Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co wiemy na temat zastosowanego napędu AWD ?
Autor Wiadomość
Sevrill 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 299
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-03-26, 22:52   

Było, było...:-)
_________________
Powala na kolana!Cudo!
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2013-03-27, 05:51   

Pokażcie gdzie, a uderzę się w pierś. :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1984
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-26, 22:10   

Pytanie za 100pkt. - robił już ktoś przegląd techniczny do dowodu, z napędem 4x4? Jak tam przebiegało badanie na rolkach?

Kilka dni temu, z racji założonego gazu ( to już rok - szok), musiałem wykonać przegląd trochę wcześniej. Uprzedziłem diagnostę że auto ma AWD, więc i dwie osie napędzane.

Rozprzęglił rolki. Polegało to na tym, iż tylko rolka dla koła badanego była napędzana, rolka przeciwna napędzana była przez obracające się koło auta. I tak po kolei - jedno koło, drugie koło w przedniej osi, następnie koła w tylnej osi podobnie. Badanie przez to trwało 2x dłużej niż normalnie.

Ale nie było rolek pod kołami osi, która zostawała poza stanowiskiem.

Żadne błędy nie wyskoczyły, napęd także nie spowodował wyskoczenia samochodu z rolek (tzn. tył nie załączył się w momencie napędzania jednego koła, i odwrotnie : przód także nie zasprzęglił się, gdy jedno z kół tylnych było badane. Nie naciskałem pedału gazu, tylko hamulec wtedy gdy diagnosta dał znać. Na ekranie kompa widać było które z kół jest napędzane (przez rolki)

Wniosek jest taki, iż tylna oś jest całkowicie odpięta od przedniej normalnie, a komputer jakoś wykrywa badanie diagnostyczne na rolkach... Bo jak inaczej to interpretować? Inaczej by załączył także drugą oś i auto by wyjechało ze stanowiska? Także przy jakieś minimalnej mocy przenoszonej na oś tylną, auto powinno wyjechać i z badania nici.

Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli się zna na tym więcej...

Napęd działa normalnie i bez problemu, także tylna oś jest dołączana jak trzeba.

Następne badanie za 2 lata (a myślałem że za rok, jak mam gaz :shock: )
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2016-01-27, 06:57   

Instrukcja chyba mówi, który bezpiecznik należy wyjąć aby zapobiec załączeniu AWD w niektórych przypadkach i jeśli samochód nie stoi 4 kołami na rolkach tak chyba powinno się czynić.
Przy przyspieszaniu, lub w przypadku gdy jedne koła są na rolkach a drugie na ziemi, to powinien z nich zjechać ... w przeciwnym wypadku gówno wart taki napęd :mrgreen:

Pitu pitu z instrtukcji:

Ta funkcja zapewnia w razie potrzeby napęd na wszystkie
koła (AWD). Układ pracuje automatycznie i nie
wymaga od kierowcy żadnych działań ani dodatkowych
umiejętności prowadzenia. W normalnych warunkach
drogowych większą część mocy przenoszą przednie
koła. Gdy przednie koła zaczynają tracić przyczepność,
moc jest automatycznie przenoszona na tylne koła. Im
większy poślizg mają przednie koła, tym większa moc
jest przenoszona na tylne koła.
Dodatkowo, na suchej nawierzchni przy mocno wciśniętym
pedale przyspieszenia (gdy nie może wystąpić
ślizganie się kół), moment obrotowy będzie prewencyjnie
przenoszony na tylną oś w celu polepszenia dynamiki
ruszania i osiągów pojazdu.


Zgodnie z wymaganiami producenta żadne z kół holowanego
pojazdu nie może dotykać drogi. Dopuszczalne
metody to holowanie za pomocą platformy lub
holowanie poprzez podniesienie jednego końca pojazdu
i oparcie drugiego na platformie jednoosiowej.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
michu300 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 152
Wysłany: 2016-01-27, 12:03   

Skoro w trakcie badania nie dodawałeś gazu to nie było uślizgu przedniej osi, tzn. braku jazdy do przodu po podaniu napędu na przednią oś. W tej sytuacji napęd na tył nie miał się po co załączać. Gdyby na luźnych rolkach dodać gazu to samochód powinien wyjechać z rolek. Tak mi się wydaje.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 43000km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-02-05, 09:40   

Zalecenia dotyczące higieny napędu wynika również z braku smarowania podczas jazdy na 'luzie'. W skrzyniach automatycznych błędem jest używanie pozycji N w trakcie zjazdu z góry czy też wytracania prędkości przed skrzyżowaniem i niedopuszczalne holowanie na kołach. Znacząco spada wówczas przepływ oleju.

