Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Defa w 3.6
Autor Wiadomość
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 101
Wysłany: 2016-10-16, 18:11   Defa w 3.6

witam

czy ktos z was montował dodatkowe elektryczne 220V nagrzewanie silnika w trakcie postoju?
http://www.defa.com/file/123673c20007/411702.pdf
http://www.defa.com/en/au..._engine_heater/

jeśli tak to proszę o opinie :) jeśli nie to proszę o informację jak szybko (czas/dystans) rozgrzewa się nasz silnik ?

Pozdr
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-16, 18:26   

Bardzo szybko.
Mam wrażenie, że ciepło leci od razu.
Zresztą zobaczysz, że pod maską jest bardzo gorąco o każdej porze roku - ten typ tak ma, m.in. przez zabudowane pionowo obok silnika dwa potężne katalizatory (po każdej stronie z głowic V6), a nie jak zwykle, pod podwoziem....

Nie wiem czy jest sens montowania takiego ogrzewania - za duże koszty i przeróbki moim zdaniem :-P .

Jak już chcesz pospieszyć, to taniej i lepiej będzie zabudować zdalny rozruch - rozwiązanie sprawdzone i systemowe, uwzględnione w kompie auta. Wystarczy zamówić odpowiedni moduł i pojechać do ASO które ma już doświadczenie z tym, na montaż i aktywację w systemie auta...
Sam na to w końcu się chyba zdecyduję z końcem roku (przy okazji większego przeglądu na 100kkm)...
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 101
Wysłany: 2016-10-16, 18:39   

sprawdzilem ceny wszystkich komponentów i w 1000 zł można się zmieścić, montaż banalny:

FIAT FREEMONT 3.6 V6 (2012-)

Engine heaterEngine heater
411702
Mounting kit
460595
Mounting time>1.5t
Power Cable Kit460766
Connecting kit460785

Zdalny rozruch o którym napisałeś ma to do siebie że uruchamiasz samochód na zimnym silniku zeby bylo dobrze pasażerom kiedy siadają do niego.
Defa o której ja napisałem pozwala na uruchomienie wstępnie nagrzanego silnika, co wg. wpływa na jego żywotność.

w Signum cdti dorabiałem coś podobnego, ale zasilane z akumulatora i różnica była duża jeśli chodzi o szybkość nagrzania samochodu i klekot dieselka ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-16, 19:33   

Ok, myślałem że chodzi o ogrzewanie postojowe, zasilane z paliwa auta.

Hm, takie grzałki to często są montowane w Skandynawii, jak pamiętam, to na północy Szwecji miało to co drugie auto, nawet na parkingach były specjalne skrzynki gdzie kabelek się podłączało :mrgreen:

I jak to działa? Naturalna konwekcja czy wymusza to jakoś obieg (pompka, etc) ? Zagrzeje płyn w całym obiegu? Jest jak rozumiem jakiś tam termostat utrzymujący stałą temperaturę?
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2596
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-10-16, 20:15   

Znam taką z LC 120, była montowana w Norwegii. Nie ma to żadnego obiegu, zwyczajnie podgrzewa olej w silniku na 220V, albo płyn w chłodnicy. Od temperatury płyny same świrują :)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-16, 20:29   

Znalazłem oryginalny zestaw MOPAR do Penatastara, grzałka montowana w silniku :mrgreen:
Poniżej link do instrukcji:

http://moparonlineparts.com/docs/82212804AB.pdf

A tutaj do sklepu:

https://moparonlineparts.com/mop-parts/#parts

Komplet to 75 USD plus koszty przesyłki.

Wg. instrukcji, jedyny problem do demontaż alternatora - oryginalne miejsce w Pentastarze na montaż grzałki jest za nim.

No i trzeba trafo z 230V na 110V, bo podejrzewam iż nie mają wersji EU :-P
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 101
Wysłany: 2016-10-16, 21:07   

No to wyjdzie podobna cena bo samemu juz sie tego nie zrobi. Kiedys na allegro widzialem grzalki polskiej produkcji w duzo nizszych cenach. Bede musial szukac.


Z tego co widze dedykowane rozwiazanie ogrzewa blok pewnie ma wieksza sprawnosc niz grzalka w plynie
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 101
Wysłany: 2016-10-16, 21:33   

http://allegro.pl/podgrze...52.html#thumb/5

Polskie rozwiązanie, co o nim sądzicie?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-20, 16:14   

A jednak :mrgreen:

Też polskie rozwiązanie, jednak chyba bardziej skuteczniejsze (pompka w środku i termostat) i dobrane do średnic przewodu krótkiego obiegu w Pentastarze, gdzie montowana jest grzałka DEFA wg. katalogu DEFA.

http://www.podgrzewaczesilnika.pl/oferta/2/

Właśnie zamówiłem :mrgreen:
Jak zwykle będzie to eksperyment mający poprawić komfort i uniwersalność pojazdu ;-)

Montaż - jak przyjdzie i będę miał chwilę :cry:

Uboga grzałka DEFA (411702) :-P kosztuje ponad 315 zł wg. Intercars i jest na zamówienie/niedostępna.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-28, 12:12   

Grzałka właśnie przyszła :mrgreen:
Wraz z dodatkowym okablowaniem (zestaw przyłączeniowy DEFA) - chciałem sprawdzonego rozwiązania w tym przypadku.
Całość 522zł brutto :mrgreen:

Montuję w następnym tygodniu :roll:

DSC_2360_konwer.jpg
Plik ściągnięto 6589 raz(y) 139,84 KB

DSC_2359_konwer.jpg
Plik ściągnięto 6589 raz(y) 98,69 KB

_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Seth 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 951
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-10-28, 19:46   

