Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak reakcji na pedał gazu
Autor Wiadomość
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 234
Wysłany: 2018-02-07, 13:42   Brak reakcji na pedał gazu

Dzień dobry,

Taki przypadek spotyka moją Frytę:

Czasami przy ruszaniu przy dodaniu gazu brak jest reakcji. Auto ledwie się rusza. Musze wrzucić na luz potem 2 ka i jest normalnie. Błędów żadnych nie wykazuje.
Podejrzewam blokowanie EGR, ale chyba coś by wyszło przy skanie błędów.
Temat bardzo wkurzającycy jak chce się żwawo ruszyć spod świateł a tu gość "eLką" cię wyprzedza a z tyłu trąbią na zawalidrogę.

Jakieś sugestie?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
nthx 
CZŁOWIEK FORUM
Eko Gaz



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 245
Wysłany: 2018-02-08, 00:29   

Do serwisu :->
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 79000km Rok prod.: 2013
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 234
Wysłany: 2018-02-08, 08:07   

nthx napisał/a:
Do serwisu :->


Kuwa, znowu? z 12 miesięcy od kiedy posiadam Frytę, 2 miechy spędził w serwisach...co za wspaniałe auto :evil:
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1964
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-08, 09:50   

No wspaniałe.
Generalnie może powód tej usterki jest taki sam co w przypadku wzbudzania się u ciebie systemu?
Ktoś coś schrzanił u ciebie poprzednio, czy to poprzedni właściciel czy tez serwis i tu jest problem. Czy ASO podało Ci powód, dlaczego aktualizacje nie przechodzą? Z reguły dzieje się tak, jeśli sprzętowo jest coś do d*py.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 234
Wysłany: 2018-02-08, 14:19   

tomek napisał/a:
No wspaniałe.
Generalnie może powód tej usterki jest taki sam co w przypadku wzbudzania się u ciebie systemu?
Ktoś coś schrzanił u ciebie poprzednio, czy to poprzedni właściciel czy tez serwis i tu jest problem. Czy ASO podało Ci powód, dlaczego aktualizacje nie przechodzą? Z reguły dzieje się tak, jeśli sprzętowo jest coś do d*py.


Powiedzieli, że sie nie dało wgrać i tyle. I to już w drugim ASO. Serwisant powiedział że radio się kończy cokolwiek to znaczy.
Co do wzbudzania: zresetowali wszystkie modły i wgrali na nowo softy. Body komputer otrzymał aktualizacje, zrobili akcje na wiązkę w kierownicy. Jak na razie ( odpukać) auto się wygasza, chociaż raz zauważyłem że się wzbudziło ale zgasło ponowni po 3 sek..
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
Bella 
ZNAWCA
KRK NH



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 400
Skąd: Kraków - Nowa Huta
Wysłany: 2018-02-09, 23:09   

No więc sprawdź jeszcze, jakim komputerem serwisowym to wgrywali. Jak jest za nowa wersja, to może być tak, że nie do końca poprawnie weryfikuje poprawność wgrania aktualizacji i poprawek. Zdarza się, że objawem jest błąd komunikacji na początku, potem zanika i puszcza błędy.
Więc lepiej jest użyć starszego komputera bo on gada z naszymi maluszkami bezbłędnie. Przynajmniej u mnie tak było, ale wiem, że kilkanaście FF-ów w KRK i TK tak właśnie miało
_________________
A D A M
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 106000km Rok prod.: 2014
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 234
Wysłany: 2018-02-10, 08:38   

Z tego co wiem to aktualizacje radia przeprowadzają w ten sposób, że ściągają najnowszą wersję z serwera , zgrywają ją na CD i odpalają w odtwarzaczu samochodu.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-10, 11:06   

A nie jest tak, że aktualizacje radia można samemu ściągnąć i wgrać prze USB tak jak aktualizacje nawigacji?

Wiem, że na stronie są do pobrania dwa rodzaje aktualizacji, do oprogramowania nawigacji i radia, chyba że serwis jeszcze coś innego wgrywa.

