Wymiana olejów w napędach

Opinie i spostrzeżenia

Moderatorzy: pająk, awanturnik, mireks

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków

Wymiana olejów w napędach

Post autor: tomek » 26 cze 2015, 17:11

Zadam może retoryczne pytanie :mrgreen: :mrgreen:
Czy wymieniał ktoś oleje w przednim zespole przeniesienia mocy (PTU) i w tylnym zespole napędu (RDA) ???? Mowa oczywiście o wersji AWD.
Wg. instrukcji i opisów z netu dot. Journey-a, powinno się to robić systematycznie co około 96kkm lub 2 lat, i pilnować tego.

Wiadomo że w skrzyni automat. olej się także wymienia, ale ten interwał jest większy.

A jest już chyba sporo osób, które osiągnęły ten przebieg :roll: , bo czas (2 lata) to pewnie jeszcze więcej.

Więc jak, wymieniał ktoś już z forumowiczów 8-) :?:
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

Awatar użytkownika
subuk

LIGA SUBUKA
Posty: 2853
Rejestracja: 30 wrz 2012, 22:10
Miejsce zamieszkania: B-B

Post autor: subuk » 26 cze 2015, 19:26

Dobrze żeś przypomniał - zbliża się 60K, to se wymienię :-)

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków

Post autor: tomek » 28 cze 2015, 16:01

subuk pisze:Dobrze żeś przypomniał - zbliża się 60K, to se wymienię :-)
Nie za wcześnie? 60kkm to nie 96kkm ;-)

Ja już dobrałem (na wszelki wypadek) wszystkie oleje ze strony AMSOIL, przy najbliższej wymianie oleju w silniku, pewnie wymienię całą resztę ( ATF, PTU, RDA i Hamulcowy) :mrgreen: , co pewnie się zdarzy po wakacjach...
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

Awatar użytkownika
subuk

LIGA SUBUKA
Posty: 2853
Rejestracja: 30 wrz 2012, 22:10
Miejsce zamieszkania: B-B

Post autor: subuk » 28 cze 2015, 18:04

Podziel się wiedzą, które to produkty AMSOIL, co by nikt nie musiał się trudzić i szukać ;-)

Seth

ZNAWCA
Posty: 951
Rejestracja: 22 lis 2012, 21:32
Miejsce zamieszkania: Zachodniopomorskie

Post autor: Seth » 28 cze 2015, 20:47

Ja wymieniałem w skrzyni jak miałem 70k km, a w tylnym napędzie jak było chyba 80k km - pojawiłem się w serwisie bo mi zaczęło co nieco wyciekać. Było już po gwarancji i za usługę łącznie z olejem zapłaciłem 300 zł brutto.

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków

Post autor: tomek » 28 cze 2015, 21:20

subuk pisze:Podziel się wiedzą, które to produkty AMSOIL, co by nikt nie musiał się trudzić i szukać ;-)
Pewnie :mrgreen:

Poniżej jak wyżej ;-) :

Do skrzyni i do wspomagania:

- Signature Series Multi-Vehicle Synthetic Automatic Transmission Fluid (ATF) (ATFQT) - 10 qrt na wszelki wypadek

http://www.amsoil.com/catalog.aspx?code=ATFQT-EA

Do PTU i RDA:

- SEVERE GEAR 75W-90 Synthetic EP Lubricant (SVGQT) - 2qrt, bo prawie tyle wchodzi do obu napędów

http://www.amsoil.com/catalog.aspx?code=SVGQT-EA

Na podanej stronie można znaleźć zalecane oleje do każdego auta praktycznie, do poszczególnych podsystemów, z podziałem od najlepszego (najdroższego :-P) do minimalnego spełniającego wymagania (najtańszego :?: )

Jeżeli chodzi o zakup, to robię to poprzez serwis zmienolej.pl i pana Piotra - dostarcza mi także olej do silnika, w bardzo dobrej cenie.

Signature Series 5W-20 Synthetic Motor Oil (ALMQT) - 6qrt - sprawuje się jak do tej pory znamienicie
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 138
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56

Post autor: raven » 09 lis 2016, 20:58

ile dokladnie oleju wchodzi do skrzyni? we wspomaganiu tez trzeba wymieniac czy dolac do poziomu?
czy olej w napedzie mozna wymienic u dowolnego mechanika? czy trzeba w aso bo mozna cos zepsuc :)
filtr w skrzyni zakladam ze tez nalezy wymienic?

