Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
DJ - żarówki HIR1 i HIR2 (Halogen Infrared Reflective)
Autor Wiadomość
TomekD 
PRAWIE U SIEBIE



FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 116
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-04-27, 10:13   DJ - żarówki HIR1 i HIR2 (Halogen Infrared Reflective)

W związku z tym że po zamontowaniu żarówek Osram Nightbreaker wciąż mało mi światła postanowiłem dokonać dalszego rozwoju oświetlenia. Tym razem spróbuje opcji wymiany żarówek świateł mijania na HIR 2 (czyli 9012). Żarówki stosowane w maszynach rolniczych (John Deere i Caterplillar) :) ale widzę że są także stosowane w niektórych modelach Toyoty. Nie mylić tych żarówek z żarówkami HID, czyli popularnymi "xenonami"..


Ze względów konstrukcyjnych, żarówka HIR produkuje więcej światła niż standardowa (halogenowa), przy tej samej mocy (55W) - wg róznych informacji o ok 50-70% wiecej (!!!) światła (Lumenów) niż standardowa HB4 (też 55W). Możliwe że aż taka różnica?? Sprawdzę niebawem...
Ponadto żarówki HIR są ponoć trwalsze od stosowanych standardowo.

Żarówka HIR 2 (9012) wymaga niewielkiego dostosowania do mocowania standardowej żarówki w DJ czyli HB4 (9006) - wystarczy pilniczek. Całość akcji dostosowania 9012>9006 opisana jest tutaj: http://store.candlepower.com/mohirbuba.html

Na amerykańskim ebay zakupiłem żarówki HIR2 firmy GP Thunder w cenie (ok. 17 usd za 2 szt. plus wysyłka 9 usd) dodam tylko że kupiłem żarówki o mocy 80 W i tu moje największe obawy czy produkowane ciepło nie wpłynie negatywnie na sam klosz i odbłyśnik a większa moc na instalację samochodową, nie mówiąc o nadmiernej produkcji światła i "przeszkadzaniu" innym użytkownikom dróg.... Po sprawdzeniu efektów (jak będą zbyt drastyczne na korzyść) ewentualnie zakupie jeszcze model 55 W.
Dodam jeszcze że tę sama operację można zrobić z żarówkami do świateł drogowych (długich) w DJ czyli w miejsce standardowych HB 3 (9005) można zamontować HIR 1 (9011), po dokonaniu minimalnej modyfikacji (opisanej w powyższym linku).

Majówka nadchodzi - będzie czas na robotę i testy...
_________________
Yankes czyli Dodge Journey
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2542
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2016-04-27, 10:38   

Tu było na ten temat. Koniecznie daj znać jak je zamontujesz.

http://www.freemont.pl/viewtopic.php?p=10706#10706
http://www.freemont.pl/viewtopic.php?p=21351#21351
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
TomekD 
PRAWIE U SIEBIE



FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 116
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-04-27, 11:27   

Zgadza się było w kontekście generalnie słabych świateł w FF/DJ a chciałem nieco wyciągnąć temat samych żarówek typu HIR.. może się komuś przyda. Temat "rzeka" w tych naszych d...wozach...

[ Dodano: 2016-04-28, 07:57 ]
Założyłem wczoraj żarówki HIR2 80W i... w prawdzie porównywałem tylko w garażu (garaż wspólny) ale nie powaliły mnie efekty. Fakt: światło z tych żarówek wyraźnie "bielsze" od Nightbreaker ale żeby mocniejsze było... Może w nocy na zewn. będzie lepszy efekt zobaczymy. Poza tym nie wiem czy to złudzenie ale na ścianie nie widać widocznego zarysu snopu światła z tych żarówek. Hmm.. podejrzenie mam takie że te żarówki to jakaś marna chińska podróba i dlatego taki nędzny efekt dają. Fakt, może zamiast przyoszczędzić trzeba było kupić 2x droższe Philipsy.. sam nie wiem. Przy okazji: w DJ wymiana żarówki i lewej i prawej jest banalna i trwa 30 sek.
_________________
Yankes czyli Dodge Journey
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
piejo 
PRAWIE U SIEBIE
piejo


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-28, 22:37   

Ja zamontowałem HIR'y jako długie po zmianie żarówek w światłach mijania (bo się okazało że mijania świecą lepiej niż długie :) ). Szlag mnie tylko trafił jak ściągnąłem przez Ebay HIR'y ze stanów a okazało się że są Made In Poland :)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 135000km Rok prod.: 2013
 
gucwiz 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 171
Skąd: czeladź
Wysłany: 2016-05-02, 09:00   

witam,
jak założyliście te żarówki nie pasują za sk............ , może podrzucie jakąś instrukcje.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 105000km Rok prod.: 2014
 
piejo 
PRAWIE U SIEBIE
piejo


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-02, 16:13   

Poszukaj na forum był wątek, co należy przyciąć żeby pasowały. Ew. wymontuj oryginalną i porównaj to będziesz wiedział co przyciąć. Generalnie trzeba przyciąć jedną z blaszek oraz wypiłować ząbek we wtyczce
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 135000km Rok prod.: 2013
 
gucwiz 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 171
Skąd: czeladź
Wysłany: 2016-05-02, 17:39   

no miałem obie na "stole"
różnice raz wtyczka w hir jest większa!!, h11 zaskakuje na blaszkach hir na plastikach , i inaczej są uszczelniane stąd moje pytanie jak to założyliście?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 105000km Rok prod.: 2014
 
piejo 
PRAWIE U SIEBIE
piejo


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-02, 22:50   

HIR to długie, a h11 to mijania
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 135000km Rok prod.: 2013
 
gucwiz 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 171
Skąd: czeladź
Wysłany: 2016-05-03, 09:12   

