Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z silnikami Pentastar 3.6L?
Autor Wiadomość
wesmond 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 173
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2015-10-05, 21:04   

Romek napisał/a:
emmer napisał/a:
Niekoniecznie to problem z mapami. Moze byc tak ze jest gdzieś nieszczelność i silnik odpala na Pb i lpg. Nie wiem jaka to instalacja, ale przede wszystkim do sprawdzenia szczelność reduktora i wtryskiwaczy.

Instalacja Tartarini montowana przed odbiorem samochodu,1000 km po zainstalowaniu przejechałem na benzynie żeby sie wszystko ułożyło
I do 35.000 było Ok-rewelacyjnie
I tylko z rana zapala ok za pierwszym razem ale obroty falują i czasami zaświeca się check engine .
Byłem w serwisie i wymienili mi świece -na razie Check engine nie zaświeca się ,ale obroty lekko są wyższe.
Na razie umówiłem się z gazownikiem ,a póżniej z warsztatem innym(żeby zresetowali ustawienia ) i zobaczymy
A jakieś rady -bo nie za bardzo sobie w serwisie radzą-trzeba im podpowiadać-gdzie szukać
Co do odłączenia akumulatora na noc to w serwisie powiedzieli że nic nie da-ustawienia się nie zresetują-tak powiedzieli

Ja od stycznia śmigam na LPG i mam przejechane 43000 km. Problemów z falowaniem nie widzę i rano zapala bez kłopotów. Nie sądzą aby to był problem z silnikiem. Raczej instalacja do przeglądu. Coś mogło się rozszczelnić.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 130000km Rok prod.: 2014
 
Seth 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 951
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-10-05, 21:11   

Wystarczy jak pojedziesz do fachowca od gazu - tartarinii. Ja na gazie przejechałem FF już blisko 100 000km. Problemy miałem na początku po pierwszym przeglądzie jak mi w ASO coś zmajstrowali ze sterownikami - pojechałem wtedy do fachowca i problem rozwiązał.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 154000km Rok prod.: 2012
 
emmer 
CZŁOWIEK FORUM
Fiat Linea T-Jet



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 216
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 2015-10-06, 11:14   

Obstawiam na bank moją tezę. Niech podłączy sie z komputerem i posprawdza ciśnienia. Gdzieś dostaje "lewego" gazu.
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
Krzysiek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 14:24   

Przyczyn z obrotami silnika może być wiele. Niektóre z nich mogą być błahe a inne poważne w zdiagnozowaniu. Ja tak kiedyś miałem w Oplu, a przyczyną był uszkodzony alternator (nie dawał odpowiedniego napięcia tylko niższe). Po odpaleniu silnika komputer stwierdzał, że ma za mało prądu i podkręcał obroty silnika, aby wymusić efektywniejszą pracę alternatora. Działo się tak zaraz po odpaleniu silnika, a po około 5 minutach obroty wracały do normy. Ale od czasu do czasu też obroty falowały.
Więc może sprawdź alternator. Wystarczy tylko zmierzyć napięcie przy pracującym silniku.
_________________
Krzysztof
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 84500km Rok prod.: 2011
 
Łukasz80 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 84
Wysłany: 2015-10-09, 20:55   

Auto używane regularnie ? Ma jakieś dłuższe trasy w tygodniu/miesiącu ??
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
Romek 
ROZKRĘCA SIĘ
romi


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-17, 09:39   

Witam
Dzięki wszystkim za pomoc,powalczyłem a serwisie ASO wgrali mi Nowe oprogramowanie do centralki silnika(czyli aktualizacja) -przejechałem trochę na benzynie ,pózniej pojechałem do Gazownika i też mi wgrali nowszą aktualizacje Tartarini
Na razie jest OK nie ma falowania obrotami jak się zapala silnik (wygląda na to że będzie OK)
Po wgraniu aktualizacji na benzynie-jest taki trochę przymulony (na tamtym oprogramowaniu jakoś lepiej chodził),ale zaletą jest to że skrzynia biegów nie ma stuków np.zapalam rano silnik przejezdzam 2 km gaszę na 3 minuty szybkie zakupy-zapalam i miałem stuki od skrzyni biegów czy to było ustawienie D lub R-teraz jest OK
Łukasz80 napisał/a:
Auto używane regularnie ? Ma jakieś dłuższe trasy w tygodniu/miesiącu ??
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 91600km Rok prod.: 2013
 
Pióro 
OBSERWATOR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 1
Wysłany: 2016-04-07, 13:51   

mireks napisał/a:
Bella napisał/a:
Nie ma u nas Arala, więc co pozostaje...

