Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co wiemy na temat zastosowanego napędu AWD ?
Autor Wiadomość
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-02-05, 09:40   

Zalecenia dotyczące higieny napędu wynika również z braku smarowania podczas jazdy na 'luzie'. W skrzyniach automatycznych błędem jest używanie pozycji N w trakcie zjazdu z góry czy też wytracania prędkości przed skrzyżowaniem i niedopuszczalne holowanie na kołach. Znacząco spada wówczas przepływ oleju.

Rozpianie rolek na stacji diagnostycznej? Tu się zastanawiam i poszukam więcej danych. Sprawdzanie skuteczności hamulców odbywa się na przełożeniu N, zatem żadne systemy AWD w samochodzie nie powinny ingerować w obracające się koła. Ponadto zarówno z przodu, jak i z tyłu jest mechanizm różnicowy.

[ Dodano: 2016-02-05, 10:44 ]
Ha, chłopaki piszą na forum Subaru, że kiedy zgłaszają na stacjach, iż mają stały napęd 4x4, to albo im odpuszczają i nie sprawdzają hamulców, albo odsyłają na inną stację. Za granicą, na północy natomiast, robią przeglądy jak w każdym samochodzie i niczego do tej pory nie popsuli :)
To dotyczy oczywiście stałego napędu, którego FF nie ma.

Poczytałem i dochodzę do wniosku, że nic się na żadnej stacji nie rozwali. Fiat nie ma żadnych blokad mostów ani centralnego.



[ Dodano: 2016-02-05, 11:05 ]
tomek napisał/a:
Rozprzęglił rolki. Polegało to na tym, iż tylko rolka dla koła badanego była napędzana, rolka przeciwna napędzana była przez obracające się koło auta. I tak po kolei - jedno koło, drugie koło w przedniej osi, następnie koła w tylnej osi podobnie.


Tomaszku, a podczas sprawdzania hamulców pojazd miałeś na przełożeniu D?

Subaraki podają też sposób jakiejś stacji, gdzie druga rolka kręci się w odwrotnie i wówczas nie ma momentu na kołach przednich, który może być przekazany na tył.[/youtube]

[ Dodano: 2016-02-05, 11:30 ]
Jak wnioskuję z dalszej lektury dotyczącej napędu FF, to wyrównanie prędkości obrotowej kół na jednej osi, następuje dzięki wykorzystaniu hamulców po ingerencji ESP.
http://www.terenowo.pl/ne...-crossover.html

r07_c01_620x360.jpg
Plik ściągnięto 2471 raz(y) 23,33 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1952
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-05, 19:59   

Hmm, raczej na pewno było na N, bez wciskania gazu, tylko hamulec. Więc pewnie dlatego nie zasprzęglał tyłu.
Ale i tak koła po przeciwnej stronie się kręciły na wolnej rolce. Więc lepiej "rozpinać" te rolki, jak pan diagnosta powiedział :mrgreen:
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-02-05, 20:08   

Tylko widzisz. Nie jest logiczne, żeby koło z drugiej strony obracało się nie napędzane rolką. Albo ich nie rozsprzęglił, albo nie da się tego zrobić całkowicie. Mechanizm różnicowy z przodu powoduje, że obracanie jednym kołem przy podniesionym przodzie, będzie wprawiać w ruch drugie, tylko w stronę przeciwną.
Wyprowadźcie mnie proszę z błędu, ale po mojemu nic nie ma prawa się wydarzyć przy takiej kontroli Fiata z AWD.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1952
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-05, 20:13   

maq napisał/a:
Tylko widzisz. Nie jest logiczne, żeby koło z drugiej strony obracało się nie napędzane rolką. Albo ich nie rozsprzęglił, albo nie da się tego zrobić całkowicie. Mechanizm różnicowy z przodu powoduje, że obracanie jednym kołem przy podniesionym przodzie, będzie wprawiać w ruch drugie, tylko w stronę przeciwną.
Wyprowadźcie mnie proszę z błędu, ale po mojemu nic nie ma prawa się wydarzyć przy takiej kontroli Fiata z AWD.


No i tak się właśnie działo - kręciło się w przeciwną stronę :mrgreen:
Tak samo było z tyłu. - tak mówił drugi diagnosta który stał obok - ja siedziałem w środku.

Teraz sobie przypominam, iż jak zmieniałem tarcze, to na podnośniku (całe auto podniesione), jak ręką kręciłem lewe koło, to prawe się kręciło w drugą. Na obu osiach.

Też nie sądzę aby coś się działo, bo przód z tyłem nie jest zasprzęglony przy takim sprawdzaniu, nie nie trzeba stanowiska z czterema rolkami, ale jednak zalecałbym "rozpinać" rolki (lewa-prawa)
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-02-05, 20:23   

A, to gitara, bo myślałem, że inaczej kombinujesz. System nie włączy napędu tylnych kół bez przełożenia do jazdy.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group