No dobra mój błąd, ale nie zmienia postaci rzeczy że mijania to też jakieś nie porozumienie, a z tymi co zrobić siąść i płakać :mrgreen:
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 105000km Rok prod.: 2014
 
piejo 
PRAWIE U SIEBIE
piejo


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-03, 11:23   

Zamień na H9 i po problemie
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 135000km Rok prod.: 2013
 
gucwiz 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 171
Skąd: czeladź
Wysłany: 2016-05-03, 20:42   

Qr.....a za te światła to fiat powinien oddać co najmniej 10 tys do cholery to nie jest auto za 40 tys zł. A tu takie kombinacje alpejskie trza robić żeby jakoś świeciło podkreślam słowo jakoś .
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 105000km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2542
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2016-05-03, 21:15   

Same żarówki poprawią nieco efekt świecenia, ale nie należy od tego oczekiwać zbyt wiele. Jeżeli zakłada się mocniejsze żarówki i zamierza jeździć kilka lat/ponad 100 tys km, to do jazdy dziennej warto mieć wtedy inne lampy niż mijania.
Ja mało śmigam w nocy i reflektory Fiata mi nie przeszkadzają. Jeżeli słabo widzę, to jadę wolniej. Jedyne rozsądne rozwiazanie, to przerobić lampy za dwa tysie.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2016-05-05, 13:34   

Zróbcie sobie bi-xenony albo bi-ledy u Tymka i po problemie.
Skończy się wymienianie żarówek a i świecić w końcu będzie :-)
Po kilku miesiącach na soczewkowych bi-xenonach w obu samochodach mogę szczerze polecić.
Na stacji diagnostycznej nikt nie zwrócił nawet uwagi, że mogą to być lampy przerabiane (z zewnątrz wygląda to godziwie).

A na LEDowe źródło światła w soczewce to i chyba żyroskopu nie trzeba mieć w świetle prawa ? :roll:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
McNik 
ZNAWCA


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 656
Skąd: Katowice - Górny Śląsk
Wysłany: 2016-05-05, 14:29   

piejo napisał/a:
Zamień na H9 i po problemie



Masz rację Piejo, na początku zmieniłem na Osram NB i pomogło na chwilę. Potem zmieniłem na H9, zrobiłem z nimi pond 80.000 km w różnych warunkach i na jasność reflektorów nie narzekałem, dało się jeżdzić. Przeróbka dwóch żarówek z H9 na H11 trwa około pół godziny.
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
piejo 
PRAWIE U SIEBIE
piejo


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-05, 16:44   

A żarówkę można już kupić za 25 zł :-)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 135000km Rok prod.: 2013
 
TomekD 
PRAWIE U SIEBIE



FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 116
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-01-04, 09:04   

Po ściągnięciu najpierw cholernych podróbek chińskich HIR2 (wymontowałem po jednej jeździe), przyszedł czas na te z pierwszego posta (strona http://store.candlepower.com/hir29upfor90.html )
Kolega przyleciał z USA więc mi przywiózł "pod choinkę". Po przeróbce wypustek na oprawkach żarówek o czym jest napisane na ww. stronie dostawcy okazało się że (!!!) pierścień tuz przy "bańce" żarówki jest nieco większy (większa średnica) niż gniazdo żarówki w DJ i ni cholery nie wejdzie.. Hmmm... tego się nie spodziewałem - podejmę próbę zeszlifowania tego pierścienia bo i tak żarówek już nie zwrócę.. Czy ktoś to kiedyś robił??
Jeśli się nie uda to ostatnią próba będzie zakup tego zestawu: http://allegro.pl/zestaw-...6333214673.html
I więcej prób walki z oświetleniem DJ nie podejmę. Nie wydam 3 tysi na biksenony z soczewkami :)
_________________
Yankes czyli Dodge Journey
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
piejo 
PRAWIE U SIEBIE
piejo


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-04, 17:39   

Ja mam założone Philipsy. Kupiłem 5 szt.(na zapas) na Ebay w USA razem z przesyłką wyszło jakieś 200 zł. Lekko się zdziwiłem kiedy po rozpakowaniu przesyłki okazało się że Philipsy są Maid in Poland :-) Po przeróbce pasują bez problemu. Z żywotnością też nie ma problemu - jeżdżę na jednym komplecie już prawie 3 lata
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 135000km Rok prod.: 2013
 
TomekD 
PRAWIE U SIEBIE



FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 116
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-01-05, 07:49   

Te co kupiłem też są Phillipsa ale nie widze miejsca produkcji.. No i trzonek nie pasuje, a właściwie taki pierścień przy samej bańce żarówki, o czym pisałem wczesniej.. :(
_________________
Yankes czyli Dodge Journey
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
piejo 
PRAWIE U SIEBIE
piejo


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-05, 17:42   

A o którym pierścieniu mówisz? O uszczelce?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 135000km Rok prod.: 2013
 
TomekD 
PRAWIE U SIEBIE



FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 116
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-01-20, 07:29   

Żarówki HIR zamontowane. Powiem szczerze, że bez rewelacji, chociaż różnica minimalna jest... Na razie poddaje się w walce o jasną stronę mocy...
_________________
Yankes czyli Dodge Journey
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group