Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
HAMULCE - rsume ;)
Autor Wiadomość
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 204
Wysłany: 2018-05-09, 17:34   

Done napisał/a:
Nowe tarcze EBC D7601 + klocki Green Stuff zamontowane!
Zajęło to trochę dłużej niż planowałem z powodu walki z zapieczoną prowadnicą, ale udało się operację przeprowadzić we własnym zakresie.
Teraz delikatnie docieram tarcze. Super uczucie hamować bez bicia tarcz :)
Green Stuff mocno brudzą felgi, ale może to efekt wytarcia warstwy wierzchniej i układania się klocków, zobaczymy jak będzie po "dotarciu".


a sprawdzałeś bicie zegarem?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 204
Wysłany: 2018-05-10, 10:21   

z biciem jest delikatnie mowiac dup@.
piasta kola bije mi 0,02 - to jest nic. nowa tarcza ebc w zaleznosci od kata zamontowania potrafila bic od 0,03 do 0,08. znaczy ze albo docieranie potraktuje sie powaznie a calosc sie "jakos" ulozy - albo bedzie bilo coraz mocniej. a nie wszyscy lubia "jakos" .... :roll:
noi zielone to prawie nie pyla :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2513
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-05-10, 10:39   

Bicie tarczy na poziomie 0,05 mm jest jak najbardziej w normie. Przy wymianie trzeba dokładnie oczyścić piastę.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 204
Wysłany: 2018-05-10, 11:12   

sens jest taki ze nie ma produktu idealnego a jesli w roznych katach mocowaniach masz wartosci lepsze / gorsze - to wolisz pewnie miec te lepsze...... :roll: czyli nei jest tak ze ladnie wszystko czyscisz, wrzucasz tarcze, skrecasz i musi byc cacy - bo moze nie byc..... :-/
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2513
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-05-10, 11:23   

Zmierzam do tego, że po prawidłowym montażu niektóre parametry mają dopuszczalny margines błędu. Odchylenie tarczy na poziomiem 0,05 mm nie będzie w ogóle odczuwane na kierownicy. Jeżeli jest w tych granicach, to się już dalej nie dłubie. Potem ma być prosta felga, dobrze zamontowana, równa i wyważona opona.
Zaciski hamulcowe są pływające i w takiej sytuacji nie będą przenosiły żadnego drgania. Jeszcze nie tak dawno norma bicia była 0,08 mm :)
Poza tym jeżeli bicie jest na piaście, to na tarczy będzie powodowało dodatkowe odchylenie, ponad to, które ma. Czy kierownica drży Ci przy hamowaniu z EBC, czy nie?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 204
Wysłany: 2018-05-10, 22:19   

e no - hamuje dobrze 8-) ale za pierwszym razem z ebc mialem sytuacje ze wyczyszczone i wrzucone na auto bez zmierzenia - bo po co :mrgreen: - i pomimo normalnego docierania po tysiacu czy troche wiecej czulem wibracje przy hamowaniu. tarcze zdjete, wyrownane, zalozone ponownie i jak reka odjal. przy pozniejszej wymianie tylnych zmierzylem wartosc bicia - bylo zdziwienie - ale wystarcza ustawic i jest ok. niedlugo bede mial kolejny komplet tarcz i ciekaw jestem czy tez beda takie bicia. dam znac.
w kazdym razie ebc zielone na standardowych tarczach - hamuje ok. kolejne beda te same. zolte mialem tez - ale beda zielone :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 204
Wysłany: 2018-05-16, 09:55   

Cze wszystkim zainterowanym tematem.

Wymieniałem wczoraj zestaw na przód EBC sugerowany przez większość z Was.

Dla tych co chcieliby wykonać zadanie samemu mała relacja poniżej.( UWAGA! w relacji zastosowano nieumyślne lokowanie produktów :mrgreen:

1. Po ściągnięciu koła mamy taki o to widok:


2.Szybko zabrałem się za ściągnięcie zacisku. Do odkręcenia są dwie śruby nasadką 21 z tyłu zacisku. Mi to poszło nadwyraz szybko i lekko. Śruby nie były zapieczone ani skorodowane.

3.Po zdjęciu zacisku ja go podwieszam drucikiem do sprężyny Mcphersona żeby nie "dyndał" na przewodzie.


