Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
P0420 / P0430 - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?
Autor Wiadomość
Pafnucy 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 22 Gru 2017
Posty: 27
  Wysłany: 2018-03-27, 19:56   P0420 / P0430 - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?

Witam,

Dziś dostałem po oczach moją ulubioną kontrolką "check engine".
Szubka diagnoza u kolegi wyposażonego w kabelki i inne cudeńka wskazała na kody P0420 i P0430.
hmm tylko co teraz.. czy ktoś z szanownych forumowiczów zna takie tajemne liczby? :)

Dr.Google mówi tak:
Błąd P0420 - wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości
Błąd P0430 - wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości

Czyżby katalizator umarł? :)

p.s. kolega uprzejmie wykasował denerwującą kontrolkę, ale wracając do domu przypomniała o swoim istnieniu.
Wygooglowałem że to mogą być problemy także z sondami..
Panowie poratujcie proszę, może ktoś widział / wie? :)

serdeczne dzięki!
pozdr,
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2015
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1984
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-27, 20:23   

Wygląda na to, iż któraś sonda lambda nie poprawnie działa, albo któryś z kata padł. Ale wątpię, zbyt niski przebieg masz.

Pentastar ma w sumie cztery sondy, po dwa na każdy katalizator.

Sprawdź najpierw rzecz całkowicie nie oczywistą, ale podstawową na wiosnę - czy czasem nie masz po prostu nadgryzionej lub pogryzionej wiązki przy którejś z sond.
Akurat w benzynie kabelki te są łatwo dostępne dla kun i innych szczurów :-P

Porządny skaner OBD2 pokaże ci także napięcia z sond - można sprawdzić czy mieszczą się zakresie.

Mój zwykły ELM327 i Torqe na androida pokazuje jak ta lala.

Jak napięcia są poprawne, a nie ma różnicy między sondą przed i za kata (poziom tlenu jest taki sam), to znaczy że kata nie pracuje (nie zachodzi proces katalityczny)... Ale tak jak piszę, wątpię aby tak było.

Chyba nie zatankowałeś przez pomyłkę jakiegoś biosyfu lub diesla???

Tutaj masz opis. Pentastar ma dwa "banki" (zestawy). Zauważ że pierwsze punkty sprawdzające dotyczą wiązki i sygnału z sondy. Kata są na końcu.

P0420-CATALYST EFFICIENCY (BANK 1)


Theory of Operation

The State of Change (SOC) catalyst monitor uses the signals from both the upstream and downstream O2 sensors to detect aging of the catalyst. Based on the fact that when a catalyst ages, it loses some of its Oxygen Storage Capacity (OSC). As a result, part of the untreated exhaust gases can breakthrough the catalyst and causes the downstream O2 sensor to deviate from its neutral (Stoichiometric) position. By observing the activities in the downstream O2 signal, the degradation level of catalyst can be detected. In general, the higher the downstream O2 sensor SOC value, the more exhaust gas breakthrough and the lower the OSC of the catalytic converter.

When Monitored: The monitor will run between 1400 and 2300 RPM. It also runs with a MAP value between 40 and 70 kPa.
Set Condition: If the final State of Change index is within the calibrated fail threshold. Two trip fault. Three good trips to turn off the MIL.


Possible Causes
O2 RETURN UPSTREAM CIRCUIT SHORTED TO GROUND
O2 RETURN DOWNSTREAM CIRCUIT SHORTED TO GROUND
O2 RETURN UPSTREAM CIRCUIT OPEN
O2 RETURN DOWNSTREAM CIRCUIT OPEN
EXHAUST LEAK
ENGINE MECHANICAL CONDITION
AGING O2 SENSOR
CATALYTIC CONVERTER
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Byq 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 94
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-31, 17:11   

hej,

pytanie czy masz LPG czy nie.
Mój gazownik wspominał mi już przy Pacifica, że czasami w amerykańcach się zdarza, że wyskakuje check engine, jakby katalizatory nie pracowały poprawnie. Mówił, ze w tym wypadku, trzeba pod sondę zastosować jakąś podkładkę, w temat się zbytnio nie wgłębiałem bo mi się to nie wydarzyło, a nawet jakby coś wyszło, to gość jest godny zaufania, więc jeśli mówi, ze tak trzeba to znaczy że trzeba. Dla europejskich aut nigdy o czymś takim nie wspominał, tylko po prostu doregulowanie jak coś jest nie tak.
Więc to też warto sprawdzić, oprócz wszystkich kabli, zamiany sond miejscami itd.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 77777km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-31, 18:01   

Sprawdź temat na innych forach. U nas o tym nie było, ale sprawa jest dosyć powszechna.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 449
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-04-02, 13:24   

