Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia biegów - wyciek z góry?
Autor Wiadomość
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2886
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-12, 11:16   Skrzynia biegów - wyciek z góry?

Witam

Mam problem z jakimś wyciekiem ze skrzyni biegów. Silnik 2.0MJ, skrzynia manualna.
Olej wycieka z... czubka skrzyni biegów.
Usterka wyszła przy okazji wymiany oleju w silniku.

Na fotkach zaznaczyłem potencjalne źródło wycieku. Jest to najwyższy punkt skrzyni biegów. Olej spływa przede wszystkim przednią częścią obudowy skrzyni biegów (bliżej zderzaka) lecz widać też zabrudzenie rozchodzące się do tyłu tyle że jest go niewiele.

Olej wydobywa się prawdopodobnie spod zatyczki, którą zaznaczyłem na fotce. Jest to ona prawdopodobnie wykonana z tworzywa sztucznego (trudno to ocenić, bo materiał jest twardy i w kolorze ciemnego metalu). Pod palcem jest ona luźna tzn. kołysze się na boki lecz nie można jej wyjąć ręką.

Pytanie co to jest za czopek? Czy pod nim kryje się wlew oleju do skrzyni biegów?
Jeśli tak, to wyjaśniałoby to przyczynę wycieku.

Ktoś pomoże lub podpowie?

Skrzbieg_02.jpg
Plik ściągnięto 10719 raz(y) 140,09 KB

Skrzbieg_01.jpg
Plik ściągnięto 10719 raz(y) 136,93 KB

_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
Krzysiek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-13, 12:02   

Ja też tak mam niestety.

Dodatkowo pod samochodem pojawiało się trochę wody. Nie przejmowałem się tym bo myślałem, że to normalna rzecz i jest to woda z klimy. Ale wczoraj było tego sporo. Przy wymianie opon zajrzałem pod spód samochodu (na tyle ile mogłem). Miejsce skąd kapie woda zaznaczyłem czerwonymi strzałkami.
Dodatkowo zlokalizowałem inny wyciek (na zdjęciu czerwone zakreślenie). Są tam hydrauliczne przewody hamulcowe, ale z nich nie cieknie. Po prostu są najniżej i tam się coś zbiera. Właśnie stamtąd starłem palcami wiszącą kroplę. Była tłusta i śmierdziała typową naftą. Czyżby jakaś nieszczelność paliwowa?

[ Dodano: 2015-11-13, 12:12 ]
Czy ktoś miał takie wycieki? Może ktoś wie co to może być? Serwis mnie i tak nie ominie. Po weekendzie odstawiam auto do serwisu.

wyciek oleju-1.jpg
wszędzie mokro wokół tego koreczka jak u Mireksa.
Plik ściągnięto 10668 raz(y) 166,09 KB

wyciek-A1.jpg
Zdjęcie spodu samochodu. Z jednej z tych rurek kapie woda. Zaznaczenie w okręgu przedstawia wyciek czegoś tłustego pachnącego naftą
Plik ściągnięto 10668 raz(y) 208,45 KB

wyciek-A2.jpg
widok od strony kierowcy przy zdjętym kole. Zdjęcie zrobione przez dziurę w nadkolu. Na tym gumowym elemencie zbiera się naciek. Nie wiem co to za element (chyba koniec drążka od kierownicy), ale z niego nie cieknie.
Plik ściągnięto 10668 raz(y) 152,66 KB

wyciek-A3.jpg
i jeszcze jedno zdjęcie tego elementu.
Plik ściągnięto 10668 raz(y) 174,39 KB

_________________
Krzysztof
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 84500km Rok prod.: 2011
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2886
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-13, 12:18   

Ja również mam umówioną wizytę w serwisie. Trochę mnie martwi obfitość tego wycieku oraz dziwi mnie fakt, iż pojawił się on na czubku skrzyni biegów. W sumie może nawet to dobrze, bo gdyby rozszczelnieniu uległa skrzynia biegów, byłby niezły bigos.

Niestety na ten wyciek trudno zwrócić uwagę ponieważ osłona pod silnikiem skutecznie wychwytuje wszystkie przecieki :-/

Fotka opisana nazwą "wyciek-A1". To niekoniecznie może być wyciek z rurki. Może cześć tej cieczy spływa po obejmie rurki,a część wypływa otworem z osłony silnika.
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1965
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-11-13, 12:42   

Zdjęcie A1 - to są rurki od wspomagania kierownicy. Natomiast powyżej nich jest wylot rurki od skroplin chłodnicy klimy - tam zawsze będzie woda się lała a tego wylotu nie widać na zdjęciach.

