Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
No i chyba się stało, 70 tyś i problem ze skrzynią biegów
Autor Wiadomość
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1982
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-21, 23:06   

Może być także tak, iż po prostu była jakaś seria wadliwa tych kół, niekoniecznie projekt lecz wykonanie, więc sam wygląd mógł się nie zmienić, a założyli ci dobre.

Ten diesel jest produkowany, więc na pewno mają na to oko cały czas
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2607
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-21, 23:16   

A swoją drogą, to koło od diesla, w porównaniu z 3.6 wygląda na pancerne. Nasze płaskie jak deska, a tam kilkucentymetrowy pierścień.

25668E91-1474-4957-A34D-E827B9DBE422.jpeg
Diesel
Plik ściągnięto 924 raz(y) 33,95 KB

96908A53-89AD-4866-BFEF-CF7B85946D52.jpeg
3.6
Plik ściągnięto 924 raz(y) 62,59 KB

673F148E-7E44-4BE5-9756-FBDA993D296C.jpeg
3.6
Plik ściągnięto 924 raz(y) 88,49 KB

  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2607
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-21, 23:20   

Tomku, prawda że go wytwarzają w sporych ilościach, ale montują raczej z manualną skrzynią i dwumasą, a ta idzie zamiast koła, które strzeliło. Do tego, jest to rozwiązanie tylko do automatu z Ameryki. Trudno powiedzieć jaka jest skala produkcji takiej konfiguracji, ale raczej nie za duża.
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2607
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-22, 09:12   

Przyszło mi do głowy, że jak zwykle sprawie winne jest rozwiązanie/dopasowanie silnika do skrzyni. Jak się przyjrzeć różnicy między kołem od 3.6 i MJ, to rzuca się w oczy miejsce wieńca do napędzania rozrusznikiem. Moim zdaniem, podczas rozruchu powstają naprężenia, których w 3.6 nie ma. U mnie zębatka jest na brzegu talerza do drugiego dania, a tam zapieprza po krawędzi patelni. Oczywiście gdyby to zrobić z czegoś innego, to pewnie by wytrzymało.
Ciekawe są również ceny. Koło do MJ kosztuje +/- 1000 zł, a do 3.6 - 60 USD.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2607
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-22, 09:54   

Czytam, czytam i guzik. Koło zamachowe przykręca się przecież do sprzęgła hydrokinetycznego w skrzyni. Zatem naprężenia tutaj nie będzie. Słaby materiał i tyle.

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1982
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-22, 10:55   

Ale mimo wszystko masz rację - wieniec nie jest czysto na obwodzie, więc naprężenia będą. Podejrzewam że dlatego jest takie głębsze, bo 2.0MJ występuje przede wszystkim z normalnym sprzęgłem, dociskiem i dwumasem, więc gdzieś się to musi mieścić.
Pentastar chyba nie występuje z manualem, lecz tylko w z automatem, więc skrzynia jest bardziej bezpośrednio przykręcona do silnika. W 2.0MJ też tak musieli zrobić, w przypadku automatu, no ale nie przerabiali całkowicie tej wnęki, w której się mieści to całe ustrojstwo.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2607
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-22, 11:28   

Pochyliłem się nad tym tematem i nie trafiłem jakoś specjalnie na kształt koła zastosowanego we Freemoncie MJ w innych samochodach. Wszyscy robią jak w 3.6. Wystarczyło dać płaską puszkę, jak od pasty do butów i nie byłoby pewnie sprawy.

W benzyniaku jednak też tak się może zdarzyć, ale starym :
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2607
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-22, 11:48   

A widzita, jednak jest jeszcze inaczej niż myślałem. Ciekawe rzeczy kurka wodna, ciekawe. Otóż ze wzrostem prędkości obrotowej silnika, sprzęgło hydrokinetyczne puchnie z powodu znacznego wzrostu ciśnienia wewnątrz. Powoduje to dociskanie koła zamachowego i zmianę jego kształtu, dlatego nazywa się je flexplate. Mniej więcej jak kapsel od Frugo. Dlatego tak ważny jest zastosowany materiał. Paradoks, ale dodatkowy pierścień na zewnątrz koła zamachowego w wersji MJ, wzmacnia jego krawędź i naprężenia bliżej jego środka są o wiele większe niż w wersji 3.6. Działanie rozrusznika nie ma tu nic do rzeczy, ale szersza obręcz adaptująca diesla do skrzyni 62TE już tak.

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
jagruszka 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 571
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2018-03-24, 00:26   

Mój wspólnik miał też awarię tego koła przy jakiś 70kkm - naprawione na przedłużonej gwarancji. Diagnoza serwisu - wada materiałowa
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 116000km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group