Awatar użytkownika
subuk

LIGA SUBUKA
Posty: 2853
Rejestracja: 30 wrz 2012, 22:10
Miejsce zamieszkania: B-B

Post autor: subuk » 09 lis 2016, 22:13

Filtr w skrzyni wymienisz tylko jeśli otworzysz miskę olejową.
Normalna procedura "wymiany" polega tylko na spuszczeniu tego, co w misce i dolaniu świeżego do właściwego poziomu.
W tylnym moście sam sobie wymienisz bo to tylko dwa korki i zalewasz dyfer do poziomu korka wlewowwgo.
Z przodu to jest grzebania na kilka godzin z palnikiem, demontaż wielu podzespołów - generalnie słabo to wygląda.
W Ganinexie jednak ostatnio chyba wymieniono mi w inny sposób; przez wstrzyknięcie świeżego oleju przez otwór spustowy :-)

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków

Post autor: tomek » 09 lis 2016, 22:41

subuk pisze: W Ganinexie jednak ostatnio chyba wymieniono mi w inny sposób; przez wstrzyknięcie świeżego oleju przez otwór spustowy :-)
No to się zaopatrzyli (czyt.wycwanili :-D ) w takim razie w sprzęt :mrgreen:
Bo mi jak wymieniali, to standardowo, jak w instrukcji, co wiąże się z demontażem jednej z rurek wydechu przy jednym z katalizatorów. Ale poskładali dobrze, nowe szpilki, podkładka i uszczelnienie.. Chyba z 3 godziny roboty :-P
Ostatnio zmieniony 09 lis 2016, 22:50 przez tomek, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków

Post autor: tomek » 09 lis 2016, 22:49

raven pisze:ile dokladnie oleju wchodzi do skrzyni?
Jak robisz wymianę tzw.statyczną, czyli jak Subuk pisze, zlewasz to co w misce i to co wyleci, to ma być wlane pomiędzy 5 do 5.2 litra, aby mieścić się w zakładanych widełkach poziomu...
Nie ma miarki w skrzyniach 62TE, ale łatwo ją skombinować od innej skrzyni, ważne aby była długości przynajmniej 425mm (tyle wchodzi do otworu pomiarowego), była elastyczna i miała skalę najlepiej w mm do 100mm, na końcu bagnetu...

Filtr koniecznie do wymiany, oprócz tego czyszczenie miski i magnesu to konieczność...
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 138
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56

Post autor: raven » 10 lis 2016, 20:11

dzwoniłem do chłopaków z Pszczyny i wycenili wymiane oleju w napędzie na 800zl z olejem, czy to normalna cena czy extra dla nowych klientow ;)


taki filtr?
http://www.usaolkusz.pl/p/10509/2454573 ... -fiat.html

Awatar użytkownika
normi

ZNAWCA
Posty: 548
Rejestracja: 08 lip 2015, 16:36
Miejsce zamieszkania:

Post autor: normi » 10 lis 2016, 20:24

raven pisze:dzwoniłem do chłopaków z Pszczyny i wycenili wymiane oleju w napędzie na 800zl z olejem, czy to normalna cena czy extra dla nowych klientow ;)

Automobile Torino Łódź - olej (płyn) do skrzyni - 2L - ok.120
---'---- do dyfra - 0,7L (trzeba kupić butelkę 1L) - ok.100
filtr do skrzyni - ok.190
robocizna ( 2h) ok.360 + klej do miski (w cenie)
Ceny bez większego targowania .
Pozdrawiam

FF 3.6

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków

Post autor: tomek » 10 lis 2016, 20:53

pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 138
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56

Post autor: raven » 10 lis 2016, 21:27

normi pisze:
raven pisze:dzwoniłem do chłopaków z Pszczyny i wycenili wymiane oleju w napędzie na 800zl z olejem, czy to normalna cena czy extra dla nowych klientow ;)

Automobile Torino Łódź - olej (płyn) do skrzyni - 2L - ok.120
---'---- do dyfra - 0,7L (trzeba kupić butelkę 1L) - ok.100
filtr do skrzyni - ok.190
robocizna ( 2h) ok.360 + klej do miski (w cenie)
Ceny bez większego targowania .
To spora roznica w stosunku do tego co mi przedstawili...