[ Dodano: 2015-11-13, 12:44 ]
Zdjęcie A1 - to są rurki od wspomagania kierownicy. Natomiast powyżej nich jest wylot rurki od skroplin chłodnicy klimy - tam zawsze będzie woda się lała a tego wylotu nie widać na zdjęciach.
Natomiast to tłuste to pewnie Ze skrzyni
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2886
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-13, 13:24   

Może ten czopek to jest jakiś rodzaj odpowietrzenia skrzyni biegów?
Kiedy się podnosi lub podskakuje (a jest całkowicie luźny), dochodzi do rozlania się oleju po korpusie skrzyni biegów? Musi to być spory wydatek, bo u mnie zapaskudzone są nawet cięgna chyba łączące drążek zmiany biegów ze skrzynią.

Próbowałem znaleźć wyjaśnienie w katalogu Fiata ePER lecz niestety z rysunków poglądowych nic nie wynika :-/

Krzysiek - a jeśli chodzi o to zawilgocenie na gumowym elemencie, to również może być woda. Czy przypadkiem nie robiłeś zdjęcia nie długo po tym jak padał deszcz? Naciekająca woda musi pochodzić z podszybia. Zbiera się ona w gumowej rynience rozciągniętej na całej szerokości podszybia. Odpływy znajduje się na końcach tej rynienki. Ten po stronie kierowcy może celować akurat w drążek kierowniczy.
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
Krzysiek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-13, 14:00   

Niestety to nie jest woda. Jak pisałem jest tłuste i śmierdzi naftą. Z tego elementu skapuje niżej na przewody hydrauliczne (chyba hamulca-to ten element w czerwonym kółku, jest ich tam cała wiązka w plastikowej osłonie). Cały spód samochodu w tamtym miejscu ma tłustą plamę, która jest mniej intensywna idąc w kierunku tyłu samochodu. Nie zrobiłem zdjęcia tej plamy. Ciekawi mnie tylko jakie smarowidło mamy w samochodzie, które śmierdzi naftą. Bo płyn od wspomagania kierownicy i płyn hamulcowy to raczej nie jest. Zresztą w zbiorniczkach nie zauważyłem ubytku tych płynów. Może to jest jakieś smarowidło od klimy. Bo od tego momentu jak zauważyłem większe wycieki wody spod samochodu, to zaraz po uruchomieniu samochodu bardzo mocno parują szyby. Ale zwykły nawiew na 2 poziomie w minutę usuwa to zaparowanie i jest ok.
_________________
Krzysztof
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 84500km Rok prod.: 2011
 
FerdFF 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 202
Skąd: Prawie Kraków
Wysłany: 2015-11-17, 00:48   

Może to z pompy vacum??? U mnie w Transicie tak bryzgał.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 120000km Rok prod.: 2012
 
Krzysiek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-17, 13:37   

Na czwartek zapisałem się do serwisu. Ciekawe jaka będzie diagnoza.
_________________
Krzysztof
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 84500km Rok prod.: 2011
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2886
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-17, 14:38   

Krzysiek napisał/a:
Na czwartek zapisałem się do serwisu. Ciekawe jaka będzie diagnoza.

W sprawie wycieku w skrzyni biegów będę coś więcej widzieć w środę gdy odstawię samochód do ASO. Mam cichą nadzieję, że to jakaś głupota bo w końcu nie często zdarza się, aby olej wyciekał od góry obudowy w dół. Tak pisałem - podejrzewam, że winny jest ten czopek i jego luźne osadzenie w korpusie skrzyni. Może to przez niego wydostaje się olej na powierzchnię obudowy.
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2886
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-18, 11:16   

Problem rozwiązany. Wyciek nie powstał w wyniku awarii. Ten typ po prostu tak ma :shock:

Moje podejrzenia co do czopka okazały się słuszne. To właśnie przez niego wydostawał się olej na zewnątrz skrzyni biegów. Otóż wspomniany kapturek w istocie przesłania otwór technologiczny służący do odpowietrzania skrzyni biegów. Pomimo, że otwór został wykonany w najwyższym punkcie skrzyni biegów, wzbudzony olej potrafi się wydostać tym otworem na zewnątrz. U mnie poziom zabrudzenia osiągnął stan krytyczny po ok. 3,5 roku.

I jeszcze jedno - kapturka nie można wyjąć i zastąpić innym bez zerwania blokady, która opadnie do wnętrza skrzyni biegów. Zresztą ona sam w sobie nie uległ uszkodzeniu więc jego wymiana i tak nie miała żadnego uzasadnienia.

Usługa serwisowa sprowadziła się do wymycia skrzyni biegów oraz profilaktycznego sprawdzenia poziomu oleju. Poza tym żadnych innych wycieków nie stwierdzono.

Koszt - 42 zł brutto w ASO.
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
wojtek_pl 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-18, 11:24   

Odpowietrzenie skrzyni biegów. Musi być luźno osadzone aby był przelot.

