą część regeneruje a nie zakłada nowej?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2729
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-11-15, 12:15   

A u mnie dzisiaj zonk. Spieszyłem się do miasta i zauważyłem, że auto jedzie na bardzo wysokich obrotach. Szybka ocena sytuacji i okazało się, że nie zmienia biegów, tylko cały czas jedzie na tym samym. Nawet nie wiem na którym. Przełączenie na sekwencyjną zmianę nic nie dało, na wyświetlaczu nadal D. Zgasiłem wóz na światłach. Po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 2035
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-15, 16:40   

U mnie się tak przełączył ze dwa-trzy razy podczas całego przebiegu. Też nie wiem dlaczego, bo taki tryb jest podobno/może być aktywowany przy np. dłuższym ciągnięciu ciężkiej przyczepy (a wobec tego dużych oporów) wg. tego co doczytałem w opisie tej skrzyni, ale przy innym aucie. Pracuje wtedy max. do 3 lub 4 biegu.
Więc tak jakby nie powinno to dotyczyć freemonta, no ale sterownik skrzyni jest pewnie taki sam...
Może czas zmienić olej ( u mnie już będzie czas na drugi raz..)


maq napisał/a:
A u mnie dzisiaj zonk. Spieszyłem się do miasta i zauważyłem, że auto jedzie na bardzo wysokich obrotach. Szybka ocena sytuacji i okazało się, że nie zmienia biegów, tylko cały czas jedzie na tym samym. Nawet nie wiem na którym. Przełączenie na sekwencyjną zmianę nic nie dało, na wyświetlaczu nadal D. Zgasiłem wóz na światłach. Po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 160000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2729
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-11-15, 16:51   

No tak, skrzynia dochodziła do trójki. Sprawdziłem po południu jak się kręcił silnik przy 70 km/h i wypadło na trzeci bieg. Żadnych innych objawów, ani kontrolek nie było. Olej w skrzyni będzie wymieniany przy najbliższym przeglądzie. Tylko święta jeszcze objadę ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
kaacka 
ZNAWCA
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 263
Wysłany: 2018-11-15, 21:20   

brawo maq. wychodzi na to ze Ty tez nie potrafisz obchodzic sie z "cudem techniki" jakim jest ta pier)0$0na skrzynia !

rozwine mysl...... w przypadku awarii - zostajesz na 3 biegu. przejscie na manual nic nie daje. zgasisz, odczekasz chwile i albo sie uda albo znowu bedzie zonk. mozesz dluga strzykawka wejsc przez otwor wlewowy oleju i "zassac" probke oleju ze skrzyni - zobaczysz jaka jest jego konsystencja...... jesli olej bedzie czysty i "prawie jak nowy" mozesz miec szczescie i problem bedzie elektryczny.... ja niestety mialem spory balagan w oleju...

p.s.2 - u mnie - bo jakos musialem dojechac do domu - wylapalem ze jak od startu przeszedlem na reczny, spokojne przyspieszanie 1, 2, pomijalem trojke i od razu na 4 i 5 to jechalem autostrada 120 - 150 kmh na 5 i 6. czasem tez z gazem w podlodze i bylo ok. zrypana mialem wlasnie 3 i cos tam jeszcze. mechanicy mowia ze czasem nie warto jechac przy takim problemie - jak masz czas czekac na lawete.... - bo mozna jeszcze wiecej napsuc....
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
Byq 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 121
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-16, 19:30   

a podłączaliście pod komputer czy wyrzuca jakies błędy mimo tego, że na zegarach nic się nie świeci?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 77777km Rok prod.: 2014
 
kaacka 
ZNAWCA
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 263
Wysłany: 2018-11-16, 20:17   

wyrzuca sporo, zapamietalem glownie "brak zgodnosci obrotow costam"
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
Byq 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 121
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-17, 00:19   

tyle dobrego, że coś się dzieje i sieje błędami, muszę podjechać swoim na komputer, nic się nie dzieje, ale czasami warto. W BMW tak do zrobienia mi wyszedł konwerter, a jakbym jeździł do oporu to pewnie byłoby gorzej
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 77777km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2729
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-11-19, 08:34   

kaacka napisał/a:
brawo maq. wychodzi na to ze Ty tez nie potrafisz obchodzic sie z "cudem techniki" jakim jest ta pier)0$0na skrzynia !

A dlaczego "brawo"? Czyżby Ci to sprawiło radość? Mój samochód od tamtej pory jeździ normalnie. Gdyby po ponownym uruchomieniu nie wróciło do normy, to laweta i do warsztatu. To przecież maszyna i ma prawo się zepsuć.

Podejrzewam, chociaż nie znam na tyle tego samochodu, że sprawa mogła wynikać z ostrzejszej jazdy, zaraz po odpaleniu zimnego samochodu. Diabli wiedzą.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
kaacka 
ZNAWCA
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 263
Wysłany: 2018-11-19, 20:47   

hej. to nie zlosliwosc - raczej wisielcze poczucie humoru ....
bo tak jak lubie ten samochod - tak skrzynia jest najslabszym jego ogniwem. i tam gdzie odstawialem swoj do naprawy - staly jeszcze trzy czy cztery. wszystkie z posypana skrzynia ..... i co - oni wszyscy tez nie potrafili jej obslugiwac ?? a jak bedziesz jezdzic po naprawie - ja sie pierwszy tydzien zastanawialem czy moze jednak nie zabrac cmaxa..... noz paranoja jakas
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
fflash 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-08, 22:08   

mam pytanie
znalazłem specyfikacje odnośnie naszego samochodu
350 Nm przy 1750-2500
170 KM (125 kW) przy 4000 obr/min

i mam takie pytanie, skoro najlepsze osiagi ma przy takich wartościach to czemu przy wyprzedzaniu skrzynia redukuje i ciagnie do 5tys?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2015
 
kaacka 
ZNAWCA
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 263
Wysłany: 2019-03-08, 22:11   

bo marzy jej sie benzyna 8-)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2729
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2019-03-09, 00:26   

Ta skrzynia nie jest zaprogramowana do diesla. A taki był ładny, amerykański... szkoda....

B6A4D044-7F22-4088-AB76-354D6C43C4E0.jpeg
Plik ściągnięto 767 raz(y) 126,12 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
kaacka 
ZNAWCA
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 263
Wysłany: 2019-03-11, 19:54   

a prosbe mam taka - jak głęboko wchodzi bagnet do skrzyni ??
w sensie automat, bagnet do srodka przez otwor inspekcyjny az sie oprze na "dnie" skrzyni - a tak naprawde to nie na dnie a na specjalnym "zaczepie" i ten wlasnie zaczep przestalem wyczuwac po remoncie a chcialbym sam skorygowac poziom oleju.....
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
markrzy 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 65
Wysłany: 2019-03-11, 21:41   

http://www.freemont.pl/vi...9a4f5a94fc9bac0
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 73000km Rok prod.: 2015
 
kaacka 
ZNAWCA
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 263
Wysłany: 2019-03-12, 01:18   

i jak - zrobiles taki ? bo ja juz taki mam 8-) ale po ostatnim serwisie skrzyni nie umiem wyczuc blaszki co to koles stad https://www.youtube.com/watch?v=gYnTxuV-DwE dotyka palcem w 4:45
jaka masz odleglosc po wsadzeniu bagnetu od dna blaszki do punktu konca rurki ?? jak u niego od 4:20 do 4:33 ??
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
pers 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 50
Wysłany: Wczoraj 14:36   

Moim zdaniem nie bez znaczenia jest też czynnik przyszłych napraw. Aby koszt eksploatacji nie był zbyt wysoki.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group