Off topic. ON Arala wlałem do pełna w Niemczech i przejechałem na nim 800 km. Jechało mi się normalnie, tzn. ani dobrze ani źle. Nie odczuwałem żadnej różnicy pomiędzy paliwem z Arala, a tym co wlałem w PL jadąc do Niemiec. Z przeszłości pamiętam za to reakcję silnika benzynowego po zatankowaniu na stacji ARAL gdy sieć ta była jeszcze obecna w Polsce. To było najlepsze paliwo, na jakim jeździłem. Zupełnie inna dynamika i kultura jazdy.


Moge potwierdzic ze po tankowaniu w Aralu w DE, odczuwalo sie roznice. Lepsze przyspieszenie natomiast podobny zasieg.
_________________
:::BLACK CODE:::
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2016-04-08, 05:59   

W Polsce Arala już nie ma, na obrzeżach miast jest za to dostępny Oral :mrgreen:
Jest to chyba jednak specjalnie dostosowana nazwa na rynki zachodnie, na rynku rodzimym nazywa się "W paszczu"
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-04-08, 06:03   

Oral + Anal = Aral
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
ojarek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 30
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-05-21, 21:38   

dokładnie mam ten problem o którym piszecie od początku zaczął się po ok 8-10 tyś, zgłaszałem na pierwszym przeglądzie. Fiat to olewała, a to kasował błąd, auto regulował gaz, a to wgrywał oprogramowanie . Jak zaczęła się kończyć gwarancja zacząłem fiata dociskać , cały czas wypada praca jednego cylindra i zapala się kontrolka cech enge i gaśnie po 2-3 dniach spokój jest 2-3 tyg i nawrót. Fiat pod koniec gwarancji wymienił świece wgrał nowe oprogramowanie do komputera i gazu i nic. Nie odpuściłem problemu dalej fiat drąży temat nie znają powodu w tym roku auto przestało u nich prawie 3 miesiące , co się zapala to odwożę Odebrałem go 2 dni temu i wspominają o demontażu głowicy. Nie wiedzą kto ma za to płacić ja za to wiem , mieli gwarancje i nie wzięli się do roboty więc to nadrobią w sumie ok 20 wizyt w serwisie 48 tyś przejechane na 2,5 roku od nowości zagazowany przez fiata.

Romek Twój opis bardzo pasuje do tego co u mnie się dzieje . Może się jakoś spikniemy.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 60000km Rok prod.: 2013
 
ojarek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 30
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-01-24, 21:20   

niestety jednak 30 stycznia zdejmuję głowicę w silniku. Na 4 cylindrze ciśnienie 6 barów o 3 niższe od pozostałych . Podejrzenie wady gniazda zaworów lub wypalenie od gazu. To powoduje regularne świecenie check enge i szarpanie silnikiem.Fiat umył ręce 2 lata się z nimi o to szarpie dopiero były dealer dodga się za to weźmie.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 60000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2600
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-01-24, 22:14   

A jaki masz przebieg?
Kolega z Mikołowa mi mówił, że jak będę miał kłopot z głowicą, to za 1,5 tys zł załatwi mi sprawę i będzie lepsza niż nowa.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
ojarek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 30
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-01-24, 23:24   

51000 jak za 1500 jak nowa 2-3 koła zależy która bo są dwie stara i nowa. Ale problemy zaczęły sie ok 20000
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 60000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2600
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-01-24, 23:27   

Jeżeli gniazda zaworowe się wypalą od gazu, to lepiej je wymienić i dać utwardzone, niż kupować nową.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
ojarek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 30
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-01-24, 23:40   

wiem ale idę z tym do sądu bo fiat na gwarancji nie zrobił nic a byłem z 15 razy a sprzedali mi go z gazem więc głowicę zabezpieczam jako dowód. Czekali jak się skończy gwarancja i zarządali płacenia. Na 8 miesięcy 2016 roku 4 miesiące był w serwisie i nie zrobili nic.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 60000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-24, 23:43   

ojarek napisał/a:
niestety jednak 30 stycznia zdejmuję głowicę w silniku. Na 4 cylindrze ciśnienie 6 barów o 3 niższe od pozostałych . Podejrzenie wady gniazda zaworów lub wypalenie od gazu. To powoduje regularne świecenie check enge i szarpanie silnikiem.Fiat umył ręce 2 lata się z nimi o to szarpie dopiero były dealer dodga się za to weźmie.