Rozpianie rolek na stacji diagnostycznej? Tu się zastanawiam i poszukam więcej danych. Sprawdzanie skuteczności hamulców odbywa się na przełożeniu N, zatem żadne systemy AWD w samochodzie nie powinny ingerować w obracające się koła. Ponadto zarówno z przodu, jak i z tyłu jest mechanizm różnicowy.

[ Dodano: 2016-02-05, 10:44 ]
Ha, chłopaki piszą na forum Subaru, że kiedy zgłaszają na stacjach, iż mają stały napęd 4x4, to albo im odpuszczają i nie sprawdzają hamulców, albo odsyłają na inną stację. Za granicą, na północy natomiast, robią przeglądy jak w każdym samochodzie i niczego do tej pory nie popsuli :)
To dotyczy oczywiście stałego napędu, którego FF nie ma.

Poczytałem i dochodzę do wniosku, że nic się na żadnej stacji nie rozwali. Fiat nie ma żadnych blokad mostów ani centralnego.



[ Dodano: 2016-02-05, 11:05 ]
tomek napisał/a:
Rozprzęglił rolki. Polegało to na tym, iż tylko rolka dla koła badanego była napędzana, rolka przeciwna napędzana była przez obracające się koło auta. I tak po kolei - jedno koło, drugie koło w przedniej osi, następnie koła w tylnej osi podobnie.


Tomaszku, a podczas sprawdzania hamulców pojazd miałeś na przełożeniu D?

Subaraki podają też sposób jakiejś stacji, gdzie druga rolka kręci się w odwrotnie i wówczas nie ma momentu na kołach przednich, który może być przekazany na tył.[/youtube]

[ Dodano: 2016-02-05, 11:30 ]
Jak wnioskuję z dalszej lektury dotyczącej napędu FF, to wyrównanie prędkości obrotowej kół na jednej osi, następuje dzięki wykorzystaniu hamulców po ingerencji ESP.
http://www.terenowo.pl/ne...-crossover.html

r07_c01_620x360.jpg
Plik ściągnięto 3212 raz(y) 23,33 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1984
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-05, 19:59   

Hmm, raczej na pewno było na N, bez wciskania gazu, tylko hamulec. Więc pewnie dlatego nie zasprzęglał tyłu.
Ale i tak koła po przeciwnej stronie się kręciły na wolnej rolce. Więc lepiej "rozpinać" te rolki, jak pan diagnosta powiedział :mrgreen:
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-02-05, 20:08   

Tylko widzisz. Nie jest logiczne, żeby koło z drugiej strony obracało się nie napędzane rolką. Albo ich nie rozsprzęglił, albo nie da się tego zrobić całkowicie. Mechanizm różnicowy z przodu powoduje, że obracanie jednym kołem przy podniesionym przodzie, będzie wprawiać w ruch drugie, tylko w stronę przeciwną.
Wyprowadźcie mnie proszę z błędu, ale po mojemu nic nie ma prawa się wydarzyć przy takiej kontroli Fiata z AWD.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1984
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-05, 20:13   

maq napisał/a:
Tylko widzisz. Nie jest logiczne, żeby koło z drugiej strony obracało się nie napędzane rolką. Albo ich nie rozsprzęglił, albo nie da się tego zrobić całkowicie. Mechanizm różnicowy z przodu powoduje, że obracanie jednym kołem przy podniesionym przodzie, będzie wprawiać w ruch drugie, tylko w stronę przeciwną.
Wyprowadźcie mnie proszę z błędu, ale po mojemu nic nie ma prawa się wydarzyć przy takiej kontroli Fiata z AWD.


No i tak się właśnie działo - kręciło się w przeciwną stronę :mrgreen:
Tak samo było z tyłu. - tak mówił drugi diagnosta który stał obok - ja siedziałem w środku.

Teraz sobie przypominam, iż jak zmieniałem tarcze, to na podnośniku (całe auto podniesione), jak ręką kręciłem lewe koło, to prawe się kręciło w drugą. Na obu osiach.

Też nie sądzę aby coś się działo, bo przód z tyłem nie jest zasprzęglony przy takim sprawdzaniu, nie nie trzeba stanowiska z czterema rolkami, ale jednak zalecałbym "rozpinać" rolki (lewa-prawa)
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-02-05, 20:23   

A, to gitara, bo myślałem, że inaczej kombinujesz. System nie włączy napędu tylnych kół bez przełożenia do jazdy.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group