W terenowych autach jest tam przyczepiona rurka (fabrycznie) i kończy się wysoko w komorze silnika. Aby woda nie wleciała do skrzyni.

Jeżeli bardzo chcesz, to rozbierz skrzynię, nagwintuj ten otwór, wkręć króciec i przyczep rurkę . Będzie wyżej i nie będzie wylatywał olej.
_________________
"Proszę być tolerancyjnym dla mojego braku tolerancji."
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2886
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-18, 11:28   

Wniosek jest jeden - każdego to dopadnie :mrgreen:
Jeśli ktoś jeszcze tego problemu nie ma, to albo o nim nie wie albo ma bardzo młody samochód :lol:

Można by było spróbować coś wymajstrować lecz to może się nie udać. Szacuję (bo nie zaglądałem pod kapturek), że średnica tego otworu jest nie większa niż 3-4 mm. Króciec dodatkowo ją pomniejszy. Więc biorąc pod uwagę korzyści modyfikacji i wady zaniechania chyba po prostu zostawię to tak jak jest. Wystarczy raz na rok prysnąć jakimś specyfikiem do mycia silników i po kłopocie. Tak czy inaczej, Fiat mógł się bardziej postarać :-/
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2015-11-18, 11:29   

No to bryndza ... to zdecydowanie zaniża możliwość brodzenia :mrgreen:
A w Warszawie może to być bardzo ważne ...

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
wojtek_pl 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-18, 12:53   

Nie jest tak źle. Ten zaworek działa sprytnie, co najwyżej trzeba co jakiś czas czyścić go i okolice aby dobrze przylegał.
Generalnie przy wjeździe w wodę skrzynia ochładza się, powietrze zmniejsza objętość, jest zasysane do środka i zamyka zaworek (przysysa go do obudowy). Czyli dziura zamknięta i wody nie naleci podczas przejazdu. Chyba że zatrzyma się wodzie na dłużej. Wtedy zassie ją do środka czy to przez zaworek czy uszczelnienia półosi bo aż tak szczelny to on nie jest.
Jak pisałem, króciec i rurka do góry i będzie spokój.
_________________
"Proszę być tolerancyjnym dla mojego braku tolerancji."
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
Orson 
ROZKRĘCA SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2018-05-12, 20:25   

Witam koledzy. Nie będę zakładał nowego tematu, bo sprawa u mnie podobna. Również zauważyłem u siebie dziwny wyciek z góry skrzyni. Na poniedzałek jestem umówiony z mechanikiem na obejrzenia o co chodzi, ale może ktoś z Was będzie mógł coś na ten temat powiedzieć.



Pozdrawiam,
M.


IMG_20180512_194401.jpg
Zdjęcie już z bliższa. Widać "stojący" tam olej. Ale mam pytanie odnośnie otworu, który zaznaczyłem strzałką, a możliwe, że tędy władnie wylatuje olej. Czy macie ten otwór zaślepiony czy tak jak u mnie jest otwarty?
Plik ściągnięto 1935 raz(y) 226,57 KB

IMG_20180512_194410.jpg
Zdjęcie bardziej z góry, co by było widać, w którym to miejscu się znajduje. W miejscu zaznaczonym kółkiem zbiera się czerwone coś, tłustawe, pewnie olej z skrzyni.
Plik ściągnięto 1935 raz(y) 331,7 KB

  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 137520km Rok prod.: 2013
 
markrzy 
ROZKRĘCA SIĘ


Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 47
Wysłany: 2018-05-15, 06:56   

U mnie było podobnie. W Ganinexie w Gliwicach wymienili uszczelkę w bagnetu, pompy vacum i uszczelkę korka oleju. Za jakiś czas spojrzę pod maskę :-)Przy okazji poprosiłem o wymianę filtra paliwa. Ta operacja zajęła mechanikowi ok 10 min /od góry, leżąc na silniku, bez demontażu czegokolwiek /
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 73000km Rok prod.: 2015
 
TomekSHL 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 17
Wysłany: 2018-05-18, 08:11   

Podbijam temat.

Mój mechanik wypatrzył wyciek ze skrzyni, stwierdził, że się rozszczelniła. Zamierza ją zdemontować, rozebrać, uszczlnić kartery.

Czy ktoś na forum przeprowadzał taką naprawę? Czy może jego diagnoza jest błędna?
Wyciek jest bardzo podbny do zdjęć powyżej.
Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów?

Dodam, że skrzynia chodzi płynnie, bez stuków, jak nowa.

Bardzo proszę o odpoweidź, nie bardzo chcę wierzyć, że ój będzie pierwszy, co będzie miał grzebane w skrzyni.

