Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dzisiejszy Chip-tuning FF
Autor Wiadomość
Plonek48 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 41
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-04-18, 20:54   

dziś byłem wykonać chip w PROFI TURBO Wrocław
seria 161km 361Nm
po przeróbce 201Km 439Nm

od razu czuć różnice w pracy skrzyni no inne auto piękna sprawa z mojej strony bardzo polecam
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 223000km Rok prod.: 2012
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-19, 15:53   

Napisz coś więcej. Co się polepszyło konkretnie. Czy faktycznie przerzuca biegi przy niższych obrotach? Box czy w komputerze i jeśli to nie tajemnica to ile zapłaciłeś?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
Plonek48 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 41
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-04-21, 18:26   

modyfikacja w komputerze. aktualnie ciągnie maks do 3800 obrotów przy pełnym pedle w podłodze. jeśli normalnie operujesz pedałem gazu przerzuca w zakresie 1-3 bieg 2500 obrotów 4-6 3000 obrotów spalanie na trasie 6.4 litra po modyfikacji przed chipem 7.5 prędkość na tempomacie 120km/h trasa Katowice-Wrocław Wrocław-Katowice koszt 1200 zł z hamownią.
po wymianie turbiny co mi jeszcze typek zaproponował może mi go wyciągnąć na 230+ HP także następna kwestia do zastanowienia się:)) ogólnie naprawdę polecam jazda autem jest przyjemnością w tym momencie:)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 223000km Rok prod.: 2012
 
michu300 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 152
Wysłany: 2018-04-23, 08:46   

A jaki moment?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 43000km Rok prod.: 2014
 
Plonek48 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 41
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-04-23, 17:07   

439 Nm
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 223000km Rok prod.: 2012
 
Neonix 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 168
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2018-04-23, 18:12   

Sorrki nie czytałem posta od początku.
A czy mogę swojego benzyniaka 3,6 jakoś z tuningować?
Podnieść moment obrotowy? KM?
_________________
Pozdro
Sylwester
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 85000km Rok prod.: 2015
 
Plonek48 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 41
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-04-23, 20:54   

nie mam pojęcia dzwonić pytać się fachowcy na bank odpowiedzą na wszystkie pytania. a masz mało 280 Km?? jaki tam jest moment w tym benzyniaku??
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 223000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2569
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-04-23, 21:00   

Tuning silników wolnossących jest bardzo ograniczony. Najpopularniejsze, to zmiana wydechu i sportowy filtr powietrza. Można też założyć inny wałek rozrządu. Zmiana oprogramowania/chip też wchodzi w grę. W takim silniku jednak mocy przybędzie mało.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Neonix 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 168
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2018-04-23, 21:10   

Wiesz co.
W starym audi a4 z silnikiem 1,9 130KM diesla jak wcisnąłem to od 2500 obrotów
rozpędzał się jak dziki i leciał (manualna skrzynia).
Tutaj w automacie jak wcisnę to po ok 2sec wejdzie w obroty 5000
i zaczyna przyspieszać jak szalony.
Ale jest takie małe opóźnienie i trzeba go wkręcić w wyższe obroty.
Nie czuję takiej płynności i nie mam do końca pewności.
_________________
Pozdro
Sylwester
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 85000km Rok prod.: 2015
 
michu300 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 152
Wysłany: 2018-04-24, 08:30   

Zawsze można turbo dołożyć... :-)
Ja mam swojego ostrożniej chipowanego - tylko 400Nm, ale zachowuje się bardzo przyzwoicie.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 43000km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2569
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-04-24, 09:24   

Są magicy, którzy dokładają i turbo do benzyniaków. Zwłaszcza, że teraz wiele silników ma również wersje z doładowaniem, zatem nie jest to arcytrudne.
Tuning silnika wolnossącego jest jednak mniej skuteczny, ale przede wszystkim o wiele droższy niż na przykład turbodiesla.
Wspomniane 1.9 TDI 130 KM było zamontowane w lekkim samochodzie, a do tego ten silnik bardzo zrywny. Przyspieszenie do setki ma słabsze niż Freemont 3.6, ale elastyczność o wiele większą. Aby naszymi benzyniakami nawiązać walkę z takim turbodieslem, trzeba je wkręcić na obroty powyżej 4 tysięcy i ciągnąć do 6.5, a co za tym idzie ścigać się na biegu o dwa stopnie niższym. Kiedyś sprawdzaliśmy to z kolegą. Ja Mondeo 2.0 140 KM, a on Civic 1.8 również 140 KM. Kiedy obaj mieliśmy czwarty bieg, to nie miał najmniejszych szans. Spod świateł jednak nie mogłem nic na niego poradzić. Dopiero przy wyższych prędkościach, kiedy opór powietrza jest duży, moment obrotowy załatwiał sprawę. Mógł zrzucać nawet na 3. i kręcić do odcięcia, a i tak Ford był szybszy.
Na koniec jeszcze mały żart, ale okazuje się, wielu się na to łapie. Otóż starsze auta były głośniejsze. Sprawiało to subiektywne wrażenie większej dynamiki. Znam nawet przypadek reklamowania samochodu z tego powodu przez ładną panią. Twierdziła, że stary lepiej 'szedł'. Miała w nim 75 koni, a w nowym 110. A on zwyczajnie bardziej hałasował po dodaniu gazu i w kabinie było bardziej dramatycznie :)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1964
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-24, 19:50   