4. Nie jest wesoło. Na piaście widoczne są liczne naloty korozji...





Tarcza od wew też nie wyglada najlepiej:





No i sam zacisk. Klocki by jeszcze wytrzymały. Mają 4mm -6mm okładziny, ale tarcze strasznie mi wibrowały już przy hamowaniu.



5. Do wyczyszczenia piasty zastosowalem najpierw krążek druciany, a następnie nylonowy 180.




6. Po wyczyszczeniu zamontowałem miernik zegarowy ( na Alledrogo można kupić za około 80zł) i zmierzyłem bicie na obwodzie ( ok 5mm od krawędzi ) Bicie wg instrukcji nie powinno przekraczać 0,02mm. U mnie było 0,01.



7. Następnie założyłem tarczę, przykręciłem do piasty i ponownie sprawdzalem bicie. Zaznaczyłem sobie początkowe "0" na tarczy i obracając zapisałem skrajne wartosci na tarczy. Wg instrukcji moze ono wynosić max 0,05mm . Ja miałem na jednym kole 0,03 na drugim 0,04. Jesli wartości byłyby większe od 0,05 , należy wtedy sprubować przekręcić tarcze np o dwie szpilki i zmierzyć raz jeszcze. Albo się dojdzie to satysfakcjonującego wyniku albo trzeba odeslać komplet do sklepu. ( ja kupowałem w e-brakes )



8. Teraz klocki. Wyciągam z zacisku. Aby cofnać tłoczki odkręcam lekko śrubkę odpowietrzającą ( klucz płaski 11 ) i nadmiar płynu hamulcowego zlatuje węzykiem do butelki. Tłoczki wtedy można śmiało cofnąć w rękach nieużywając specjalnych narzędzi. Trzeba od razu sprawdzić wszystkie gumki, prowadnice, oraz sam tłoczek czy lekko działa.



9. Nagle przyszła mi myśl żeby odnowić zacisk. Potraktowałem go krążkiem drucianym ( uwaga na gumki! ), nylonem, a na końcu lekkim papierem ściernym tam gdzie nie krążek nie dał rady. Przemyłem, odtłuściłem i prysnąłem lakierem do zacisków:





10. Założyłem klocki (Nie będę się rozpisywał bo to prościzna.) i zamontowałem zacisk na miejsce.


11. Wcisnąłem pedał hamulca aby się klocki ułożyły do tarczy i sprawdziłęm czy wszystko jest na swoim miejscu. Uzupełniłem płyn DOT4. Nie zmieniałem całkiem bo rok temu był wymieniany.

12. Felgi na swoim miejscu. Dodam że wyczyściłem jeszcze nylonem miejsce styku felgi z tarczą, bo też na niej były ślady korozji. Prawdopodobnie "przeniesiona" z samych tarcz. Śruby dokręciłem momentem 140Nm.



13. Został do zrobienia tył. Może jutro.

14. KONIEC. ( mam nadzieję ze nic nie pominąłem w opisie ) Piwo wypiłem "po wszystkim"


Mały EDIT: tył zrobiłem ( a jakże ) i nawet pocisnąłem mała traskę 800km na tym. W sumie nie musiałem zmieniać klocków bo stare mialy jeszcze dobre 4mm okładziny ale jak juz kupiłem komplet greenów to poszedłem po całości. UWAGA! W zaciskach z tyłu tłoczki się cofa wkręcając! Trochę z tym zabawy było ale się udało. Wszystko teraz jest zdaje się na swoim miejscu. Fryta hamuje jakby lepiej. Chociaż ja się staram nie hamowac gwałtownie wykorzystując jak tylko się da hamowanie silnikiem.
  
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1952
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-16, 10:37   

Ładnie sobie poradziłeś.
Hamowanie dużo się polepszy, tym bardziej ze jak widzę, masz starszy układ hamulcowy z przodu.

Jaki lakier zastosowałeś na zacisk? W spreyu?
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 204
Wysłany: 2018-05-16, 11:02   

tomek napisał/a:
Ładnie sobie poradziłeś.
Hamowanie dużo się polepszy, tym bardziej ze jak widzę, masz starszy układ hamulcowy z przodu.

Jaki lakier zastosowałeś na zacisk? W spreyu?


W sprayu do zacisków. Nie wiem dlaczego wkleiło mi się złe zdjecie. Już poprawiłem.
Jak długo to wytrzyma? Ciężko powiedzieć, ale nie chcialo mi się wykręcać zacisku i go rozbierać aby to naprawde dobrze pomalować odpowiednią farbą.