No to raczej schrzanili ci ta głowicę gazem, musieli źle coś dobrać / nie wyregulować, lub po prostu wtryskiwacz padł, i tak jeździłeś na zubożonej mieszance. I się gniazdo wypaliło... A "fachowcy" nawet jak wiedzieli to pewnie to ukryli. Może klient odpuści do końca gwarancji.
Jak dawałeś do ASO InterAuto w Krakowie, to tylko współczuć - od momentu jak parę lat temu odszedł od nich konkretny (uczciwy) gość z serwisu, to same negatywy, nigdy do nich nie zawiozę auta, a nie jeżdżę do nich prawie od początku (tam kupiłem auto), bo po prostu dziadostwo i oszustwo. Każda sprawa gwarancyjna (kłóciłem się o te cholerne fabryczne klocki i tarcze), to droga przez mękę, sprzedać to chętnie auto sprzedadzą ale potem szkoda gadać. Co wizyta (nawet na zwykły serwis), totalnie mnie do nich zniechęcała. W żywe oczy potrafili niektórzy wciskać kit, rozwalił mnie szczególnie moment, jak pokazałem iże nie zrobili tego, za co zapłaciłem (jeden z punktów przy przeglądzie). Liczenie na niewiedzę klienta jest u nich nagminne :-P

Jak masz kwity, że jeździłeś do nich od tego przebiegu, nie odpuszczaj, sprawe nagłośnij do FAP, pisma, maile, nawet cholerną telewizję wezwij - chętnie przyjadą po raz kolejny do tego salonu, byli już ze 2-3 razy wezwani przez klientów.

Montując Ci gaz, dali gwarancje na głowicę, a widząc po jakimś czasie, że schrzanili, umywają ręce, bo FAP im nie zapłaci ani grosza za ta gwarancję.

Są z tego znani...
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
ojarek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 30
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-01-25, 00:06   

Tomek poruszyłem niebo i ziemie z moim autem walczę od 2 lat. Napisałem do Prezesa całej grupy FCA do której należy Fiat w Londynie, do głownego serwisu w Turynie, do przedstawiciela w Polsce . Mają klienta gdzieś. TVN turbo jak zapoznał się ze sprawą jak jest złożona to odpuścili. Oni wolą tanią sensację . Jedyne co dobre po nich mi zostało to nagrania rozmów z serwisem jakie brednie do mnie wygadywali i banialuki , ale to sąd rozstrzygnie kto miał rację . Fiat odpisał mi , że nie jego wina . Już mam opinię biegłego sądowego, że to głowica . Naprawa niestety 7-9 tyś brutto u byłego dilera dodga Yurneya i powiedzieli , że będzie jak nowy a sąd zajmie się nieukami i wspomnianym przez Ciebie serwisem.

Mam kwity, nagrania rozmów , opinię biegłego, opinię zewnętrznego serwisu i im na prawdę nie odpuszczę tych 2 lat. Dali mi czas na przygotowanie się do odpowiedzi. Kupiłem u nich jednego dnia 3 auta i z dwoma przechodzę taką mękę . Z jednym się wykłóciłem jak Ty, ale tu jest gruba naprawa i Panowie się nie znają , więc zmuszę ich do nauki , ale już nie ja osobiście tylko adwokaci.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 60000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-25, 00:15   

Mnie nawet najbardziej nie wkurzało to nieuctwo, bo jak w końcu paluchem pokazałem, to robili, tylko to w żywe oczy zbywanie przez kolejnych doradców serwisowych czy kierownika serwisu, aby tylko klient zniknął i problemu nie ma.
Taki mają nakaz od właściciela czy kierownika (znajdź w serwisach o pracę co sądzą sami pracownicy o tym pracodawcy :mrgreen: )
Za którymś przeglądem stwierdziłem, że nie ma co im dawać auta w ręce, bo po prostu go zepsują. A najgorsze jest to, że InterAuto to cholerny dealer już prawie każdej marki na terenie Krakowa...
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
ojarek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 30
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-01-25, 00:32   

dlatego jako drugie auto kupiłem ML a panu S....* właścicielowi Interauto to za wysokie progi pod takie olewające klienta nogi.