Pentastar jest we Freemoncie fabrycznie znacznie oszukiwany, poprzez znaczne opóźnienie w sygnale od pedału gazu, aby moment był rozwijany bardziej spokojniej i płynniej. I to głównie powoduje pogorszenie dynamiki na starcie. Ma to na celu oszczędzenie układu jezdnego.

Są układy/sterowniki, wpinane pomiędzy pedał, (u nas jest elektroniczna, czyli naciśniecie pedału przetwarzane jest na sygnał do sterownika silnika) a sterownik, które to opóźnienie likwidują. Niektórzy koledzy mają te urządzenia i sobie chwalą - można ustawić różne charakterystyki. Poszukaj na forum.

Od tego mocy i momentu nie przybędzie, ale te dwa parametry będą szybciej dostępne - bez "mulenia", jeśli niecałe 8s do 100km/h przy tej wadze (2080kg + kierowca) można uznać za mulenie :mrgreen: :mrgreen:

Jak chcesz mieć 400KM to trzeba zastosować turbocharger - są ze 3-4 profesjonalne firmy w USA, które opracowały kompletne zestawy do montażu dla pentastara, ale koszt zaczyna się chyba od 3k$ w górę....
Widziałem to w działaniu, ponad 400KM we Wranglerze, oczy chcą wejść w mózg :-P , ale pytanie co z trwałością napędu - silnik pewnie wytrzyma (jest projektowany pod turbo) ale napędy się rozsypią po dłuższej zabawie....
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Neonix 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 168
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2018-04-24, 21:33   

No właśnie o to opóźnienie mi chodzi.
Chcę mieć szybszą reakcję podczas wciskania gazu.
KM wystarczy tyle ile jest obecnie.
_________________
Pozdro
Sylwester
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 85000km Rok prod.: 2015
 
emde 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 12
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-04-25, 08:30   

Więcej na temat zmiany charakterystyki pedału gazu w poście:
http://freemont.pl/viewto...3506a9ce5#31570
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 93000km Rok prod.: 2014
 
DARIUSZFREE 
OBSERWATOR
DARIUSZ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-06, 14:44   jagruszka: Potwierdzenie opinii

jagruszka napisał/a:
preis napisał/a:
jagruszka napisał/a:
Potwierdzam, chip nie daje może jakiegoś wielkiego kopa ale znacząco poprawia pracę silnika a zwłaszcza automatycznej skrzyni biegów


Możesz podać, który to był chip z ebaya?
Linki już nie działają.

Dzięki!


Proszę:
http://www.ebay.pl/itm/CE...5wAAOSweW5U2jJH


WItam, jagruszka - Możesz na dzięń dzisiejszy potwierdzić poprzednią opinię?
1. wszystko oki? jakie usterki w tym czasie?
2. ile przejechaliście km z kolegą od załoźenia tego czipa z ebaya do dnia dzisiejszego?
3. możesz się po takim czasie wypowiedzieć w kwestii wpływu na zużycie paliwa?
4. nadal nie robiłeś testów na hamowni?

