Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
DRL czyli światła do jazdy dziennej.
Autor Wiadomość
Krystian11 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 06 Sty 2018
Posty: 54
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-10, 21:30   

krupier11 napisał/a:
Na rynku znalazłem takie światła:


Krupier (lub ktokolwiek ;-) )
Pomocy! Czy możesz w łopatologiczny sposób wytłumaczyć mi gdzie i w jaki sposób podłączyłeś przewody zasilania, kierunkow i ten, który ściemnia światła w nocy? Będę mega wdzięczny za zdjęcia, zwłaszcza rodzaju połączenia i miejsca wpięcia.

Kiepski ze mnie mechanik, elektryk jeszcze gorszy, ale zainstalowałem już światła i poprowadziłem wszystkie kable, poległem na zasilaniu.

Z gory dzięki za pomoc!
Krystian
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 192000km Rok prod.: 2012
 
BogdanT 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 158
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-11, 11:31   

Czy we Wrocławiu jest ktoś kto w moim strażaku włączy światła DLR z multiScana (odpowiednia konfiguracja świateł długich)? Jeśli tak to proszę pisać na priva.
Dziekuję.
_________________
Z wyrazami głębokiego szacunku
BogdanT
----------------------------------
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 21012km Rok prod.: 2015
 
Krystian11 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 06 Sty 2018
Posty: 54
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-18, 06:20   

Gdyby ktoś potrzebował: nie dostałem odpowiedzi na moje pytanie, to trochę poczytałem, trochę pokombinowałem i wszystko działa.

sprawa samodzielnego mozntazu lamp drl była momentami trudniejsza, niż myślałem (gdy trzeba było zdemontować nadkola i przeprowadzić kable w logiczny i bezpieczny sposób), a innym razem tak łatwa, ze aż sam nie mogłem w to uwierzyć (gdy trzeba było je odpowiednio podpiąć pod elektrykę). Zaznaczam, ze jestem amatorem, chyba pierwszy raz robiłem coś więcej przy samochodzie niż odkurzanie i mycie z zewnątrz, wiec sorry, jeśli dla niektórych będą to frazesy ;)

Co do montażu samych świateł:
Maskownice halogenów przy wyczuciu można w łatwy sposób zdjąć bez zdejmowania całego zderzaka. Wystarczy delikatnie ponaciskac na plastik w miejscach, gdzie spodziewamy sie zaczepów: kiedy pierwszy puści, reszta już będzie prosta.

W moim przypadku do przeciągnięcia kabla potrzebny był otwór w zderzaku, pod lampami. Dlatego zanim na miejsce maskownice włożycie lampy drl, wymieracie najbardziej optymalne miejsce na wywiercenie otworu, wiertarka w dłoń i do boju. Za zderzakiem w okolicach halogenów nic nie powinno sie znajdować (ja sie o to bałem, wierciłem wolno, ciagle sprawdzajac), ale oczywiście ostrożność wskazana. Po wywierceniu otworów i przeciągnięciu kabli na druga stronę zderzaka, można montować lampy.

Teraz trzeba wybrać odpowiednia drogę do prowadzenia kabli pomiędzy lampami, sterownikiem a miejscem wpięcia sie do instalacji samochodu. Ja zdecydowałem sie na pójście góra, wzdłuż przewodów, które idą zaraz przy krawędzi maski od lewej do prawej strony samochodu. Zdecydowałem sie na to jedynie dlatego, ze nie chciałem zdejmować calego zderzaka i maskownicy silnika od spodu, bałem sie, ze coś uszkodze. Gdyby zderzak był łatwy do ściągnięcia (lub wiecie jak to zrobić ;) ), sugeruję takie rozwiązanie: na dole wydaje sie ze jest znaczni więcej miejsca, niż na gorze.

