Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce do Fiata Freemonta
Autor Wiadomość
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1713
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-23, 13:10   

Green Stuff pylą mniej niż Yellow, a hamują równie dobrze. I tarcze się nie odkształcają. U mnie zestaw tarcze BluePrint + klocki EBC Green Stuff jeździ 20kkm. Hamowanie b.dobre z każdej prędkości, brak drgań czy odgłosów. A często jeżdżę szybko i załadowany ;-)
A jeżeli taki zestaw się sprawdza, to czemu przepłacać za tarcze EBC, które wcale nie wyglądają lepiej niż BluePrint, i są także produkowane w UK?
Tarcze EBC także się zarżnie, jak nie zostaną zastosowane właściwe klocki.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 130000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 1964
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2017-04-23, 15:37   

Otóż to właśnie ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 84848km Rok prod.: 2014
 
jagruszka 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 535
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-04-23, 23:03   

maq napisał/a:
Nie wiem ile w tym prawdy, ale ktoś mi mówił, że jak się założy normalne klocki, na przykład Green lub Yellow z EBC, to tarcza nie ma większego znaczenia. Byle nie oryginalna.

U mnie w firmie załozyliśmy do 2 Freemontów klocki EBC Green na przó i tył (bo zaczynało być wyczuwalne lekkie drganie pedału hamulca przy hamowaniu autostradowym) i po przejechaniu ok 25tys na nich wszystko jest bardzo dobrze.
1. Uniknęliśmy dość kosztownej wymiany tarcz
2. Auto hamuje tak jak powinno od samego początku, czyli pewnie i skutecznie
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 96000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 1964
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2017-04-24, 07:25   

Ja mam wszystkie żółte EBC i przetoczone tarcze oryginalne. Na takim zastawie pokonałem prawie 30 tys km. Tarcze mają rowki i rant zewnętrzny. Przy hamowaniu z dużych prędkości mam już buczenie i skuteczność wytracania prędkości spadła. Dlatego należy powoli zbierać na nowe dyski i klocki ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 84848km Rok prod.: 2014
 
xMaraSSx 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 260
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-04-24, 11:39   

To klocki i tarcze się wymienia?! :-P
U mnie po 100k km wyglądają jakby miały wytrzymać drugie tyle.
_________________
-= Freemont 3.6 AWD Lounge =-
-= Thema 3.6 AWD Executive =-
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 120000km Rok prod.: 2013
 
normi 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 383
Skąd: "miasto meneli"
Wysłany: 2017-04-24, 18:20   

xMaraSSx napisał/a:
To klocki i tarcze się wymienia?! :-P
U mnie po 100k km wyglądają jakby miały wytrzymać drugie tyle.


Dobrze piszesz , bo mój kolega też ma ponad 100tysi.km-ów i po przetoczeniu są jak "nowe" .
_________________
Pozdrawiam

FF 3.6
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 44444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 1964
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2017-04-25, 09:33   

Coś za coś. Jak się nie przegina z hamowaniem, to mogą wytrzymać i więcej. Można by się kiedyś skrzyknąć i porównać hamowanie samochodów z fabrycznym zestawem i na przykład z EBC. Po zamontowaniu tych ostatnich, wytracanie prędkości nabrało we Freemoncie innego znaczenia. Przedtem nie raz się zastanawiałem czy nie zaparkuję u kogoś w bagażniku. Żywotność zestawu bardzo cieszy, jeżeli mamy na liczniku 100 tys km i końca hamulców nie widać. Ja wybieram jednak skuteczność. Poza tym samochód sam mnie postawił przed taką decyzją, bo moje klocki i tarcze nie wytrzymały.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 84848km Rok prod.: 2014
 
Zigor 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 158
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-05-08, 13:57   

Zamienników do przednich hamulców jest sporo ale z tyłem jest już ciężej :) U mnie lekko znaleźć w dobrej cenie nie było :)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 105000km Rok prod.: 2012
 
gucwiz 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 168
Skąd: czeladź
Wysłany: 2017-05-08, 19:57   

nie no panowie z tyłem to już w ogóle nie ma problemu przedział od 70 zł, klocki od 90, osobiście musiałem na szybko zmienić tarcze i teraz mam textara z przodu włożonego
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 105000km Rok prod.: 2014
 
wojcikpiotr 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 25
Skąd: B-B
Wysłany: 2018-02-18, 21:40   

phrenic napisał/a:
Tutaj też pojawiły się tarcze nawiercane i to w zagadkowo niskiej cenie

https://sklepjeep.redcart.pl/p/10521/2458803/przednia-nawiercana-nacinana-tarcza-hamulcowa-330mm-fiat-freemont-2012--tarcze-hamulcowe-freemont-fiat.html


Cześć,

jeżdżę na tych tarczach od około maja 2017. Przejechane na oko pod 40kkm. Klocki założyłem od BreakStock.pl marki której nigdzie wcześniej nie widziałem: "Power Stop". Od jakiegoś czasu przy hamowaniu pojawia się znowu odgłos drżenia, jeszcze nie wyczuwalny na kierownicy, jednak długo był spokój. Dla oceniających trwałość - klocki wyglądają jak nietknięte, tarcze mają tylko lekko wyczuwalny rant, ale ja raczej dużo jeżdżę w trasach i nie preferuję prędkości powyżej 150km/h.

Szczerze mówiąc przy następnej wymianie chyba zainwestuję w Green Stuff na tych samych tarczach.

P.S. Te tarcze przy mocniejszym hamowaniu same w sobie trochę hałasują - w końcu są wiercone.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 125000km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 1964
Skąd: Józefosław

Wysłany: Wczoraj 10:24   

A coś mi się obiło o uszy, że do nawiercanych tarcz nie zakłada się ceramicznych klocków. Te Power Stop zdaje się takie właśnie są?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 84848km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group