Mój FF, 2011r., przebieg 119 tys km, Manual 2.0 170 KM. Z salonu PL. Przebieg potwierdzony w ASO.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 120000km Rok prod.: 2011
 
Orson 
ROZKRĘCA SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2018-05-18, 08:43   

Dzisiaj odbieram auto od mechanika i opiszę mój przypadek. Po krótce chodzi o jakieś przewody przy chłodniczce oleju skrzyni, a dokładnie o jaki króciec. Zamawiali to serwisie Fiata i ponoć jest to jakaś wada fabryczna tych przewodów, i przez to skrzynie można spalić. Wieczorem będę wiedział więcej.
_________________
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 137520km Rok prod.: 2013
 
TomekSHL 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 17
Wysłany: 2018-05-19, 11:45   

I co z Twoim Freemontem?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 120000km Rok prod.: 2011
 
Orson 
ROZKRĘCA SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2018-05-19, 14:41   

Odebrany. Poprzedni właściciel oddał auto do mechanika w celu wymiany koła zamachowego (wiedziałem o tym przed zakupem). Okazało się jednak, że przy wkładaniu skrzyni przekręcili jakiś gwint przy chłodniczce i tamtędy uciekał olej. Nie były to więc przewody, tak jak pisałem wcześniej, a sama ich końcówka, którą można kupić osobno (ok 70zł). Panowie z Gearbox Clinic porządnie mi to teraz zrobili, a przy okazji wymienili olej w skrzyni.
_________________
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 137520km Rok prod.: 2013
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-19, 22:55   

Orson napisał/a:
Panowie z Gearbox Clinic porządnie mi to teraz zrobili, a przy okazji wymienili olej w skrzyni.

Jaką masz pewność? :-)
W sumie to zagadnienie na osobny temat, ale ja powiem szczerze, że jak mam zostawić swój samochód u mechanika to strasznie się stresuje i zastanawiam się co przy naprawie spiep....y.
Porządny mechanik samochodowy i budowlaniec to jak dinozaury.
Na szczęście poprzedni samochód, który miałem 5 lat nie był u mechanika ani razu. Freemont którego mam na razie 5 miesięcy też nie. I oby tak dalej....
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2571
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-05-19, 23:20   

Ja mam mechanika z podwórka. Daje mi swoje auto wieczorem, bierze mój i nastepnego popołudnia oddaje. Wszystko na medal. Całą wieś nam obsługuje i wszyscy zadowoleni. Jak nie ma pewności, to dzwoni. Kolejka na naprawę czasem dwa tygodnie. Naprawia od malucha do Tesli, przez Audi S3 i E55 AMG.
U mnie robił klocki i tarcze z malowaniem zacisków, amortyzatory przód i tył, olej w silniku, skrzyni i dyfrach. Wyważył też Kumho tak, że jeżdżę do odcięcia bez drgania.
Quada też mi naprawiał. Tam, gdzie ja już nie miałem czym, spawał ramę i gniazda zawieszenia. Teraz jest lepiej niż w rajdówce ;)
Majster pierwsza klasa.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Orson 
ROZKRĘCA SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2018-05-20, 08:13   

Oczywiście, że 100% pewności nie mam, ale znam już gości, bo serwisowalli mi skrzynię w Alfie 159 i mogę ich polecić. Od innych rzeczy mam innego mechanika. A wracając do tematu, to wiadomo, trzeba obserwować czy wszystko jest ok, a za miesiąc mam podjechać na przegląd.

Z drugiej strony ktoś chyba w innym temacie pisał, że nikt nie miał problemów ze skrzynią w FF, a przy odbiorze części w Ganinexie w Kato przez mechanika, serwisant pokazał mu dwie identyczne skrzynie jak moja, które były poprostu spalone, bo był wyciek. Tak, że warto zaglądać pod maskę od czasu do czasu ;)
_________________
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 137520km Rok prod.: 2013
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-10, 15:48   

Byłem w ASO. Na naprawie darmowej związanej z kampanią dotyczącą wiązki przewodów w kierownicy. Naprawa trwała pewnie z 10 minut, na samochód czekałem godzinę. Po naprawie, ktoś zapomniał zamknąć zaślepki w kierownicy, ale nie to jest najgorsze. Jakiś ekstra fachowiec po wielogodzinnych kursach, szkoleniach tak zrył te zaślepki śrubokrętem, że szok. Nie zwróciłem na to uwagi niestety od razu. Zobaczyłem to dopiero po kilku dniach. Po prostu nie spodziewałem się takiego debilostwa. Ostatnio robię dużo sam, nie jeżdżę do serwisów. Także polecam ASO. Oczywiście żałuję że byłem w ASO. Szkoda że nie owinąłem taśmą sam tych przewodów.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group