Oba rozwiązania maja swoje plusy i minusy:
1. Prowadząc kable góra: łatwo jest je dobrze zabezpieczyć, w prosty sposób można podłączyć sterownik do instalacji - wszystko jest dostępne i na wierzchu. Minusem tego rozwiązania w moim przypadku były przykrótkie przewody miedzy lampami a sterownikiem, przez co wszystko jest połączone na styk.
2. Prowadząc kable dołem: zderzak jest zdjęty, wiec łatwo jest wszystko zamontować i popodlaczac. Trudność polega na tym, ze po pierwsze trzeba zdjąć zderzak, po drugie - przewody do zasilania tez są krótkie, wiec problem pojawi sie później (te przewody, w przeciwieństwie do tych łączących sie ze sterownikiem, ir są zakończone wtyczka, dlatego łatwo jest je w razie potrzeby przedłużyć - taka dodatkowa rada ;)).

Samo podłączenie do instalacji okazało sie proste. Za pomocą szybkozłączek przewody do aktywacji kierunkowskazów połączyłem z kablem zasilającym kierunkowskazy samochodu. Kabel zasilający moduł podłączyłem bezpośrednio do bezpiecznika w skrzynce w komorze silnika (uwaga, zanim zamknięcie skrzynkę wypiliście w jej pokrywie rant - dzięki temu kable nie będą przytrzasniete). Zero - do śruby przy krawędzi komory silnika.

Jedyne, czego jeszcze nie podłączyłem to biały przewód, który ma za zadanie przyciemnienie świateł do jazdy dziennej po włączeniu świateł mijania. Jak sie zorientowałem, w Polsce i tak to jest niezgodne z prawem (światła drl powinny sie wyłączać ponwlaczeniu sie świateł mijania) i szukam sposobu, żeby właśnie tak sie działo.

Chętnie pododAwalbyn kilka zdjęć, ale ze względu na ograniczenia forum (zdjęcia musza mieć rozmiary ikonki ;)), nie da rady. Ale efekt wyglada tak, jak na tym filmie: https://youtu.be/H9S5frnOwig

Gdyby ktoś potrzebował więcej zdjęć albo rad, niech śmiało pisze :)

Krystian
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 192000km Rok prod.: 2012
 
Stiwi 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 16
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-06-11, 11:56   

Cześć,
Ktoś z Warszawy lub okolic ma możliwość włączenia DRL za pomocą multiScana i pomoże w mim FF?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 120000km Rok prod.: 2013
 
michu300 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 150
Wysłany: 2018-06-11, 12:00   

Też sobie podłączyłem tego chińczyka z Ali z kierunkowskazami. W moich okrągłych szwankowało lewe. Nie demontowałem ich tylko odłączyłem DRL-e, a przeciwmgielne zostały. Całkiem szybko się montuje (ok. 1,5 godziny), ponieważ wpiąłem się we wcześniej wykonaną instalację pod Duo. Właściwie cała robota to polutowanie przewodów i podpięcie paskami.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 43000km Rok prod.: 2014
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-11, 22:08   

Stiwi napisał/a:
Cześć,
Ktoś z Warszawy lub okolic ma możliwość włączenia DRL za pomocą multiScana i pomoże w mim FF?

Mogę pomóc. Odezwij się na priv.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
Stiwi 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 16
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-06-16, 20:20   

Zainstalowałem Multiecuscan, załatwiłem interfejs OBD2.
Łączy się z ECU, mogę czytać błędy, wskaźniki itp. Działa też sterowanie oświetleniem z poziomu Multiecuscan'a (światła długie, drogowe, przeciwmgielne itd.) niestety przy zmianie ustawień DRL wyrzuca "nieudane".

Ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem? Jakieś pomysły?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 120000km Rok prod.: 2013
 
niedzielek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-06-17, 12:58   

Stiwi napisał/a:
Zainstalowałem Multiecuscan, załatwiłem interfejs OBD2.
Łączy się z ECU, mogę czytać błędy, wskaźniki itp. Działa też sterowanie oświetleniem z poziomu Multiecuscan'a (światła długie, drogowe, przeciwmgielne itd.) niestety przy zmianie ustawień DRL wyrzuca "nieudane".

Ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem? Jakieś pomysły?


Kabel nie taki ;) Jest tyle wersji ELMa, ja mam 3 kable i każdym co innego mogę zrobić... No ot, taka dziwnota.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 135000km Rok prod.: 2014
 
Stiwi 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 16
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-06-19, 21:55   

Poddaje się

Z zieloną i żółtą przejściówką też nie działa (w ogóle nie łączy się z Body), bez przejściówki mogę tylko czytać ustawienia i testować. Zmian nie mogę wprowadzić. Testowałem również z innym ELM i to samo. Więc nadal bez świateł DRL
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 120000km Rok prod.: 2013
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-19, 22:21   

Stiwi napisał/a:
Poddaje się

Z zieloną i żółtą przejściówką też nie działa (w ogóle nie łączy się z Body), bez przejściówki mogę tylko czytać ustawienia i testować. Zmian nie mogę wprowadzić. Testowałem również z innym ELM i to samo. Więc nadal bez świateł DRL

Miałem podobnie. Żadne przejściówki. Sam elm. Może być wina Elma albo źle robisz. Ja u siebie nie aktywuje drl. Wystarczy ustawić kanadę. I działa. Ja mam dwa elmy jeden nie działa. Poza tym program masz oryginał?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
styroslaw 
OBSERWATOR
nowy jestem


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-06-20, 07:30   

A włącznie długich jako świateł do jazdy dziennej działa w skrzyni manualnej? Bo widzę, że piszą tylko właściciele automatów...
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 167000km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1926
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-20, 12:01   

styroslaw napisał/a:
A włącznie długich jako świateł do jazdy dziennej działa w skrzyni manualnej? Bo widzę, że piszą tylko właściciele automatów...


Działa - sam aktywowałem 3-4 osobom z manualem...
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
styroslaw 
OBSERWATOR
nowy jestem


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-06-20, 16:30   

A możesz napisać ktora to opcja w multiecuscan?
Edit: Dobra, mam, mialem starego ecuscan ;)
  
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 167000km Rok prod.: 2014
 
styroslaw 
OBSERWATOR
nowy jestem


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-06-20, 22:00   

dobra, mam problem, kupiłem multiecuscana, mam wersje 4.1, wchodzę w bodycomputer i zmieniam parametry dla DRL, zmieniam na Kanade, zapisuje, zmieniam napięcie albo które lampy mają świecic, też zapisuje ale zapis DLR się nie udaje, nie ma błędu, po prostu wchodzę jeszcze raz w parametr i wciąż jest wyłączony (światła też nie świecą po uruchmieniu silnika...)
Jakieś pomysły? :)
_________________
Jak coś to mam kabel i multiecuscana najnowszego - Wrocław :)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 167000km Rok prod.: 2014
 
Stiwi 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 16
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-06-20, 22:31   

wma napisał/a:
Stiwi napisał/a:
Poddaje się

Z zieloną i żółtą przejściówką też nie działa (w ogóle nie łączy się z Body), bez przejściówki mogę tylko czytać ustawienia i testować. Zmian nie mogę wprowadzić. Testowałem również z innym ELM i to samo. Więc nadal bez świateł DRL

Miałem podobnie. Żadne przejściówki. Sam elm. Może być wina Elma albo źle robisz. Ja u siebie nie aktywuje drl. Wystarczy ustawić kanadę. I działa. Ja mam dwa elmy jeden nie działa. Poza tym program masz oryginał?


Program nie oryg... pełna wersja. Na dwóch ELMach próbowałem na każdym to samo. Nie zapisuje ustawień, wyrzuca komunikat "nieudane"

Jak byś miał ochotę i czas pomóc w Waw było by super.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 120000km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group