Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Usterka alternatora - naprawiona
Autor Wiadomość
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 442
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-01-26, 19:30   Usterka alternatora - naprawiona

Witam. Ostatnio zauważyłem że na wolnych obrotach po włączeniu świateł drogowych i wciśnięciu pedału hamulca zamontowany prze zemnie wskaźnik poziomu ładowania akumulatora zaczął falować (napięcie skakało od 11,7V do 14,3 V).
Podjechałem do znajomego elektryka który zajmuję się tylko alternatorami i rozrusznikami. Po zdemontowaniu alternatora DENSO okazało się że 2 diody były spalone. Szukaliśmy więc przyczyny.
Po zastanowieniu się przypomniałem sobie sytuację w której auto nie odpaliło (akumulator rozładowany) Uruchomiłem je więc "pożyczając" kablami prąd z drugiego auta. Po odłączeniu tychże kabli akumulator "zażyczył" sobie dużo prądu '(gdyż był rozładowany) i w wyniku tego uległy przepaleniu 2 diody.
Dowiedziałem się że te alternatory są wrażliwe na takie sytuacje i gdybym od razy nie odłączył kabli rozruchowych to nie byłoby usterki.
Gdyby nie zamontowany na pokładzie auta voltomierz to bym nie wiedział że coś jest źle gdyż w czasie jazdy było OK.

Koszt naprawy włącznie z niezbędnymi częściami 250 zł.
P.S być może komuś przyda się ta informacja.
Pozdrawiam
_________________
Fuck Fuel Economy
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1937
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-26, 19:37   

No, to jest konkretna informacja. Może to jest przyczyna niedoładowania aku u niektórych?

Z ciekawości zapytam, dużo roboty było z wyciągnięciem alternatora? Sporo tam osprzętu jest po drodze....
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 442
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-01-26, 20:53   

Poszło sprawnie ale polecam robić to częściowo z kanału lub podnośnika. Aha jeszcze jedna informacja . To jest "zwykły " alternator pomimo iż auto ma akumulator żelowy. Więc tą część z diodami mechanik miał na miejscu a nie była to metropolia:)
_________________
Fuck Fuel Economy
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
xMaraSSx 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 262
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-01-27, 08:13   

Nie żelowy tylko AGM - ponoć to różnica.
_________________
-= Freemont 3.6 AWD Lounge =-
-= Thema 3.6 AWD Executive =-
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 132000km Rok prod.: 2013
 
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 442
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-01-27, 12:01   

Ok. Przepraszam za wprowadzanie w błąd ale u mnie już nie ma takiej baterii
_________________
Fuck Fuel Economy
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
michu300 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 150
Wysłany: 2016-01-27, 12:07   

xMaraSSx napisał/a:
Nie żelowy tylko AGM - ponoć to różnica.


Niewielka, różnica polega na tym, że w AGM zamiast żelu zastosowano pakuły z chyba włókna szklanego nasączone elektrolitem.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 43000km Rok prod.: 2014
 
Zigor 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 172
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-27, 14:35   

A można samemu łatwo i przyjemnie zamontować taki wskaźnik poziomu ładowania akumulatora?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 105000km Rok prod.: 2012
 
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 442
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-01-27, 18:57   

Najprostszy i wcale nie najgorszy będzie taki wkładany w gniazdo zapalniczki. Jest masa ofert nawet z wyjście usb żeby naładować jakiś telefon. Ja zamontowałem stały ale mam też ten w zapalniczkę i wskazania są takie same. Po zamontowaniu takiej zabaweczki odczekać ąż obroty się ustabilizują i obciążyć go światłami drogowymi i awaryjne albo dmuchawa. Jak napięcie tylko na chwilkę s"siądzie" i odbiję do 14,2 to będzie ok. Natomiast jeśli co jakiś czas się zachwieję to nie będzie dobrze. W ten sposób mierzymy samo napięcie. Ale jeśli napięcie jest nie takie to i prąd może być za mały i mamy efekt w postaci niedoładowanego akumulatora
_________________
Fuck Fuel Economy
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
Zigor 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 172
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-28, 09:57   

Dzięki za szczegółową odpowiedź, taki będzie dobry? :)

http://allegro.pl/tester-...5935695669.html
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 105000km Rok prod.: 2012
 
Roman 
ROZKRĘCA SIĘ
Roman


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 47
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-07-06, 21:36   Awaria alternatora

Witam Kolegów!
Właśnie padł mi ostatecznie akumulator i po wymianie na nowy okazało się, że brak jest ładowania, czyli awarii uległ również alternator, którego trzeba wymienić. Czy ktoś już wymieniał i ma wiedzę o cenach części i usługi w serwisie, ewentualnie o zamiennikach dostępnych na rynku?
_________________
Roman
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 48000km Rok prod.: 2011
 
jagruszka 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 556
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-12-18, 21:14   

Dokładnie to samo jakiś miesiąc temu miał mój wspólnik, że padł mu akumulator i alternator. Aku wymieniony na nowy a alternator zregenerowany.
Dziś i mnie dopadła ta zmora i mam alternator uwalony, zobaczymy czy akumulator przeżył...
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101500km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group