Ja to mam obawy przy takich gadżetach, że auto spłonie :D
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 154000km Rok prod.: 2012
 
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 449
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-10-28, 19:50   

Ja wolę odpalić auto z pilota😃
_________________
Fuck Fuel Economy
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2016-10-28, 20:47   

Tzn ale takim ustrojstwem to tylko silnik zagrzejemy ? :roll:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 449
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-10-28, 20:57   

Po co grzać silnik jak od kilku lat zimy nie ma!! A po drugie to silnik zasilany benzyną jest bardziej odporny na niskie temperatury niż traktor na diesel.
_________________
Fuck Fuel Economy
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-28, 21:21   

subuk napisał/a:
Tzn ale takim ustrojstwem to tylko silnik zagrzejemy ? :roll:


No, nie tylko, bo grzejemy płyn chłodniczy, więc oprócz silnika, również nagrzewnice, i to wszystkie, mając na uwadze gdzie to ma być wpięte w układ.

Więc po uruchomieniu silnika (od razu ciepłego), mamy także natychmiast ciepły nawiew :mrgreen:

Wiem że zdalny rozruch to super opcja, ale to rozwiązanie ma także zalety - nie zużywamy silnika na zimnym rozruchu, nie zużywamy paliwa na postoju.
Koszt energii elektrycznej do podgrzania jest znikomy w porównaniu do kosztów w/w - ktoś to już policzył (jest w sieci).
No i koszty i czas montażu bez porównania ;-)

Nie chodzi mi o samo oszczędzanie paliwa, tylko także o komfort i oszczędzanie silnika :mrgreen:


A ta grzałka może bezstresowo pracować cały czas. Można zastosować także czasówkę, wtedy np. załącza się 30-60min przed normalnym wyjazdem i heja - od razu ciepło, bez specjalnego rozgrzewania.

Zimy wprawdzie nie ma ostatnio, ale żona w tym roku wygania mnie z garażu, pod wiatę, bo garaż musi być wolny na JEJ... SUPER... CZARNY... PIĘKNY... BOLID.... :-x
A Freemonta już wtedy nie zmieszczę :cry:

Więc przetestuję to rozwiązanie...

A mina sąsiada, że może na hybrydę przerobiłem :mrgreen: :mrgreen: , jak taki piękny kabel będę podłączał..

Bezcenna :mrgreen:
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2596
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-10-28, 22:31   

Przetnie Ci sekatorem i zwarcie jeszcze zrobi.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
gucwiz 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 181
Skąd: czeladź
Wysłany: 2016-10-29, 08:23   

Jest ryzyko jest zabawa
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 105000km Rok prod.: 2014
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 101
Wysłany: 2016-11-03, 19:14   

Tomek,
zamontowałeś juź? wyśllij kilka fotek z montażu.
który zestaw połączeniowy z defa masz?
Przewody zasilające DEFA460787 ??

PS. dzienne działają :) na musi być pozycja 0 a nie auto :) thx
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-04, 07:47   

raven napisał/a:
Tomek,
zamontowałeś juź? wyśllij kilka fotek z montażu.
który zestaw połączeniowy z defa masz?
Przewody zasilające DEFA460787 ??

PS. dzienne działają :) na musi być pozycja 0 a nie auto :) thx


No to super że działają :mrgreen:

Montaż jutro w Sobotę, jak wyrobię. Relację zamieszczę.
Tak to ten zestaw kabli, nowsza wersja jest w szarej wersji ( nie zielonej ) + czarny kabel z gniazdem do wewn. samochodu.
Tam gdzie kupiłem ogrzewacz, mieli te zestaw w promocyjnej cenie :mrgreen:
I dodatkowo przerobiony pod ten konkretny ogrzewacz - inne gniazdo niż w oryginalnych grzałkach DEFA.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-04, 07:49   

maq napisał/a:
Przetnie Ci sekatorem i zwarcie jeszcze zrobi.


:mrgreen: :mrgreen:


Ale bardziej to się gryzoni boję... szczurów nie ma w okolicy, bo kuny grasują :->
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 101
Wysłany: 2016-11-26, 21:09   

I jak grzałka?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-26, 22:15   

Działa :mrgreen:

Podgrzanie po nocy przy temp. -4..-5 st. do temp wyłączenia się grzałki około 45minut. Później było już coraz cieplej pod maską :mrgreen:
Jak załączyłem silnik po około 1,5 godziny od załączenia grzałki, to wystartował jak po przejechaniu jakby był rozgrzany przez jazdę. Ciepło z nawiewów natychmiast.

Na razie nie miałem czasu wyprowadzić gniazda w zderzaku (kabel zwinięty pod maską), jak to zrobię to wstawię fotki ;-)
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
jagruszka 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-11-28, 22:36   

Czeakamy na forki oczywiście
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 108000km Rok prod.: 2013
 
raven 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 101
Wysłany: 2016-12-16, 22:29   

nie ma juz podgrzewaczy z serii 8002
sa dostępne tylko http://www.podgrzewaczesilnika.pl/oferta/41/
mają mniejsza średnicę przyłącza niż 8002, wystarczy ?
czy montaż równoległy ma jakiś wpływ na wydajność nagrzewania?

a to jest niezły patent zeby nie dawać przewodów DEFA
http://www.podgrzewaczesilnika.pl/oferta/44/

@Tomek
W którym miejscu zamontowałeś podgrzewacz ? możesz zrobić fotkę?

@all
jaki płyn do chłodnic zalecacie do uzupełnienia ?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group