* ochrona danych osobowych. Wybacz korektę - w razie potrzeby wyjaśnię na PW.
Admin
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 60000km Rok prod.: 2013
 
McNik 
ZNAWCA


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 657
Skąd: Katowice - Górny Śląsk
Wysłany: 2017-02-04, 13:10   

tomek napisał/a:
bo FAP im nie zapłaci ani grosza


Tomek chciałbym nieśmiało zaznaczyć, ze FAP już od dłuższego czasu nie istnieje, teraz właściwe jest posługiwanie się nazwą FCA
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
ojarek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 30
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-02-18, 12:18   

no i obie głowice wymienione , wypalone gniazda zaworowe uszkodzony zawór 4. Nowe oryginalne głowice 9500zł całość z robocizną 6000 części 3500 robocizna . Doradźcie co z gazem. Niestety ten silnik nie ma utwardzanych gniazd . Wiem o lubryfikacji , ale co wybrać . Instalacje 5 generacji czy inną instalację. Fiat włożył tartarini , ale widać jak się to skończyło.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 60000km Rok prod.: 2013
 
corthez1 
OBSERWATOR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 31 Sie 2015
Posty: 2
Wysłany: 2017-02-18, 15:37   

Witaj Ja zamontowalem liquidSI LPG vialle w 2015 roku. Jestem bardzo zadowolony, w sumie oprocz problemow kosmetyki regulacyjnej i zwiazanych z zawilgoceniem gniazda elektrycznego przy butli innych nie bylo. Jazda przyjemna, mam wrazenie ze moment wiekszy niz seryjny. Instalacja mega prosta. Jest opisana na forum bodajze ttomek ja opisal . Mam zrobiona kopie. Jedyny minus to cena. Mi sie juz 3/4 zwrocilo.
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 35000km Rok prod.: 2014
 
ojarek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 30
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-02-18, 16:19   

to jeszcze trochę przed Tobą , ja montowałem w 2013 a właściwie dealer problemy zaczęły się przy 23000 tysiącach teraz mam 53000 i po wymianie głowic i dylemat co z gazem ?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 60000km Rok prod.: 2013
 
corthez1 
OBSERWATOR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 31 Sie 2015
Posty: 2
Wysłany: 2017-02-18, 16:30   

Zauwazylem. Ja dlugo rozwazalem czy zalozyc instalacje klasyczna (Tartarini serwis) czy na ciekly gaz i uwazam ze chyba dobrze zrobilem. Wydaje mi sie ze nie szkoda pieniedzy - jak dotad zadnych "check engine" czy problemow silnik-gaz. Mam nadzieje ze pod glowica wszystkie procesy przebiegaja tak jak producent napisal czyli ze ciekle lpg rozprezajac sie troche zmniejsza temp przy zaworach. Ja przejechalem na lpg juz 28000. Odpukac na razie to hula. Takze duza zaleta to brak ingerencji w uklad chlodniczy.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 35000km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-18, 19:07   

Hmm. Na Vialle jeżdżę już ponad 60kkm. Przebieg całkowity auta to 105kkm. Poza tym co opisałem wcześniej na temat Liquid SI, nie mam, odpukać, do czego się przyczepić. Silnik pracuje normalnie.


Sądzę, że problemem w przypadku Tartarini i montażu przez ASO nie jest sama instalka jako taka, lecz właśnie ten nieszczęsny montaż w ASO przez ludzi, którzy się uczyli jak to robić.
A później jak regulować.
Moim zdaniem za wypaleniem gniazd zaworowych w twoim przypadku odpowiada niewłaściwa regulacja, i zubożona mieszanka. Czy silnik zgłaszał błędy w tym okresie?

Przy poprawnym montażu i regulacji Tartarini także daje radę i nie zniszczy tego silnika.

Ale, tak jak napisałem wcześniej, jeżeli już LPG, to osobiście już nie zdecyduję się na nic innego niż ciekły wtrysk gazu. Obojętne czy to będzie jakaś generacja Vialle, Prinsa, czy Stag-a - byle był to wtrysk :mrgreen: w stanie ciekłym...

A przepraszam, teraz doczytałem ze wcześniejszych Twoich postów, jakie przejścia miałeś z ASO.

Uda się to wygrać z ASO? Założyłeś sprawę?

Co do lubryfikacji, to już któraś osoba, która ma do czynienia z LPG jako użytkownik czy tez jako gazownik, poleca mi środki firmy TUNAP:

http://www.czyszczenia.pl...dow-paliwowych/

I to nawet przy ciekłym wtrysku - nie zaszkodzi, a przy zwykłej instalce jak najbardziej zalecane.

Podobno dużo mniej kłopotliwe i bardziej skuteczne niż jakieś układy lubryfikacji.

To nie jest moja opinia, ale się zastanawiam...

Auto pewnie niedługo będzie kolejne, ale Fiaciora zostawiam, więc zależy mi na tym silniku....
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group