Awatar użytkownika
Bella

ZNAWCA
Posty: 401
Rejestracja: 15 maja 2014, 11:54
Miejsce zamieszkania: Kraków - Nowa Huta

Post autor: Bella » 10 lis 2016, 21:40

Mojemu maluszkowi przeszło już (dopiero) ponad 65K km i 3 lata od daty poskładania do całości przez meksykańskich montażystów a ponad dwóch od sprzedaży.
Więc od kilku dni myślę, czy to nie czas na wymianę mazideł w przekładaniach... Zwłaszcza przed zimą...
Tylko muszę sprawdzić w ASO na Andersa, czy nie zrobili tego przy okazji wymiany uszczelniaczy bo Fiat nakazał im wtedy wymianę wszystkich uszczelniaczy po niewielkim zapoceniu, które pojawiło się wiosną w okolicach skrzyni biegów...

Jak już mnie zmusi do tego rzeczywistość, to jakie oleje polecacie?
A D A M

verbea

ZNAWCA
Posty: 449
Rejestracja: 13 lis 2014, 9:33
Miejsce zamieszkania: Płock

Post autor: verbea » 10 lis 2016, 22:11

oleju do skrzyni mieści się 5,2 litra. Filtr Mopar w serwisie jeep to koszt 160 zł. Całość około 370-390zł. Wymiana we własnym zakresie. Ważne aby mierzyć olej na zimnej i gorącej skrzyni. Ja zakupiłem bagnet serwisowy.
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
normi

ZNAWCA
Posty: 548
Rejestracja: 08 lip 2015, 16:36
Miejsce zamieszkania:

Post autor: normi » 10 lis 2016, 22:32

verbea pisze:oleju do skrzyni mieści się 5,2 litra. Filtr Mopar w serwisie jeep to koszt 160 zł. Całość około 370-390zł. Wymiana we własnym zakresie. Ważne aby mierzyć olej na zimnej i gorącej skrzyni. Ja zakupiłem bagnet serwisowy.
To czemu w ASO liczą tylko 2L przy wymianie ?
Pozdrawiam

FF 3.6

verbea

ZNAWCA
Posty: 449
Rejestracja: 13 lis 2014, 9:33
Miejsce zamieszkania: Płock

Post autor: verbea » 11 lis 2016, 7:31

Zapytaj ASO. Oni są najmądrzejsi:) Odkręć miskę od skrzyni i zobacz ile wyleci
Ja zadzwoniłem do Autoskaczkowski i chłopaki powiedzieli że wchodzi 5,2. A jeśli chciałoby się zrobić wymianę całości to wchodzi prawie 8 litrów, więc te 2 litry to jakaś pomyłka. Pamiętać też należy że miskę od skrzyni biegów składa się na specjalny silikon (założenie uszczelki prędzej czy później skończy się wydmuchnięciem i lawetą - powie to każdy fachowiec zajmujący się skrzyniami ASB - ja nim nie jestem)
P.S kolejny raz powtarzam żebyście auta serwisowali w serwisach jeep/dodge/chrysler (jeśli nie robicie tego sami)
Może oni powiedzieli o oleju w PTU ? ale tam pewnie wchodzi mniej niż 2 litry
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
subuk

LIGA SUBUKA
Posty: 2853
Rejestracja: 30 wrz 2012, 22:10
Miejsce zamieszkania: B-B

Post autor: subuk » 11 lis 2016, 10:03

Chyba 2 pinty wchodzą do przedniego, czyli jedna kwarta (jedna butelka AMSOIL)
U Amerykanów jest dużo rozwiązań takich, żeby było prosto i praktycznie - podobnie z olejem w silniku ( 6 qt.) Przypuszczam, że skrzynia również potrzebuje ilości iluś tam kwart :-)
Musiałbym fakturę wygrzebać od księgowej, albo zapytam następnym razem w ASO ... ale było tego trochę :roll:
Ale 2 litry ? Może ten Pan z ASO zrobił dwa litry dzień wcześniej i nie bardzo wiedział co mówi :mrgreen:

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków

Post autor: tomek » 11 lis 2016, 16:49

verbea pisze:Ja zakupiłem bagnet serwisowy.
A gdzieś go dostał / kupił??
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków

Post autor: tomek » 11 lis 2016, 16:50

normi pisze:
verbea pisze:oleju do skrzyni mieści się 5,2 litra. Filtr Mopar w serwisie jeep to koszt 160 zł. Całość około 370-390zł. Wymiana we własnym zakresie. Ważne aby mierzyć olej na zimnej i gorącej skrzyni. Ja zakupiłem bagnet serwisowy.
To czemu w ASO liczą tylko 2L przy wymianie ?
Jakaś bzdura. Na pewno wchodzi 5 litrów najmniej
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

verbea

ZNAWCA
Posty: 449
Rejestracja: 13 lis 2014, 9:33
Miejsce zamieszkania: Płock

Post autor: verbea » 12 lis 2016, 7:39

Bagnet kupiłem na alledrogo za (jak mnie pamięć nie myli około 80 zł) Wpisz "bagnet do skrzyni 62te" i na pewno znajdziesz. Pomaga jeśli ktoś chce sam wymieniać olej w skrzyni.
http://archiwum.allegro.pl/oferta/miark ... 45944.html
Ta z linku powyżej jest ok tyle że droga.
Można zrobić taki bagnet samemu. Długość minimum 410mm bo tyle wchodzi do skrzyni
Załączniki
skrzynia.jpg
skrzynia.jpg (126.32 KiB) Przejrzano 16372 razy
Fuck Fuel Economy

Pinio

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 209
Rejestracja: 16 gru 2015, 12:57
Miejsce zamieszkania: Lublin

Post autor: Pinio » 16 lis 2016, 13:55

Wrzucę trochę kontrowersji do tego wątku. Dziś pytałem w serwisie Torrino jak często należy wymieniać olej w skrzyni biegów? Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu serwisant odpowiedział że pierwszą wymianę robimy przy prawie 200 k km. Przy mnie sprawdzał po kolei zakres kolejnych przeglądów i dopiero przy ok 196 k była wzmianka o takiej operacji ...

Dziwnie no nie?

Dziwne było też to że olej w silniku 3,6 wg jego informacji wymienia się co ok 24 k km

Herezje???

Awatar użytkownika
krzychu0727

ZNAWCA
Posty: 265
Rejestracja: 09 paź 2015, 7:41
Miejsce zamieszkania: Tychy

Post autor: krzychu0727 » 16 lis 2016, 15:04

Pinio pisze:Wrzucę trochę kontrowersji do tego wątku. Dziś pytałem w serwisie Torrino jak często należy wymieniać olej w skrzyni biegów? Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu serwisant odpowiedział że pierwszą wymianę robimy przy prawie 200 k km. Przy mnie sprawdzał po kolei zakres kolejnych przeglądów i dopiero przy ok 196 k była wzmianka o takiej operacji ...

Dziwnie no nie?

Dziwne było też to że olej w silniku 3,6 wg jego informacji wymienia się co ok 24 k km

Herezje???
Weź pod uwagę ile ludzie z forum poświęcili czasu, żeby niektóre wiadomości ściągać bezpośrednio z USA, Włoch, itd. Sam słyszałem w serwisie Fiata, że to właśnie forum jest dla nich źródłem informacji. Oczywiście możesz serwisować swoje auto tak jak ASO wskaże, natomiast co do FF ich wiedza jest raczej uboga. W gruncie rzeczy to Dodge ze znaczkiem Fiata.
Sprawdź w instrukcji jaki masz interwał przeglądów. Co do 3,6 była zmiana czasookresów wymiany oleju silnikowego z 12 do 15 tys. km.
200 tys. km dla skrzyni? W niektórych automatach zaleca się co 30 000km.

Awatar użytkownika
normi

ZNAWCA
Posty: 548
Rejestracja: 08 lip 2015, 16:36
Miejsce zamieszkania:

Post autor: normi » 16 lis 2016, 16:48

Pinio pisze:Wrzucę trochę kontrowersji do tego wątku. Dziś pytałem w serwisie Torrino jak często należy wymieniać olej w skrzyni biegów? Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu serwisant odpowiedział że pierwszą wymianę robimy przy prawie 200 k km. Przy mnie sprawdzał po kolei zakres kolejnych przeglądów i dopiero przy ok 196 k była wzmianka o takiej operacji ...

Dziwnie no nie?

Dziwne było też to że olej w silniku 3,6 wg jego informacji wymienia się co ok 24 k km

Herezje???
Byłem z zeszłym tygodniu w ATorino Łódź na wymianie oleju , sprawdzaliśmy interwały wymian i było OK czyli :
olej w silniku co 24k km lub co 12k km w przypadku użytkowania w ciężkich warunkach (czyt. miasto)
skrzynia i dyfry co 96k km
Pozdrawiam

FF 3.6

ODPOWIEDZ