Tak jak pisałem w poście na temat Sprint Boostera, jestem tu nowy i na razie cieszę się nowym cackiem, ale na pewno wiem ze przydało by się czasami dynamiczniej,
i szukam optymalnego rozwiązania.
_________________
Świeżo upieczony posiadacz
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
jagruszka 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 562
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2018-06-08, 23:48   

Przejechałem już na tym chip-ie z e-baya z 70tys.km i nie było z tego powodu problemów. Auto cały czas dynamiczne. Ciekawostka jest taka że zużycie paliwa według komputera mocno spadło o około 1,5-2l, ale na stacji paliw już tak fajnie nie jest i wychodzi około 1 litra więcej niż pokazuje komputer.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 108000km Rok prod.: 2013
 
pająk 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 144
Skąd: Tychy
Wysłany: 2018-06-08, 23:53   

jagruszka napisał/a:
Przejechałem już na tym chip-ie z e-baya z 70tys.km i nie było z tego powodu problemów. Auto cały czas dynamiczne. Ciekawostka jest taka że zużycie paliwa według komputera mocno spadło o około 1,5-2l, ale na stacji paliw już tak fajnie nie jest i wychodzi około 1 litra więcej niż pokazuje komputer.

Bo z tym naszym komputerem niestety jest tak że pokazuje średnie 11l/100 a faktycznie wyczhodzi 15l/100 :shock: Niestety sprawdziłem organoleptycznie przy ostatnim tripie na niemcy.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 92000km Rok prod.: 2014
 
fflash 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 66
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-01, 16:23   

Pytanie odnośnie tuningu,

chciałbym sie zdecydowac na profesjonalny, nie zadne boxy.

Tylko, czy może to skrócić żywotność części samochodu, jeśli mój FF ma 130 tys prawie, 2015 rocznik?

Czy faktycznie czuć tą różnicę momentu i koni?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2015
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2569
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-09-01, 20:21   

Poczytaj o awariach skrzyni biegów po tuningu. Coś mam wrażenie, że one nie lubią wysokich momentów obrotowych przez większość jazdy.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
fflash 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 66
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-02, 16:10   

maq napisał/a:
Poczytaj o awariach skrzyni biegów po tuningu. Coś mam wrażenie, że one nie lubią wysokich momentów obrotowych przez większość jazdy.

możesz podrzucić jakiś temat bo nie widzę ;/

może jest ktoś kto zrobił tuning i się wypowie? Nie chodzi mi o boxa pod obd bo na temat tego jest tutaj peło wypowiedzi :)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2015
 
madek1 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 15
Wysłany: 2018-09-03, 12:20   Chip tuning

Ja "zaczipowałem" swojego FF w grudniu zeszłego roku, w konkretnej firmie, poprzez wgranie nowego softu. Nic się nie dzieje, aż takiej różnicy w mocy nie czuć, ale przy trochę mniejszych obrotach automatyczna skrzynia zmienia biegi i chyba spalanie nieco mniejsze...Jeżdżę normalnie, na zimnym silniku nie "dobijam" go, jest OK.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 190000km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2569
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-09-04, 08:30   

[quote="fflash"]
maq napisał/a:
Poczytaj o awariach skrzyni biegów po tuningu. Coś mam wrażenie, że one nie lubią wysokich momentów obrotowych przez większość jazdy.

możesz podrzucić jakiś temat bo nie widzę ;/

A, bo trzeba poczytać forum, wtedy się znajdzie nieco informacji. Tu masz na przykład taki przypadek:
http://www.freemont.pl/vi...8078f7cca8a2832
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
fflash 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 66
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-04, 12:56   

[quote="maq"]
fflash napisał/a:
maq napisał/a:
Poczytaj o awariach skrzyni biegów po tuningu. Coś mam wrażenie, że one nie lubią wysokich momentów obrotowych przez większość jazdy.

możesz podrzucić jakiś temat bo nie widzę ;/

A, bo trzeba poczytać forum, wtedy się znajdzie nieco informacji. Tu masz na przykład taki przypadek:
http://www.freemont.pl/vi...8078f7cca8a2832


ten temat to ja czytałem, chodzi o to, że jak ktoś ma awarie to używali boxa, a nie profesjonalnego tuningu :). Dla mnie każdy samochód trzeba ustawić indywidualnie w zależności o stopnia eksploatacji, etc. Samochód samochodowi nierówny.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2015
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2569
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-09-04, 13:26   

Dla silnika pewnie i będzie różnica, box czy zmiana oprogramowania. Dla skrzyni biegów jednak w obydwóch przypadkach mamy jeszcze większy moment obrotowy, podawany niemal w całym zakresie obrotów. Bez najmniejszych wątpliwości powoduje to przyspieszone zużycie skrzyni biegów. Dodatkowo, ta w naszych samochodach, została skonstruowana do jednostek benzynowych, które przy niższych obrotach generują o wiele mniej niutonometrów niż diesel z turbiną.
Bezpiecznie tuninguje się pojazdy ze skrzynią manualną, a nie automatyczną.
Zapytaj firmy tuningowe, albo przynajmniej na ten temat poczytaj.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group