Mówię o tym:
uconnect update
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 216000km Rok prod.: 2013
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 234
Wysłany: 2018-02-10, 13:31   

Eee tam, piszą dziady ze nie ma żadnych updatów do mojego auta.
Ciekawe bo radio mam w wersji: 7.1 a wiem że były już po tym liczne aktualizacje. Chyba do 8.8.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 234
Wysłany: 2018-02-13, 16:04   

Mały update,

Dzisiaj po problemach z gazem zapalił sie:
"check engine" wraz z kontrolką nazwana" elektroniczny układ sterowania przepustnicą"..
Czy ktoś wie coś na ten temat?
Kurna w sobotę muszę tym cudem jechać do Finlandi...aaa


po czasie jakimś przeczytałem wątek o przepustnicy:

http://freemont.pl/viewto...stnica&start=15

Ale nie dokońca wyjaśniony...niestety
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2571
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-13, 17:34   

Masz trzy dni. Zamów pedał gazu, podłącz i jak nie zadziała, to odeślij. Na przykład taki: http://allegro.pl/fiat-fr...7182990474.html

Zrób sobie takie Zalando do samochodu. Nie wiem tylko czy nie trzeba się po wymianie podpinać do komputera.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 234
Wysłany: 2018-02-13, 18:35   

Podłączyłem MESa:

Takie cudo.: błąd P0299 " Ciśnienie turbiny"
Mam nadzieję ze to nie turbina dogorywa...


  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2571
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-13, 19:30   

W swoim zakresie możesz sprawdzić kanały powietrzne z turbiny. Poza tym, da się też odkręcić dolot i zajrzeć do turbiny oraz pomacać czy wirnik nie ma luzu. Nie wiem jednak jakie jest dojście w MJ. W Focusie wszystko było na górze silnika.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2571
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-13, 19:35   

No tak, Mireks wstawiał kiedyś zdjęcia. Do turbiny można dojść bez problemu. Cóż jednak po diagnozie w garażu?

AE1402AA-CDD5-4438-98E7-2EF81DA1124A.jpeg
Plik ściągnięto 1694 raz(y) 234,68 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 234
Wysłany: 2018-02-13, 19:42   

a gdzie konkretnie jest przepustnica?
jestem ciekawy czy jedno nie jest efektem drugiego..
tzn czy nieprawidłowa praca przepustnicy nie wplywa na ciśnienie turbo.

w kazdym razie jest to kolejny problem jaki mam w tym aucie....echhh
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2571
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-13, 20:05   

Masz na myśli przepływomierz jak rozumiem. Jest zaraz za filtrem powietrza. Wychodzą z niego przewody i łatwo go tym sposobem namierzyć.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-13, 20:16   

Sprawdź zawór sterujący zmienną geometrią turbiny (VGT, overboost) . Jest z przodu na pasie przednim. Warto sprawdzić też wężyki prowadzące do niego - może są nieszczelne. Jeśli zawór pracuje nieprawidłowo to turbina może przeładować lub ciśnienie będzie za niskie. Wtedy wyskakuje błąd i tryb awaryjny.

Sprawdź też czujnik ciśnienia doładowania - jest po drugiej stronie na kolektorze dolotowym.
Jedna śrubka do odkręcenia. Czujnik można wyczyścić, zazwyczaj jest nieźle uwalony.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 216000km Rok prod.: 2013
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 234
Wysłany: 2018-02-14, 14:10   

hej.

Poprosze o jakąś podpowiedź :-P :



1.czerwonym zaznaczone to tzw przepustnica?
2.czujnik ciśnienia doładowania jest pod tą rurą zaznaczoną na niebiesko?
3.Czy zawór VGT to jest gdzieś tam pod tą rura zaznaczoną na żółto?

4. na zaznaczenie zielone nie patrzeć- rozpędziłem się.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-14, 15:06   

1 Przepływomierz
2 Zawór turbiny od zmiennej geometrii. Wygląda mniej więcej tak:



3 Czujnik ciśnienia doładowania



silnik 2.0mj.jpg
Plik ściągnięto 2154 raz(y) 149,26 KB

  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 216000km Rok prod.: 2013
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 234
Wysłany: 2018-02-14, 15:19   

Dzięki najserdeczniejsze.
Co to w takim razie jest zaznaczone na niebiesko?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-14, 15:42   

Wygląda jak to, ale pewności nie mam:

snip_20180214154216.png
Plik ściągnięto 2141 raz(y) 34,6 KB

  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 216000km Rok prod.: 2013
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 234
Wysłany: 2018-02-14, 16:39   

eee niee to ma raczej inny kształt.

Nie wiem czy dam rade się tym zająć przed wyjazdem kurde.
raz że zimno
dwa że czasu brak
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2571
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-14, 21:07   

Tak, to nagrzewnica oparów olejowych.
http://freemont.pl/viewto...c850de0ad51395d
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 234
Wysłany: 2018-02-15, 08:46   

hmm, a jednak.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2571
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-16, 10:10   

Wbrew pozorom odma ma bardzo ważne znaczenie. Tutaj podstawa, to drożność. Nagrzewnica oparów oleju, zamontowana na jej końcu ma je przygotować do lepszego przejścia przez turbinę i nie powodowania szkód. Zapchana odma z kolei, lub zepsuty separator w najlepszym wypadku spowodują wyciek z silnika.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group