Tak układ raczej mam starszy, bo to tam mała tarcza jest ( 302mm).
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1952
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-16, 11:16   

Wyszło całkiem dobrze. Powinno wytrzymać trochę, tym bardziej że nie będzie widać nawet ew. odprysków w przypadku czarnego
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Michał wawa 
PRAWIE U SIEBIE



FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2017
Posty: 114
Wysłany: 2018-05-27, 13:24   

wczoraj wymieniłem wreszcie prawie nowe oryginalne klocki na Green stuffy mam nadzieję że wydajność hamulców się poprawi bo tarcza jest duża zacisk dwutloczkowy spore klocki a hamowanie zwłaszcza z dużych prędkości słabe. Co mi się od razu rzuciło w oczy to to że Green stuff są pokryte taka czerwona chropowatą farbą na czesci przylegające do tarczy więc tuż po wymianie różnica kosmiczna.Ciekawe jak będą pracowały gdy się ułozą i ta warstwa którą ma chyba za zadanie ułatwienie ułożenia się się wytrze. W przyszłym tygodniu lecę w trasę to podzielę się opinią po powrocie.


Poprawa jest znaczna. Wreszcie auto hamuje z każdej prędkości bez wrażenia przegrzewania się hamulców. Tarcze na razie seryjne bo są w znakomitym stanie ale jeśli się skoncza wymienię napewno i je na ebc.Tyłu nie ruszyłem bo jest jak nowy.
  Silnik: 2.4 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2015
 
Done 
OBSERWATOR
Done


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 18 Sty 2018
Posty: 10
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-06-05, 23:41   

Sylwester 76 napisał/a:
Done napisał/a:
Nowe tarcze EBC D7601 + klocki Green Stuff zamontowane!
Zajęło to trochę dłużej niż planowałem z powodu walki z zapieczoną prowadnicą, ale udało się operację przeprowadzić we własnym zakresie.
Teraz delikatnie docieram tarcze. Super uczucie hamować bez bicia tarcz :)
Green Stuff mocno brudzą felgi, ale może to efekt wytarcia warstwy wierzchniej i układania się klocków, zobaczymy jak będzie po "dotarciu".


a sprawdzałeś bicie zegarem?



Tak sprawdzalem i wszystko w normie. Generalnie uwazam ze jak wszystko dobrze oczyscisz to nie ma potrzeby sprawdzania zegarem.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 108000km Rok prod.: 2013
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 204
Wysłany: 2018-06-06, 08:46   

Done napisał/a:
Sylwester 76 napisał/a:
Done napisał/a:
Nowe tarcze EBC D7601 + klocki Green Stuff zamontowane!
Zajęło to trochę dłużej niż planowałem z powodu walki z zapieczoną prowadnicą, ale udało się operację przeprowadzić we własnym zakresie.
Teraz delikatnie docieram tarcze. Super uczucie hamować bez bicia tarcz :)
Green Stuff mocno brudzą felgi, ale może to efekt wytarcia warstwy wierzchniej i układania się klocków, zobaczymy jak będzie po "dotarciu".


a sprawdzałeś bicie zegarem?



Tak sprawdzalem i wszystko w normie. Generalnie uwazam ze jak wszystko dobrze oczyscisz to nie ma potrzeby sprawdzania zegarem.


No chyba że sama nowa tarcza jest "zwichrowana". Co też się podobno zdarza wg Pana Arka z e-brakes. Dlatego się sprawdza nawet nowe tarcze po zamontowaniu.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 204
Wysłany: 2018-06-07, 00:22   

pewnie ze sie zdarza - nowa tarcza tez potrafi bic.... ale poki uzywasz hamulcow delikatnie nie robi to wiekszej roznicy
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
Byq 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-04, 19:49   

dodam jeszcze od siebie, teraz jestem na Hvarze i bardzo dużo tu podjazdów, zjazdów, czasami bardzo długich, wiadomo, że staram się jak najwięcej hamować silnikiem, ale hamulcami trzeba też pomagać, więc przy temperaturach rzędu 35-40 stopni i np 5km non stop z górki(zjazd ze Sv Nikola) ani razu nie poczułem dyskomfortu, że coś z hamulcami dzieje się niepokojącego i ogólnie dobrze mi ten wariat hamuje, pewnie się z nim czuję, a dosyć szybko jeżdżę, także następne klocki to EBC green, a tarcze jak trzeba będzie zmienić to też gładkie ebc wjadą, warto
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 66666km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group