Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hak Holowniczy
Autor Wiadomość
MISIO 
ROZKRĘCA SIĘ
TransformersArmada


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 47
Wysłany: 2014-06-25, 06:43   

Bravo 1300 kg.

Moje Kochanie jeździ Fiatem 500, który może ciągnąć 800 kg z hamulcem przy masie własnej 927 kg /zgodnie z dowodem rejestracyjnym/ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mam wrażenie, że ktoś gdzieś po drodze dał ciała w dokumentach - niekoniecznie w Polsce.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 50000km Rok prod.: 2013
 
adszym 
ZNAWCA


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 482
Wysłany: 2014-06-25, 07:29   

Chyba jednak nie tylko w dokumentach. Homologacja journeya w USA jest identyczna.
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2879
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-25, 07:59   

Już kiedyś pisałem. Przypuszczam, że problemem jest elektronika, która czuwa nad zachowaniem samochodu przy ciągnięciu przyczepy. Ktoś ją skalibrował na lekką przyczepę i poszło tak do homologacji :-/
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
NoTes 
ROZKRĘCA SIĘ
SEDICI 4x4 1,9 MJ


Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 15
Skąd: Rzeszów-wónyD
Wysłany: 2014-06-26, 09:48   

Dla porównania: moje SEDICI masa własna (G) - 1330 kg, maksymalna masa przyczepy z hamulcem (O1) - 1200 kg, bez hamulca (O2) - 400 kg. Też kiepsko, ale relatywnie lepiej (biorąc pod uwagę wielkość auta) niż we Freemoncie. Przyczepka bez hamulca na resorach i z amortyzatorami (wyrób znanej firmy z Radomia) zhomologowana na moje "życzenie" tylko na 400 kg :cry: (sama waży 200 kg), chociaż konstrukcyjnie obsłuży pewnie tonę. Niestety prawdą jest, że ciągnięcie nawet pustej przyczepki o DMC przekraczającej wartość masy przyczep (O1, O2) podaną w dowodzie rejestracyjnym auta naraża kierownika pojazdu na (w najlepszym razie) nerwową polemikę ze służbami kontroli ruchu drogowego.
_________________
Jeśli praca biurowa jest dla Ciebie za ciężka, to znajdź sobie robotę lżejszą od leżenia.
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
ereres 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 22 Kwi 2017
Posty: 11
Wysłany: 2017-07-24, 09:40   

Witam kolegów.
Też mam problem z doborem przyczepy ze względu na DMC. A dokładnie z DMC przyczepy. Nie może (DMC p-py) być za duże ze względu na duże DMC Freemonta. Wynika to z tego, że Freemont jest siedmioosobowy. Dodge Journey w większości modeli jest 5-osobowy rzadko siedmioosobowy i dlatego jego dopuszczalna masa całkowita jest znacznie niższa w wersji pięcioosobowej niż w wersji siedmioosobowej. W większości przypadków dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów czyli auta z przyczepą sięga w granicach trzech i pół tony. Im cięższy samochód tym mniejsza masa dopuszczalna przyczepy. Freemont ma prawie 2,5 DMC dlatego tylko 1100 kilogramów może mieć przyczepa. Jako że w Polsce samochodem osobowym można jeździć na prawo jazdy kategorii B i z takim prawem jazdy można bez dodatkowych uprawnień prowadzić zespół pojazdów do trzech i pół tony, dlatego Polski Instytut Samochodowy wydając homologację na samochody dopuszczone do sprzedaży w Polsce stara się utrzymać DMC zespołu pojazdów na tym właśnie poziomie. Dlatego też średnia zespołów pojazdów większości samochodów osobowych nie przekracza trzech i pół tony.
Innym bardzo ważnym czynnikiem przy wydawaniu homologacji są hamulce pojazdu, które przy Freemoncie nie są najlepsze. Nie chodzi bowiem o to by szybko ruszać albo jak dużą/ciężką przyczepę ciągnąć, tylko o to, by się w miarę bezpiecznie i szybko zatrzymać. I tu wracamy do początku czyli dużej masy własnej oraz dużej DMC Freemonta. FF spokojnie pociągnie przyczepę 3 tonową jak również utrzyma 70-90 km/h dozwolone przepisami ruchu drogowego na trasie. Problem pojawi się z chwilą gwałtownego hamowania, które przy standardowych hamulcach Freemonta nie wygląda najlepiej.
U mnie pozycja F3 w dowodzie rejestracyjnym jest pusta (kreski same są):-D dlatego przy ewentualnej kontroli Policji mogę się podpierać przepisami ruchu drogowego, które kierowcy z kategorią prawa jazdy B 96 zezwalają na prowadzenie zespołu pojazdów ( czyli Freemont z przyczepą) większej DMC. niż 3,5t ale nie przekraczającej 4250 kilogramów.
_________________
Chcę kultury na drogach ! Zacząłem od siebie !

  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2011
 
michu300 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 150
Wysłany: 2017-07-25, 16:31   

Ja mam wpisane DMC 2597, DMC zespołu 3697, przyczepy 1100kg. Czyli maks przyczepę mogę holować, pod warunkiem posiadania odpowiedniego uprawnienia.
Natomiast wspomniane Sedici niestety nie może holować przyczepy o masie 1200 kg, a co najwyżej 1000 kg, chyba że przyczepa wyposażona jest w hamulec uruchamiany z kabiny kierowcy, a nie najazdowy (ale prawie na pewno jest najazdowy) ;-)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 43000km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group