Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Luzy zaworowe
Autor Wiadomość
legion12 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 161
Skąd: Kębłowo k/Wejherowa
Wysłany: 2014-04-13, 13:26   Luzy zaworowe

Czy Freemont posiada regulacje automatyczną(hydrauliczną)luzów zaworowych?ktos wie?ważne zwłaszcza dla użytkowników LPG
_________________
Gloria Victis
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100300km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-13, 16:46   Re: Luzy zaworowe

legion12 napisał/a:
Czy Freemont posiada regulacje automatyczną(hydrauliczną)luzów zaworowych?ktos wie?ważne zwłaszcza dla użytkowników LPG


Mam dosyć dokładny opis pentastara, tylko muszę przyjechać do domu i go odnaleźć :roll:
Nie jestem pewien tej automatycznej regulacji :-P
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
legion12 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 161
Skąd: Kębłowo k/Wejherowa
Wysłany: 2014-04-13, 19:45   

fajnie by było gdybyś znalazł i udzielił odpowiedzi :-)
_________________
Gloria Victis
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100300km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-14, 08:02   

No więc posiada regulację automatyczną zaworów. Jest to jakiś podobno nawet bardziej zaawansowany system niż normalnie, tzn. ulepszony w stosunku do poprzednich generacji.
Poniżej fragment opisu:

Dane podstawowe
Silnik jest jednostką w układzie V6 o rozchyleniu cylindrów wynoszącym 60º, z aluminiowym blokiem i głowicami, kryjącymi dwa wałki rozrządu, każdy o zmiennych
fazach, realizowanych przez obrót wałka względem jego rolki napędowej. Pojawiają się też spekulacje o przystosowaniu silnika do użycia fiatowskiego systemu
zmiennych faz multi-air, jednak na ten temat nie ma żadnych oficjalnych informacji. Liczba zaworów wynosi 24, co oznacza użycie 4 zaworów na cylinder. Taka
konfiguracja pozwala na uzyskanie 90% z momentu obrotowego wynoszącego 353Nm (przy 4800rpm) w szerokim przedziale obrotów od 1600 do 6400rpm. Jest
to dokonanie, z którym do tej pory mogliśmy się spotykać głównie w turbodoładowanych dieslach.
Sam napęd zaworów odbywa się w sposób zaczerpnięty z poczciwego 4.7 V8, tzn. poprzez dźwigienki zaworowe, podparte z jednej strony na hydraulicznym
kompensatorze luzu, a z drugiej na zaworze. W środku znajduje się rolka odpowiadająca za kontakt z krzywką wałka.
Na chwilę obecną zasilanie paliwem realizowane jest tradycyjnie, poprzez wtrysk pośredni do kolektora dolotowego, jednak Chrysler przyznaje, że konstrukcja
silnika zakłada użycie wtrysku bezpośredniego.
Same wymiary główne silnika to 96mmx83mm, co czyni silnik dość mocno nadkwadratowym. Umożliwia to też rozwijanie wysokich obrotów- czerwone pole
obrotomierza ma się zaczynać dopiero od 7.200rpm, granicy absolutnie nieosiągalnej dla dawnych konstrukcji Chryslera. Oczywiście maksymalna moc wypada
niżej, jest to (zależnie od wersji) ok. 280 koni przy ok. 6400rpm.
Z jakiegoś powodu Chrysler koniecznie chce się chwalić filtrem oleju, umieszczając informacje o jego innowacyjności w każdym prospekcie. Osobiście nie uważam
tego za istotne, jednak wspomnimy o tym- w silniku zastosowano filtr w formie wkładki bez obudowy, co ma być bardziej ekologiczne od stosowanych obecnie
filtrów wkręcanych.


I dalej:

Zastosowanie hydraulicznych kompensatorów jest miłym ukłonem w stronę bezobsługowości silnika, gdyż nie wymagają one stosowania okresowych regulacji

A także informacja, że ze względu m.in.na ten uklad, wymagana jest dlatego częsta zmiana oleju o zalecanych właściwościach.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
legion12 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 161
Skąd: Kębłowo k/Wejherowa
Wysłany: 2014-04-14, 09:41   

No i wszystko wiadomo.dziekuje bardzo
_________________
Gloria Victis
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100300km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group