Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nabicie klimatyzacji - parametry z nieautoryzowaneg serwisu.
Autor Wiadomość
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2879
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-14, 08:27   

Dzięki Koledzy za sugestie.

Mam wewnętrzne przekonanie, że problem tkwi w oringach. Na schematach poglądowych nie widać, aby były one tam stosowane lecz - tak jak wspomniałem wcześniej - wcale to nie oznacza, że one tam nie są montowane. Być może to jest integralna część całej instalacji podpodłogowej i dlatego nie występuje w ewidencji jako część zamienna. Trochę dywaguję, bo nie wiem jaka jest technologia uszczelniania wysokociśnieniowych układów. Niekoniecznie musi się ona opierać na gumowych uszczelkach. Jednak ten wątek o oringach w tylnym parowniku nie pozostawia żadnych wątpliwości w tej sprawie.

Musiałbym mieć niesamowitego pecha aby doszło do przetarcia lub przebicia rurek gdzieś w okolicach tylnego parownika. Są one w tamtym miejscu osłonięte jakąś otuliną. A widoczne fragmenty rurek nie wyglądają na uszkodzone lub skorodowane. Odbierając samochód z ASO dowiedziałem się, że w pozostałych punktach układ wydaje się być szczelny.

Napisze jak się sprawa skończyła.
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
arturg 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: myślenice
Wysłany: 2018-06-14, 10:22   

ja właśnie naprawiałem klime a dokładnie przewody do tyłnego parownika. pomiedzy przewodami a konektorem parownika idą oringi - blaszka z gumką. Są do dostania w ASO - ok 35 zł / komplet.
Jak mi zamontowali na oryginałach to ukłąd nie trzymał ciśnienia. Dopiero dołożenie drugiego oringu (zielony -nie wiem dlaczego) pomogło.

Potem próba ciśnieniowa azotem - godzina na 2 razy wiekszym ciśnieniu i trzyma

Klima nabita i jest OK
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 56000km Rok prod.: 2012
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2879
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-14, 13:40   

arturg napisał/a:
ja właśnie naprawiałem klime a dokładnie przewody do tyłnego parownika. pomiedzy przewodami a konektorem parownika idą oringi - blaszka z gumką. Są do dostania w ASO - ok 35 zł / komplet.
Jak mi zamontowali na oryginałach to ukłąd nie trzymał ciśnienia. Dopiero dołożenie drugiego oringu (zielony -nie wiem dlaczego) pomogło.

Potem próba ciśnieniowa azotem - godzina na 2 razy wiekszym ciśnieniu i trzyma

Klima nabita i jest OK


Królu Złoty!
U mnie musi być dokładnie ten sam problem!

A może zachowały ci się paragony albo numery identyfikacyjne tych oringów? Podziel się proszę w swojej uprzejmości tą wiedzą, bo w ASO jak nie podasz numeru części, to jej nie kupisz, no chyba że to widać w katalogu ePer. Bywa tak (przekonałem się), że jakaś część jest niewidoczna dla ePera przy tym modelu samochodu, a występuje w innym wehikule Fiata i pasuje jak ulał.

A w jaki sposób udało się dotrzeć do tych króćców? Zapewne z wnętrza samochodu czy może z zewnątrz od spodu? Wiesz to może?
Takie szczegóły też się przydadzą, bo jak podjeżdżam gdziekolwiek na warsztat, to w pierwszym odruchu fachury patrzą na samochód ze strachem i na początku mówią "nie da się - z tym do ASO" ;-)
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
arturg 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: myślenice
Wysłany: 2018-06-14, 14:36   

dostep jest od spodu po prawej stroni za nadkolem - wchodzą 4 rurki = jedna śruba - trzeba zdjąć tłumik z gumek i odchylić w dół

p/n czesci
K68100682AA 23.09 zł
K68152002AA 10,45 zł

tylko u mnie po założeniu jeszcze dokładali jakieś oringi

ceny z inter-auto kraków zakopiańska
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 56000km Rok prod.: 2012
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2879
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-14, 15:57   

arturg napisał/a:
dostep jest od spodu po prawej stroni za nadkolem - wchodzą 4 rurki = jedna śruba - trzeba zdjąć tłumik z gumek i odchylić w dół

p/n czesci
K68100682AA 23.09 zł
K68152002AA 10,45 zł

tylko u mnie po założeniu jeszcze dokładali jakieś oringi

ceny z inter-auto kraków zakopiańska


Dziękuję! 8-)
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-14, 21:12   

arturg napisał/a:

p/n czesci
K68100682AA 23.09 zł
K68152002AA 10,45 zł

Mireks trochę lepiej to brzmi niż 3000zł?
Jestem przekonany, że to oringi nie rurki. Życzę powodzenia.
Pozdrawiam
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2879
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-15, 13:14   

wma napisał/a:

Mireks trochę lepiej to brzmi niż 3000zł?
Jestem przekonany, że to oringi nie rurki. Życzę powodzenia.
Pozdrawiam


Dzięki 8-)
Brzmi zdecydowanie lepiej. Jeśli przyczyna będzie taka jak wszystko na to wskazuje, to z pewnością zniknie jedno zero z tej kwoty.

Sprawdziłem w ePer obydwie części. Są to oryginalne oringi, które są docelowo instalowane na rurkach we Freemoncie. Widoczne były od samego początku lecz nie było pewności czy instalowane są na parze przewodów ogrzewania czy chłodzenia ponieważ brak przy nich odpowiednich opisów. Teraz stało się to jasne. Rozmiary oringów według ePer:
K68100682AA - 5/8"
K68152002AA - 3/8"
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2879
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-24, 09:38   

No więc ciąg dalszy mojej awarii i być może finał.
Koncepcja zakładała sprawdzenie w pierwszej kolejności uszczelek przy tylnym parowniku.
Dostęp okazał się być banalny. Tak jak zasugerował Kolega powyżej, wystarczyło odchylić tłumik (odczepić w tylnej części nadwozia) i odkręcić króćce mocujące parę rurek do parownika. Nie ma żadnej potrzeby dostawania się do parownika od środka.

Co się okazało. Instalowane są uszczelki (w sumie 2 szt.), które w rzeczywistości są zbudowane z dwóch elementów: po zewnętrznym obwodzie z metalowej podkładki i po wewnętrznym obwodzie z gumowej uszczelki.
Uszkodzona była jedna z uszczelek (ta większa). Była ona wyraźnie skorodowana - miała wżery i białe przebarwienia. Doszło do pęknięcia i rozdzielnia metalowej podkładki. To sprawiło, że gumowa uszczelka, pomimo że się uchowała w całości, przestała w tym miejscu uszczelniać układ i prawdopodobnie to przez tą nieszczelność uciekał gaz. Został zainstalowany nowy komplet uszczelek i jak narazie jest spokój.
Naprawa zamknęła się w kwocie trzycyfrowej, z czego połowa to gaz (900 gr) i uszczelki.

Jednak absolutnej pewności co do szczelności układu jeszcze nie ma ponieważ jest jedna pięta Achillesowa układu. Otóż pod podłogą, tuż przy tylnej belce, komplet rurek ugina się w górę, wędruje nad belkę, a następnie podąża w stronę tylnego parownika. I na tym przegięciu podobno często dochodzi do rozszczelnień. U mnie ten obszar był wyraźnie zapocony. Zapocenie prawdopodobnie pochodzi od oleju uciekającego wraz z czynnikiem do atmosfery. Więc nie jest jasne czy rozszczelnienie jest, czy go nie ma go, czy też jest tak niewielkie, że nie ma sensu się nad tym rozwodzić. Jest jedynie podejrzenie, że występuje tam nieszczelność. Czas pokaże. Gdyby jednak okazało się, że układ jest nieszczelny, to - jak już wcześniej napisałem - usunięcie usterki poprzez wymianę uszkodzonego kompletu rurek to koszt na cito ok. 3000 PLN.
W każdym razie aparatura testująca układ nie wykryła ubytków. Więc być może już będzie OK.
Po przejechaniu 800 km z klimą i jednym miesiącu eksploatacji w cyklu miejskim nie zauważyłem, aby cokolwiek złego stało się z jej efektywnością. Wręcz przeciwnie klima aż za bardzo daje radę w upałach 28 stopni.

20180626_141116.jpg
Plik ściągnięto 104 raz(y) 116,67 KB

20180626_141053.jpg
Plik ściągnięto 104 raz(y) 149,7 KB

20180626_140935.jpg
Plik ściągnięto 104 raz(y) 163,36 KB

20180726_172455a.jpg
Plik ściągnięto 104 raz(y) 93,8 KB

_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group