Jeżeli gazownik mówi że mogą pojawiać się błędy p0420 to radzę zmienić gazownika. Prawidłowo zainstalowana instalacja oraz prawidłowo zestrojona nie ma prawa generować żadnych błędów!!!!. Stosowanie podkładki pod sondę to nic innego jak oszukanie komputera.
Tez miałem pacyficę i nie było żadnych błędów. To samo w DJ oraz obecnie w Durango. A jak już wyskakuje błąd o niskiej sprawności katalizatora i auto jest na lpg to najlepiej zrobić nowe mapy
P.S błędy z serii p0... mówią o sprawności sond i katalizatora, także o zbyt bogatej lub zbyt ubogiej mieszance)
_________________
Fuck Fuel Economy
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
Byq 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 94
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-02, 16:37   

Taaa....rozumiem, że zagazowałeś dziesiątki aut i jesteś największym specjalistą świata jeśli chodzi o LPG. U gościa gazuję samochody od 12 lat, Journey jest 8. i tak jak napisałem, do europejskich aut tego typu patentów nie uskutecznia, poza tym na autach od tego faceta zrobiłem ponad 300kkm bez żadnych problemów ze strony układu paliwowego, więc jak najbardziej mam powody, żeby facetowi ufać. I jeśli jest to częsty temat jeśli chodzi o amerykańce to być może nie do końca chodzi o poprawną regulację i warto kogoś obeznanego z tematem o to dopytać zamiast od razu wszystkie sondy, albo katalizatory, bo np. po regulacji ciągle to samo.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 77777km Rok prod.: 2014
 
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 449
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-04-02, 16:47   

Czy ja napisałem że jestem najlepszy? A zapytaj swojego gazownika w jaki sposób instalacja LPG oddziałuję na sondy lambda? Sondy mierzą skład spalin - jeśli jest wszystko prawidłowo nie będzie nic świecić.
A swoją drogą do mam też nowego jeepa cherokee kl w lpg i jakoś problemów nie ma. A amerykańskich miałem 7 i żaden nic nie świecił. Widziałem kiedyś jeepa 5,2 v8 z instalacją na rurkach fi6. I dalej powtarzam że prawidłowo zamontowana instalacja nie ma prawa skutkować błędami U mnie w Dodge Durango 5,7 Hemi zamiast rurki do lpg zamontowany jest elastyczny przewód faro i oczywiście 2 parowniki i problemów nie ma.
Możesz ufać komu chcesz tylko dobrze by było nie powtarzać że jak świeci błąd to "tak musi być" :).
życzę miłego dnia i uważam dyskusję za zakończoną (przynajmniej z mojej strony)
Pozdrawiam
_________________
Fuck Fuel Economy
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
normi 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 430
Skąd: "miasto meneli"
Wysłany: 2018-04-03, 19:51   

Też uważam , że Verbea ma rację , bo jeśli jest prawidłowo zainstalowane LPG to nie ma prawa świecić się Check , od tego jest emulator żeby oszukiwać komp. w aucie.
Najprawdopodobniej twój gazownik źle dobrał jakiś element w instalacji , że wyskakuje błąd.

Zdarza się że nie wszystkie silniki dobrze współpracują z lpg ,ale w tym przypadku nasze pentastary są stworzone bo gazu.

Najlepiej skonsultuj się z innym gazownikiem i może znajdziecie problem. (może twój popadł w rutynę i nie chce przyznać się do błędu)

Może masz zbyt oszczędnie ustawioną inst. i silnik dostaje za mało paliwa , przez co wyskakuje błąd.
_________________
Pozdrawiam

FF 3.6
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 77777km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1984
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-03, 20:10   

No cóż, także zgadzam się z Verbea.
Nikt oczywiście nie jest najlepszy, i każdy się może mylić. Osobiście nie sądzę aby to było wyłącznie przez LPG, nawet jeśli mapy są rozstrojone - po prostu inne objawy byłyby także.
Co może dać podłożenie podkładki pod sondę lambda, oprócz tego że nie będzie ona wtedy w strumieniu gazów w miejscu, gdzie przewidział to producent? Będzie inaczej wskazywała?

Te błędy są od kontroli działania układu katalizatorów, jest możliwe "spalenie" katalizatorów przez złą mieszankę ( złe mapy LPG ?).

