Stuki lewe koło tył/pod autem |
Autor |
Wiadomość |
marcin.rozmus
OBSERWATOR MarcinR

FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 5
|
Wysłany: 2018-03-23, 14:41 Stuki lewe koło tył/pod autem
|
|
|
Witam.
Czy ktoś miał takie coś :
Przy jeździe powiedzmy na luzie (bo automat) ze stałą prędkością dodajemy trochę gazu i słychać stuk tak jakby z lewego tylnego koła, przy puszczeniu gazu stuk jakby w drugą stronę .
Podniosłem właśnie na lewarku i ruszając kołem (lewy tył) stuk wydobywa się jednak jakby z pod auta.
Ostatnio w ASO (przy okazji naprawy alternatora)niby nic nie słyszeli ale słychać wyraźnie. Więc podejrzewam że olali - naprawią jak się pół auta rozsypie ;/
pozdrawiam |
_________________ Marcin R. |
|
|
|
|
Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 167000km Rok prod.: 2012
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-03-23, 14:46
|
|
|
Zdejmij koło i wtedy będzie łatwiej usłyszeć skąd wydobywa się dźwięk. W naszych autach przyczyną takiego hałasu może być tylny przegub.
Czy dźwięk odbywa się niezależnie od prędkości, czy może po 65 km/h już go nie słychać? |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
tomek
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 2021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-03-23, 14:57
|
|
|
Jak nic nie było robione przy tym przebiegu jaki masz, to podejrzewam dolny łącznik tylnego wahacza - ten odpowiedzialny za regulację zbieżności tylnego koła. Z jednej strony jest on łożyskowany (tam gdzie śruba do regulacji).
U mnie wprawdzie nie stukało podczas jazdy (zbyt mały luz), ale przy jakiś 110kkm jeden był do wymiany ze względu właśnie mały luz, przy poruszaniu koła tylnego lewo-prawo. Nie chcieli wyregulować geometrii nawet przy takim małym luziku.
Koło przy przyspieszaniu przodem na zewnątrz - stuk, przy hamowaniu przód koła idzie do środka - stuk. Tak to sobie wyobrażam. |
_________________ pozdr.
Tomek |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 160000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-03-23, 15:03
|
|
|
No fakt, jak pojedyncze uderzenie, to z pewnością nie przegub. Pomyślałem, że chodzi o stukanie bez przerwy. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
marcin.rozmus
OBSERWATOR MarcinR

FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 5
|
Wysłany: 2018-03-23, 15:19
|
|
|
Hmm.
Jak tak jeszcze popatrzałem pod auto to na połączeniu obudowy (chyba przekładni) - tam gdzie się półosie tylne schodzą jest takie czyste miejsce - za czyste , tak jakby jakiś olej uciekał. Skocze zaraz na jakiś kanał i dokładnie sprawdzę
Pozdrawiam |
_________________ Marcin R. |
|
|
|
|
Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 167000km Rok prod.: 2012
|
|
|
|
 |
tomek
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 2021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-03-23, 15:34
|
|
|
Mówiąc ruszanie koła masz na myśli kręcenie czy też przepychanie jak do kontroli luzów? Bo jak przy kręceniu, to może jednak przegub lub przekładnia... |
_________________ pozdr.
Tomek |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 160000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-03-23, 15:47
|
|
|
Dlatego pytałem o prędkość. Żeby hałasował napęd, to musi być aktywny. Koła musiałyby ciągnąć podczas przyspieszania i hamować od silnika podczas zwalniania. Układ ma jednak swoją bezwładność i zarówno półosie z przegubami, jak i wał napędowy obracają się bez przerwy, tylko nie zawsze ze sobą połączone. Podczas dynamicznego przyspieszania jednak tylne koła napędzają samochód z całą pewnością. Nie wiem jak jest jednak z hamowaniem silnikiem. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
marcin.rozmus
OBSERWATOR MarcinR

FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 5
|
Wysłany: 2018-03-23, 16:46
|
|
|
Koniec dochodzenia .....
zaznaczyłem pęknięcie
zastanawiam się tylko czy to jest wada fabryczna i cały czas mnie w ASO w chu......a robili
i drugie pytanie czy przez brak oleju nie poszło coś na stałe w środku
dolejemy i się zobaczy
Pozdrawiam |
_________________ Marcin R. |
|
|
|
|
Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 167000km Rok prod.: 2012
|
|
|
|
 |
marcin.rozmus
OBSERWATOR MarcinR

FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 5
|
Wysłany: 2018-03-23, 16:48
|
|
|
Nie wiem dlaczego foto nie dodaje
w każdym razie na "przekładni" jest pęknięcie na około 2 cm z którego wyleciał olej |
_________________ Marcin R. |
|
|
|
|
Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 167000km Rok prod.: 2012
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-03-23, 17:28
|
|
|
Zdjęcie może mieć rozmiar max 800x600.
Jeżeli wóz jeździł bez oleju w tylnym dyferencjale, to samo nalanie nic nie da. Podejrzewam, że jedynym sposobem na cokolwiek będzie udowodnienie, że pęknięcie jest wynikiem wady fabrycznej. Może FCA w związku z tym poczuje się do czegokolwiek. Jak dla mnie cały napęd do wymiany, albo szukać używki. Ważne też jest oczywiście ile oleju jest w środku. Stukanie zwiastuje kłopoty. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-03-23, 18:03
|
|
|
Chyba nie ma co tego naprawiać. Używany można kupić poniżej 1000 zł, a nawet 500. Tylko trzeba ocenić w jakim jest stanie. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
marcin.rozmus
OBSERWATOR MarcinR

FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 5
|
Wysłany: 2018-03-23, 19:53
|
|
|
no nic
Damy czerwony silikonik , dociśniemy guma odporną na oleje, dolejemy oleju
i zobaczymy ile wytrzyma ;)
Szkoda bo naprawdę fajne autko i dobrze mi się nim jeździ - jeszcze
Pozdrawiam |
_________________ Marcin R. |
|
|
|
|
Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 167000km Rok prod.: 2012
|
|
|
|
 |
tomek
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 2021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-03-23, 20:52
|
|
|
Pytanie czy pękło dlatego że oleju nie było (zmieniałeś?), czy oleju nie ma ze względu na to że pękło? |
_________________ pozdr.
Tomek |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 160000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-03-23, 21:24
|
|
|
A może coś się w środku urwało i stąd pęknięcie? Silikon raczej nie zatrzyma wycieku oleju. Pory w aluminium są nim nasączone i nic się tam nie będzie trzymać. Nawet spawanie takiego miejsca bez przygotowania jest bardzo raczej niemożliwe.
Szkoda na to prądu. Wymień to lepiej i tyle. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
jagruszka
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 576 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2018-03-24, 00:17
|
|
|
Ja miałem identyczny objaw prawie zaraz po odbiorze auta z salonu, Serwis stwierdził że był jkiś luz na wachaczu - poprawili i więcej się nie pojawiło |
|
|
|
|
Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 116000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
|