Sądzę że powinien dać znać autor wątku, czy coś się już dowiedział, co jest grane.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Dodge 
CZŁOWIEK FORUM
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 220
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2018-05-07, 20:17   

U mnie też dziś wyskoczył błąd o niskiej wydajności katalizatora drugiego rzędu cylindrów, sondy niby pracują ok. Jeśli awaria się powtorzy to pewnie zmienię sondy, pytanko który to drugi rząd cylindrów i którą sondę najpewniej kupić tą za czy przed katalizatorem? Może ktoś ma inne pomysły, niektórzy wstawiali emulator ale jeśli auto przelatało 10000 km na gazie bez awarii to chyba taki półśrodek. Proszę o opinię.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 449
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-05-08, 13:15   

Skasuj błąd i pojeździj na benzynie. Jeśli się nie pojawi to masz przyczynę (kalibracja lpg - w tych silnikach potrafią rozjeżdżać się mapy przez vvt)
_________________
Fuck Fuel Economy
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
Rahszas 
OBSERWATOR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 24 Maj 2018
Posty: 3
Wysłany: 2018-06-20, 08:28   

Pafnucy udało się rozwiązać problem?

Dzisiaj i u mnie wskoczył check engine z tymi samymi błędami.

Powoli zabieram się do sprawdzenia poszczególnych elementów.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 170000km Rok prod.: 2013
 
Dodge 
CZŁOWIEK FORUM
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 220
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2018-06-20, 10:48   

Ustawiłem gaz jeszcze raz, od ostatniego checka jest spokój, gazownik stwierdził ze w pewnym zakresie obrotów było troszkę przelane i dlatego wyskoczył błąd
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
endrju 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-04, 14:30   

Panowie, szukam ogarnietego Gazownika w Warszawie i okolicach który ogarnal by mi GAZ we Freemoncie, mam zalozona instalacje ZENIT - caly czas jezdze z Check Engine od katalizatora. Oczywiscie trafiam na samych orłów ktorzy twierdza ze nic sie nie da z tym zrobic :)
Moze ktos kogos polecic?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
Byq 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 94
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-04, 19:01   

na forum LPG polecają, tak na szybko
Nikodem jest z Warszawy, chociaż czasami ludzie narzekają na kontakt z nim, ale co do jakości pracy podobno bardzo dobrze
Na forum pod ksywką Nikodem.
792 518 358

Do Mławy czytałem już, że kilka osób jeździ z Warszawy dla tego jegomościa
Polecam kolegę Nowotczyńskiego z Mławy
06-500 Mława, Gdyńska 25

Tel.: 236553355
Tel.: 502587921
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 77777km Rok prod.: 2014
 
Dodge 
CZŁOWIEK FORUM
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 220
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2018-11-11, 14:00   

Witam, znowu check engine - mała wydajność katalizatora drugiego rzędu cylindrów, mam już eluletor pod sądą przejechałem ok 1000 km i znowu lipa, sonda wykracza czasem poza normę i już nie wiem czy to jest jej wina czy katalizatora. Jak to sprawdzić? Tak dla pewności drugi rząd cylindrów to ten od chłodnicy? Nie wiem czy kupić sondę czy katalizator bo oba elementy to już drogo wyjdą
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
Dodge 
CZŁOWIEK FORUM
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 220
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2018-11-14, 11:39   

Widze że nikt nie ma pomysłu, tak pomyślałem że jutro zamienie drugie sondy miejscami tylko będe musiał w jednej kable przedłużyć bo będą za krótkie i tak może wyeliminuje wadlową część. Jak się okaże katalizator to pewnie trzeba będzie kupić na rockauto. Zamiennik klasy niby premium kosztuje 228$,wprawdzie mopar podobna cena ale doliczają 200$ pewnie za kaucję za stary. Miał ktoś styczność z takimi częściami? W opisie jest jeszcze że nie są dopuszczone do sprzedaży w kaliforni i Nowym Yorku i tu nie wiem o co chodzi, jakieś propozycje?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
Dodge 
CZŁOWIEK FORUM
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 220
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2018-12-05, 14:46   

Problem znaleziony, po 15000 km reduktor gazu nie trzymał ciśnienia przez jakiś syf w środku. Zawsze tankuje na orlenie i dziwna sprawa bo po psyknięciu sprężarką w środek rekuktora wypluł jakiegoś gluta, dziwne też że filtry gazu w miare czyste. Zamontowałem nowego Magica na 500 koni, wyregulowanie porządnie i mam nadzieje że to koniec kłopotów.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
Pinio 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 177
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-12-08, 15:02   

U mnie też układ gazowy się zabrudził jakimś gównem. Ale poczekam z czyszczeniem do wymiany świec - bo trzeba sporo rozmontować żeby się dobrać do tego (mam na myśli wtryskiwacze). Tymczasem dziś pękł mi jakiś element od układu chłodzenia i z pod maski wydobył się biały dym. Ato stoi w serwisie. Podobno jakieś plastikowe kolanko pękło … ciekawe ile poczekam na część … eh ...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2012
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group